Jak przystosowano Skyrim do działania z PSVR?

Gry
1198V
Jak przystosowano Skyrim do działania z PSVR?
Laughter | 09.11.2017, 18:05

Stworzenie takiej gry jak Skyrim, aby działała z PS VR to ciężki kawałek chleba. Twórcy opowiadają o swojej pracy i kilku elementach, które trzeba było opracować od nowa.

Każdy kto choć trochę interesuje się tematem wie, że przystosowanie gry pod wirtualną rzeczywistość to coś więcej niż sklejenie szybkiego portu z przechwytywanie ruchów głowy. Wiele elementów trzeba zbudować od zera, nawet jeśli mamy do czynienia z gotową grą. Nie inaczej było ze Skyrim VR, które w procesie przeniesienia doczekało się wielu modyfikacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Skyrim VR to totalna katastrofa

Skyrim VR w ostatniej wersji nie porwało osób i dziennikarzy, którzy narzekali na wiele aspektów produkcji począwszy od sterowania, a kończąc na grafice i uproszczeniach w rozgrywce. Od tego czasu trochę się poprawiło. Dodano chociażby nowy schemat sterowania, dzięki temu Skyrim VR pozwoli na swobodne chodzenie nawet przy użyciu kontrolerów ruchowych PS Move. Teraz Bethesda udostępniła specjalny materiał. Ten opowiada o tym, w jaki sposób przeniesiono tak wielki tytuł do wirtualnej rzeczywistości.

Skyrim VR - przeniesienie gry na PS VR

Proces stworzenia Skyrim VR był skomplikowany, a sami twórcy mieli od razu mnóstwo pomysłów, które chcieli zrealizować. Największe zmiany poczyniono w systemie walki przy użyciu kontrolerów ruchowych. Zmienia to bardzo wiele w samej grze. Nie mamy do czynienia z prostymi komendami przypisanymi pod gesty. Dzięki kontrolerom PS Move możemy atakować dwóch wrogów znajdujących się na przeciwległych krawędziach ekranu, co byłoby niemożliwe przy użyciu zwykłego pada - ten pozwala jedynie atakować to, co znajduje się przed nami. Walka ma być znacznie bardziej realistyczna niezależnie od tego, czy w ręku dzierżymy miecz, trzymamy łuk, czy rzucamy ognistą kulę.

Wprowadzono też wiele mniej oczywistych zmian. Przemodelowano całkowicie interfejs i system menu. Gracze otrzymają wgląd na interaktywną mapę całego Skyrim, która pozwoli w łatwiejszy sposób nawigować po świecie gry. Wygląda to naprawdę fajnie i mamy wrażenie, jakbyśmy rozstawili przed sobą trójwymiarową makietę świata.

Jak więc widzicie wiele elementów systemu gry zostało opracowanych od nowa, aby przenieść graczy w zupełnie nową perspektywę. Skyrim VR pojawi się na rynku w dniu 17 listopada i będzie to pełna gra wraz ze wszystkimi wydanymi rozszerzeniami. 

Źródło: YouTube (BethesdaSoftworks)

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper