Reboot System Shock nabiera kształtów
System Shock ma powrócić jako gra stworzona od nowa. Na pierwsze próbki nowej wersji mogliśmy spojrzeć na początku tego roku. Twórcy postanowili więc podzielić się swoimi postępami.
System Shock to klasyk z 1994 roku. Nie należy stricte do żadnego z gatunków, a funkcjonuje jako połączenie kilku. To gra przygodowa, w której jednak nie tylko rozwiązujemy zagadki, ale również walczymy z przeciwnikami. Całość utrzymana jest w klimacie ponurego sci-fi. Wcielamy się w hakera, który poprzez wszczepienie implantu został zmuszony do przebywania na kosmicznej stacji Citadel. Kiedy po pół roku odzyskuje przytomność, okazuje się, że obiekt opanowany jest przez sztuczną inteligencję.
System Shock - klasyk w nowym wydaniu. Oto materiały z wczesnej alfy
Całkowicie nowa wersja System Shock może powstać dzięki zbiórce urządzonej na platformie Kickstarter, gdzie zebrano półtora miliona dolarów. Celem twórców jest zachowanie ducha oryginału, ale też uczynienie go bardziej współczesnym. Wcześniej mogliśmy zobaczyć krótki materiał z wersji pre-alpha, a teraz czas na podsumowanie dotychczasowej pracy deweloperów z Nightdive Studios.
System Shock - podsumowanie postępów
Możemy więc sprawdzić jak prezentują się niektóre z lokacji - również z szerszej perspektywy. W porównaniu do pierwowzoru, część z lokacji ma być bardziej otwarta. Możemy też przyjrzeć się fizyce. Całość może nie wygląda imponująco, ale czuć odpowiedni klimat i jeśli twórcy pójdą dobrą drogą, fani tego klasyka mogą otrzymać naprawdę udaną perełkę. Premiera nowego System Shock zaplanowana jest na przyszły rok, ale nie ma jeszcze konkretów na ten temat.