Paweł Musiolik Paweł Musiolik 21.10.2017 11:43
Gry sprzedają się najlepiej przy minimalnej 40% zniżce
1338V

Gry sprzedają się najlepiej przy minimalnej 40% zniżce

Nie jest tajemnicą, że coraz więcej ludzi czeka z zakupem gry przynajmniej kilka miesięcy. Liczne promocje w cyfrowej dystrybucji, kompletne wydania i nawał premier sprawiły, że sprzedaż poszczególnych gier rozłożyła się w czasie i nawet słabszy debiut nie zwiastuje końcowej porażki.

EEDAR wraz z NPD przygotowało raport, którego częścią podzielono się z nami za pomocą infografiki. Według danych zebranych w trakcie badania, wyszło, że dla wydawcy najlepiej jest przecenić grę o przynajmniej 40% (a najlepiej o te 40%). Jest to próg w którym gracze kupują najwięcej przy jednocześnie dużym zarobku wydawcy.

EEDAR wskazuje, że zamiast przecenić grę jednorazowo o na przykład 75%, lepiej wrzucać ją w promocje z niższą obniżką cenową, ale kilka razy w trakcie roku. Policzono, że w zeszłym roku, Sony w trakcie promocji w PS Store wypromowało 316 tytułów, co jest wynikiem lepszym od tego z 2015 (253 tytuły). Jednocześnie, tylko 11% wszystkich akcji promocyjnych trwa krócej niż tydzień. Co akurat każdy zauważy, gdyż normą są zmieniające się co dwa tygodnie oferty promocyjne. Czasami dostajemy miesięczną wyprzedaż, a dopiero od niedawna europejski oddział Sony przygotowuje także weekendowe oferty.

Tak wygląda rzeczona infografika

Śledząc wasze komentarze pod postami o promocjach, ciężko się nie zgodzić z tym raportem mimo że osobiście jedyne moje zakupy w PS Store są robione gdy gra przeceniona jest minimum o 70% i nie wyszła w pudełkowej wersji. Zdaję sobie sprawę jednak, że osoby postępujące jak ja (czyli unikające cyfrowej dystrybucji) są rzadkością i zdecydowana większość z powodu promocji przesiadła się na cyfrę.

Jak wyglądają u was schematy zakupowe? Kiedy kupujecie gry? O ile musi zostać minimalnie przeceniona w promocji byście ją kupili?

Źródło: https://www.npd.com/lps/pdf/EEDAR-DigitalStorefrontInfographic.pdf

Tagi: playstation 4 playstation store

Nie przegap