Paweł Musiolik Paweł Musiolik 19.10.2017 11:29
Twórcę God of War smuci określanie liniowych gier mianem złych
1415V

Twórcę God of War smuci określanie liniowych gier mianem złych

God of War to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek Sony, która poza jednym odstępstwem we Wstąpieniu, w pełni skupia się na rozgrywce dla jednego gracza i opowiadaniu historii. Dlatego Cory Barlog gdy przeczytał, że gry liniowe traktowane są jak zło posmutniał.

God of War na PS4 będzie grą skupiającą się w pełni na historii, odchodzącą od pomysłu sieciowej gry którą próbowało wprowadzić God of War: Wstąpienie. Cory Barlog, który wrócił do Sony Santa Monica by pracować nad nową odsłoną przygód Kratosa postanowił grę zrobić poważniejszą i położyć większy nacisk na opowiadanie historii.

Skąd jego wpis na Twitterze w którym zaznacza, że uwielbia gry kierowane do jednego gracza i smuci go gdy określenie "liniowa" traktowane jest jako coś złego?

Wszystko to pokłosie skasowania gry w świecie Gwiezdnych wojen nad którą pracowało Visceral Games (studio zostanie zamknięte). Electronic Arts jako jeden z powodów podało, że gra skupiała się na liniowej historii dla jednego gracza, a to coś, co nie jest popularne w dzisiejszym świecie.

Jason Schreier z Kotaku napisał, że to nie jest jednak powód skasowania gry, a informacja przedstawiona by inwestorzy nie martwili się o grę. Ta podobno była w fatalnym stanie i nie do odratowania.

Jednak po ruchu EA mleko się rozlało i po Internecie przelała się fala żalu. Czy słusznego? Jeśli popatrzymy jakie gry są tworzone (ogromne światy, nastawienie na sieciową grę i ciągłe zaangażowanie ludzi, lootboksy i mikrotransakcje) - uważam, że niezbyt przesadzone. Oczywiście będzie kilka firm, które będą robić gry wyłącznie singlowe, tak jak Sony dla których wysokobudżetowe, wręcz filmowe gry to oczko w głowie i jeden z elementów marketingu ich konsol.

Tagi: cory balrog god of war playstation 4 Sony Interactive Entertainment sony santa monica

Nie przegap