Prace nad FFXIII-2 ukończone

Gry
795V
Prace nad FFXIII-2 ukończone
Enkidou | 22.11.2011, 15:37

Reżyser Final Fantasy XIII-2 Motomu Toriyama ogłosił w najnowszym wydaniu Famitsu zakończenie prac nad tym tytułem. Zgodnie ze zwyczajem zrobił to podczas kolejnej bardzo długiej rozmowy.

Reżyser Final Fantasy XIII-2 Motomu Toriyama ogłosił w najnowszym wydaniu Famitsu zakończenie prac nad tym tytułem. Zgodnie ze zwyczajem zrobił to podczas kolejnej bardzo długiej rozmowy.

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

 

Prace, rzecz jasna, dobiegły końca w przypadku wersji japońskiej. Toriyama podkreśla, że na ostatnie szlify czekają wciaż wersje amerykańska i europejska. No i jest jeszcze dlc, któremu poświęcono trochę miejsca i tym razem. Jak to zwykle jednak bywa, rozmowa toczyła się wokół przeróżnych kwestii. I tak:

- Toriyama powiedział, że w 2-3 rozdziale czeka nas znaczące rozwidlenie fabuły, ale generalnie swobodą działania możemy cieszyć się już od początku gry
- w XIII-2 możemy wrócić na Archylte Steppe, gdzie zaimplementowano zmiany pogodowe oraz wiele innych rzeczy

- jeśli znudzi nam się eksploracja na nogach, możemy szybko przesiąść się na chocobo
- nasza postać i chocobo mogą skakać i odwiedzać niektore miejsca z "trzynastki", w drugiej połowie gry skok będzie dodatkowo "wzmocniony"
- te same miejsca w różnych epokach czasowych mają wyraźnie się różnić
- zagadki w głównym trybie fabularnym mają być stosunkowo proste, Toriyama mówi jednak, że prawdziwe wyzwanie stanowią te dodatkowe (niektórych sam nie był w stanie przejść)
- w XIII-2 będą trzy rodzaje zagadek

- każdy rozdział w grze trwa 2-3 godziny
- Toriyama mówi, że w porównaniu do poprzednich buidów skrócono loadingi (te mają występować po wejściu do danej lokacji, lecz ogólnie potem ich już nie ma)
- w Historia Crux będzie trochę tak zwanych Paradox Ending, które możemy zobaczyć przewijając czas (niektóre da się zobaczyć tylko wtedy, gdy przechodzimy grę ponownie)
- wiele specjalnych zakończeń jest ukrytych, a po ich obejrzeniu możemy natychmiast wrócić do grania (możemy także wrócić do momentu bezpośrednio poprzedzającego walkę z ostatnim bossem)

 

 

- istnieje całkowita swoboda rozwijania postaci
- w zależności od metody trenowania/pakowania ostateczne cechy danej roli (/profesji) mają ulec sporym zmianom
- Toriyama mówi, że jeśli nie opanujemy zmiany ról, będziemy mieli poważne problemy podczas niektórych starć...
- ... jeśli jednak będzie za ciężko możemy w każdej chwili przełączyć się na Easy

- reżyser XIII-2 wyznał, że tzw. Moogle Lock, czyli ten jakby zegar decydujący o naszym położeniu przed rozpoczęciem walki, był przerabiany wielokrotnie (początkowo był to np. zwykły pasek)

- z myślą o cutomizacji wyglądu potworów przygotowano wiele przedmiotów
- werbowane potwory mogą być silniejsze od Noela i Sery jeśli dobrze o nie zadbamy
- możemy zwerbować również niektórych bossów z FFXIII

(Wątek potworów był dość obszernie omówiony, ale wiele rzeczy jest już znanych, toteż w razie czego zainteresowanych odsyłamy do jednego z poprzednich niusów poruszających ten temat)

- za dlc do FFXIII-2 odpowiada oddzielny młody zespół
- pierwsze dlc to boss Omega (z Omegą jak i z innymi bossami otrzymywanymi w ramach dlc będziemy walczyć w Colloseum, które nie pojawi się we właściwej grze), który właśnie ze względu na swoje pierwszeństwo nie będzie przesadnie potężny
- Omege oraz innych bossów z dlc będzie można werbować do zespołu
- cena dodatków jest w tej chwili jeszcze nieustalona (mogą pojawić się również darmowe, ale Toriyama nie chce niczego obiecywać)
- dlc nie mają związku z trofeami (oraz fabułą), więc możemy nabić ich komplet bez wydawania dodatkowych pieniędzy
- rozprowadzanie dlc -- ponoć średnio co dwa tygodnie -- planowane jest do wiosny przyszłego roku

- osoby posiadające save z FFXIII mogą liczyć na bonusowe przedmioty i tapety

O muzyce:

Ścieżkę dźwiękową FFXIII-2 komponują trzy osoby. Toriyama przedstawił ich podział pracy: Masashi Hamauzu odpowiada za muzykę gdy w grę wchodzą elementy z oryginału oraz Lightning, Naoshi Mizuta to Noel i wszystko co z nim związane, z kolei Mitsuto Suzuki postarał się o współczesne brzmienia. Reżyser gry dodał ponadto, iż sympatią cieszył się utwor grany w Sunleth Waterscape, więc tym razem kompozytorzy postarali się o więcej kawałków z wokalem.
 

Źródło: własne

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper