God of War - animacja przeciwników znacznie lepsza niż kiedykolwiek

Gry
1540V
God of War - animacja przeciwników znacznie lepsza niż kiedykolwiek
kalwa | 28.09.2017, 13:55

God of War od pewnego czasu pozwala nam się zapoznać ze sobą za pośrednictwem ciekawych materiałów. Teraz dostajemy kolejną ich porcję, skupiającą się tym razem na przeciwnikach.

God of War to najnowsza odsłona popularnej i kultowej już serii, ale potraktowana jako nowy start. Znany nam Kratos trafi do nowej mitologii. Akcja rozegra się w świecie znanym z nordyckich mitologii, w przeciwieństwie do greckich, w których rozgrywała się akcja poprzedników. Wpłynie to nie tylko na sam design gry, ale również rozgrywkę i starcia z bossami. A jeśli chodzi o fabułę, Kratos pamięta swoją przeszłość i nie jest z niej dumny. Opiekuje się swoim synem, którego chce odwieść od podążania tą samą ścieżką. Scenariusz skupi się więc na ich relacji, a sam w sobie ma być dojrzalszy i bardziej emocjonalny w odróżnieniu od poprzednich odsłon.

Dalsza część tekstu pod wideo

God of War - poznajcie tło fabularne

W Sieci znalazła się kolejna porcja informacji o nowym God of War. Rzecz dotyczy tym razem głównie przeciwników. Z uwagę na zmianę klimatu, twórcy mogli skorzystać z nowych pomysłów. Mamy więc trolle, ogry, czy nawet smoki. Poniższe wideo skupia się na przeciwniku o nazwie Draugr. To pewien rodzaj istoty nieumarłej z nordyckiej mitologii. Z projektem postaci pozwala nam zapoznać się poniższe wideo, na którym ukazane są szkice konceptualne i nie tylko. Wygląda naprawdę nieźle.

God of War - prezentacja przeciwnika Draugr

Doczekaliśmy się też nowego odcinka oficjalnego podcastu. Uczestniczą w nim starsi artyści pracujący nad designem postaci oraz animacjami. Jak się okazuje zmiany nastąpią również w tym, jak będziemy trafiać na przeciwników. W poprzednich odsłonach ci często pojawiali się niemal znikąd, raczej nagle się materializując. Teraz mają to być istoty żyjące w wykreowanym świecie, na które trafimy podczas eksploracji. Ludzie w studiu odpowiedzialni za przeciwników, chcieli każdemu z nich przypisać ciekawą historię, która odróżniłaby ich od innych interpretacji nordyckiej mitologii. Kreatury w God of War mają wyglądać jak istoty pochodzące z wykreowanego świata, więc będą się znacząco różnić w zależności od regionu, w którym ich spotkamy.

Ciekawą informacją jest to, że skoro nie ma narzuconych z góry ujęć, każda z istot musi wyglądać dobrze z każdej perspektywy i odległości. Wiąże się to też z dużymi zmianami w temacie animacji. W poprzednikach tylko 10% wszystkich animacji powstawało z użyciem motion capture. W nowej odsłonie ta liczba urośnie do 80%, gdzie pozostałe 20% to animacje powstałe w technice klatki kluczowej. Nowe technologie pozwalają więc o wiele lepiej popisać się aktorom i oddać postaciom animacje całej sylwetki, łącznie z mimiką. Kreatury są więc odgrywane w większości przez aktorów, a reszta to niewielka pomoc techniki kluczowej klatki mającej na celu dopasowanie całości do charakteru gry.

God of War - podcast mówiący o przeciwnikach

God of War ma pojawić się w przyszłym roku, ale szczegółów jeszcze nie ustalono. Według wypowiedzi przedstawicieli Sony, większość gier zapowiedzianych przez firmę pojawi się jednak w pierwszym kwartale.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War.

Źródło: własne

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper