Krzysiek Kalwasiński Krzysiek Kalwasiński 12.09.2017 11:11
Na jakich platformach gramy?
666V

Na jakich platformach gramy?

Kondycja Polskiej Branży Gier '17 to ogromny raport przedstawiający sytuację polskiej branży gier. Wczoraj pisaliśmy o wartości polskiego rynku; dzisiaj przyjrzymy się platformom na jakich najczęściej grają polscy gracze.

Kondycja Polskiej Branży Gier '17 to raport, który pozwala spojrzeć na stan polskiej branży gier komputerowych i wideo. Wczoraj przedstawiliśmy wartość polskiego rynku i jak z niego wynika, znajdujemy się na 23. miejscu. W newsie poniżej znajduje się kilka innych cennych informacji.

Kondycja Polskiej Branży Gier '17. Ile wart jest polski rynek?

Dzisiaj zerkniemy na to informacje o najczęściej wybieranych platformach przez polskiego gracza. Raport Kondycja Polskiej Branży Gier '17 informuje, że na przestrzeni lat 2014-2016 roku najbardziej ceniliśmy sobie smartfony i gry mobilne. Drugimi wybieranymi przez nas platformami są komputery osobiste i laptopy. Na przestrzeni tych trzech lat sytuacja wyglądała podobnie, ale z czasem coraz częściej sięgamy po gry na PC. Tutaj możemy przy okazji zerknąć na popularność gier przeglądarkowych - również bardzo wysoka. Jeśli chodzi o konsole to zdecydowanie wypadają najgorzej. W 2014 roku tylko 10% z nas grało na konsolach. Liczba ta znacznie wzrosła do końca 2016 roku, ale wciąż nie przekracza 19%. Zanotowano też spadek o 2% jeśli chodzi o gry społecznościowe.

Kondycja Polskiej Branży Gier '17 pozwala nam też spojrzeć na to, która płeć gra najwięcej i na jakich platformach. Wychodzi na to, że stereotyp grającego mężczyzny traci powoli na sile. Z raportu wynika (i nie jest to zaskoczeniem), że jeśli chodzi o gry społecznościowe (dostępne na portalach facebook czy nasza-klasa) wybierają je kobiety. Mężczyźni z kolei wolą grać na konsolach. Poniższa grafika dokładniej przedstawi jak wygląda sytuacja w naszym kraju.

Na koniec przyjrzymy się jeszcze wiekowi przeciętnego gracza. Tutaj również sytuacja zmieniała się na przestrzeni lat, ale wychodzi na to, że po gry sięgają przeważnie ludzie w wieku 15-24 lat grają najwięcej, ale wybierają raczej smartfony i tablety. Na przestrzeni trzech lat poczynając od 2014 roku ludzie w wieku 25-34 lat raczej nie odchodzili od grania.

Kolejny wykres wskazuje na to, że najmłodsza grupa wybiera gry mobilne. Druga grupa to gracze w wieku 25-34 lat. Ci zachowują się dość stabilnie, ale widać znaczny spadek popularności gier społecznościowych. Grupa ta wybiera przeważnie konsole, ale komputery osobiste i laptopy równie chętnie. Starsi ludzie jeśli już w coś grają, to raczej w gry społecznościowe.

 

Źródło: http://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/09/kondycja-polskiej-branzy-gier17.pdf

Tagi: Kondycja Polskiej Branży Gier '17

Nie przegap