Kondycja Polskiej Branży Gier '17. Ile wart jest polski rynek?

Gry
556V
Kondycja Polskiej Branży Gier '17. Ile wart jest polski rynek?
Laughter | 11.09.2017, 17:38

Najnowsze badania pozwalają nam rzucić okiem na szczegółowe dane naszego rynku gier. Kondycja Polskiej Branży Gier '17 to gigantyczny raport przedstawiający mnóstwo informacji na temat stanu w jakim znajduje się polski sektor tego przemysłu branżowego.

Polska branża gier rozwija się bardzo prężnie. Twórcy z naszego kraju już dawno wskoczyli na scenę międzynarodową i zostali docenieni. Gry takie jak Wiedźmin 3: Dziki Gon to z kolei globalne hity wyznaczające standardy na całym świecie. Nie należy też zapominać o bardzo udanym Dying Light. Istnieje również cały segment mniejszych producentów, którzy również odnoszą ogromne sukcesy. Warto przytoczyć takie pozycje jak świetne SuperHot, niedawno wydany Observer czy nawet Shadow Warrior 2. Najważniejszy jest fakt, że przytoczone gry to przede wszystkim sukcesy finansowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najnowsze badania to obfity i szczegółowy dokument liczący ponad 100 stron. Całość poświęcono kondycji polskiej branży gier i pozwala ona sprawdzić jak ta gałąź przemysłu wygląda w obrębie granic naszego kraju. Wiemy dzięki temu, że w Polsce znajduje się już ponad 15 milionów graczy, a sam rok 2016 wygenerował pieniądze w wysokości 1.85 mld złotych. Polska w kwietniu 2017 roku znalazła się też na 23 miejscu listy 100 najważniejszych rynków branży - chodzi wyłącznie o generowane przychody z gier. Analizy podjęła się firma Newzoo.

W 2016 roku nastała wielka zmiana w wartości poszczególnych regionów. Dotychczasowa równowaga została zachwiana i kraje azjatyckie wyszły na prowadzenie zgarniając aż 47% ogólnego przychodu z rynku gier wideo. Ameryka Północna to około 25% tej gałęzi przemysłu, a Europa, Bliski Wschód i Afryka znajdują się na podium zgarniając jego 24%. Ameryka Południowa i Łacińska to z kolei marginalne 4%.

Polski rynek jest obecnie warty 1.85 miliarda złotych. Prognozy przewidują 20% wzrost do roku 2019, co ma się przełożyć na przychody 2.23 miliarda złotych. Stanowi to ledwie 0.5% całego rynku. Twórcy raportu zaznaczają, że dotyczy to wyłącznie sprzedaży fizycznych i cyfrowych gier polskim klientom. Dane nie obejmują więc przychodu generowanego przez graczy zagranicznych,a to właśnie oni stanowią aż 95% zysków dla naszych producentów.

W Polsce bardzo dobrze mają się też gry wydawane w fizycznej formie. Zaliczyły one aż 15% wzrost w 2015 roku, co przekłada się na wygenerowanie przez nie zysku na poziomie aż 580 milionów złotych. Na takie wyniki przełożyło się kilka czynników. Premiery wielkich hitów pokroju Dying Light i Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz rosnąca popularność konsol obecnej generacji. W 2016 mieliśmy do czynienia z kolejnym wzrostem o 3%, co pozwoliło przekroczyć 600 milionów zysku.

Źródło: http://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2017/09/kondycja-polskiej-branzy-gier17.pdf

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper