Daniel Stroński Daniel Stroński 17.07.2017 09:59
Spider-Man. Analizujemy weekendowy pokaz rozgrywki
483V

Spider-Man. Analizujemy weekendowy pokaz rozgrywki

Spider-Man pokazał się w ten weekend na imprezie Disneya D23, gdzie mogliśmy zobaczyć nowe fragmenty rozgrywki i posłuchać wywiadu z deweloperem. Oto wszystko, co wynieśliśmy z tego pokazu.

Spider-Man w rękach studia Insomniac Games wygląda i zapowiada się rewelacyjnie. Twórcy kultowych serii Spyro the Dragon i Rachet & Clank pokazali już, że potrafią robić szalone otwarte światy w xboksowym Sunset Overdrive, a teraz, z pokazu na pokaz, ich Spider-Man wygląda coraz ciekawiej. Efektowna walka, która wygląda równie dobrze co w serii Batman: Arkham, przepiękne animacje i zapewnienia dewelopera o ogromnej dozie wolności - to może być, gra, na którą fani Pajęczaka czekali od dawna. Czego nowego dowiedzieliśmy się w ten weekend z D23?

Spider-Man ogromne niczym Sunset Overdrive

Na pierwszy ogień idzie sam pokaz rozgrywki, który przedstawił kilka nowych fragmentów i szkice koncepcyjne. Tak samo jak obecnie grany w kinach film Spider-Man Homecoming, tak i tutaj pomijamy superbohaterskie początki z ugryzieniem przez pająka i śmiercią wujka, by przejść do zaprawionego (chociaż tu znacznie bardziej) w boju Pajęczaka. Filmik pokazuje kilka efektownych finisherów oraz specjalne właściwości wystrzeliwanej pajęczyny jak możliwość przyciągnięcia dwóch przeciwników do siebie nawzajem (na rozgrywce z E3 widzieliśmy z kolei pajęczynową bombę zbliżeniową). Możemy też zobaczyć, jak Peter korzysta z otoczenia, zrzucając na wroga niewielkie rusztowanie.

Spider-Man - zwiastun z D23

Szkice koncepcyjne przedstawiają pokój Parkera, który jest ważny z tego względu, że gra nie skupi się na samym Spider-Manie, ale też na człowieku za maską, bo jak twierdzą twórcy - najlepsze historie przedstawiają wpływanie jednej osobowości bohatera na drugą. Ma to być zresztą motyw przewodni gry. W końcu ważnym przeciwnikiem będzie Mr Negative - prowadzący przytułek dla bezdomnych filantrop Martin Li, którego druga osobowość złoczyńcy potrafi obrócić moralność ofiary o 180 stopni (przy okazji zmieniając jej kolory na odwrotne).

Znacznie więcej informacji dostaliśmy w wywiadzie z Bryanem Intiharem, dyrektorem kreatywnym studia. W każdej rozmowie czuć od niego, jakim jest ogromnym fanem Spider-Mana i nie inaczej było w ten weekend - oprócz pasji, z jaką mówił o swoim projekcie, mogliśmy zobaczyć też koszulkę fikcyjnej szkoły, do której uczęszcza w komiksach Peter Parker. No, UCZĘSZCZAŁ, bo ma już 23 lata, skończył naukę i rozpoczął pracę jako naukowiec (prawdopodobnie u Maksa Modella w Horizon Labs). Może to oznaczać, że wszystkie swoje pajęczynowe gadżety będzie wykonywał sam, a nam pozostanie odblokowywanie tych ulepszeń.

Spider-Man - wywiad z deweloperem podczas D23

W stworzeniu nowego, niepowiązanego z komiksami ani filmami świata Spider-Mana, Insomniac Games inspirowało się serią Ultimate Spider-Man, czyli próbą przedstawienia historii Petera Parkera od nowa, tyle że dostosowaną do ówczesnych czasów (ubiegłej dekady). Tak i tutaj zobaczymy znajome twarze, ale niektóre postacie będą się nieco różniły od swoich pierwowzorów. Może to wynikać z innego zawodu czy pozycji społecznej, np. w targowym demie Spider-Mana widzimy w pewnym momencie bilbord "Reelect Osborn for Mayor" - czyli Norman Osborn (Green Goblin) tym burmistrzem już musiał kiedyś być. Raczej nie mówimy tu o jego synu, przyjacielu Petera Harrym, gdyż biorąc pod uwagę ich wiek, ciężko byłoby o tak wysokie stanowisko. Dostaniemy więc znajomy świat, ale trzeba będzie poznać go na nowo.

Na koniec najważniejsza dla wielu informacja dotycząca bujania się. Po targowym demie padły zarzuty, iż poruszanie się na pajęczynach jest wyjątkowo wolne. Nie wiadomo, czy prędkość będzie rosła wraz z postępami, ale Intihar zapewnił, że twórcy usłyszeli graczy i przyspieszyli bujanie się. Na fragmentach rozgrywki widzimy zresztą, z jaką prędkością Spidey wbiega w górę budynku. Studio zdaje sobie sprawę, jak ważnym elementem całej gry jest mechanika poruszania się bohatera, stąd możemy cieszy, że nie są głusi na uwagi i ciągle dopracowują ten element.

Data premiery wciąż pozostaje bez zmian - przyszły rok. Miejmy nadzieję, że niebawem dostaniemy coś konkretniejszego, a póki co czekamy na kolejne materiały - najbliżej zobaczymy coś pewnie na Gamescomie lub PlayStation Experience.

Spider-Man - pokaz rozgrywki z E3 2017

 

Źródło: YouTube (Marvel Entertainment, Waruboi)

Tagi: Insomniac Games Sony Interactive Entertainment Spider-Man