Famitsu o nowym Crystarium w FFXIII-2
Japoński tygodnik opisuje tym razem system rozwoju Final Fantasy XIII-2, który garściami czerpie z oryginału. Jak dużo czeka nas zmian?
Japoński tygodnik opisuje tym razem system rozwoju Final Fantasy XIII-2, który garściami czerpie z oryginału. Jak dużo czeka nas zmian?
Okazuje się, że niemało. Jednocześnie informacje o fabule były w tym wydaniu wyjątkowo oszczędne i uwaga poświęcona została rozgrywce. Tych, którzy nie grali w FFXIII ostrzegam, że w punkcie "Świat" znajduje się spoiler.
Historia Crux (system podróży w czasie):
- przed wyborem "wrót", którymi będziemy podróżować, ukażą się nam takie informacje jak epoka, miejsce do których możemy wybyć, czy liczba zdobytych tzw. fragmentów (tych w całej grze jest 160, ich szukanie jest opcjonalną zabawą)
- są dwa rodzaje "wrót" - zółte i niebieskie; żółte uruchamia się specjalnym kluczem, zaś niebieskie zwykłymi OOPArtsami (out of place artifacts)
Świat (fabuła):
Materiał przedstawia nową lokację zwaną Augustia Tower. Została ona zbudowana przez Academie, organizację, która po upadku fal'Cie zajmuje się sposobami na pozyskanie energii, żywności i wody pitnej. Wieża służy 'pewnemu' celowi, lecz Famitsu nie podaje jakiemu. Jej wnętrze ulega transformacjom związanym z zakłóceniami czasoprzestrzeni.
Crystarium, system rozwoju:
- (odnośnie systemu Paradigm Shift) wraz z podnoszeniem poziomu ról, czy też lepiej napisać profesji, otrzymywać będziemy dostęp do nowych umiejętności; w XIII-2, w przeciwieństwie do pierwowzoru, rozwija się je na jednej drodze rozwoju (co oznacza prawdopodobnie brak oddzielnych Crystarium dla każdej z ról/profesji)
- w przypadku gdy rozwojowi ulega Crystarium do wyboru otrzymujemy bonusy np. ATB Level Up, Attack Bonus Up, czy podniesienie atrybutów wyekwipowanych akcesoriów o 20%
- systemu Crystarium używać będą także werbowane potwory, z tym, że u nich rozwijać będziemy go za pomocą przedmiotów zdobywanych w sklepach lub po wygranych starciach
- im wyższy poziom Crystarium, tym rzadsze przedmioty będą niezbędne do odblokowywania dalszych szczebli rozwoju
- możemy ingerować w wygląd potworów lub nadawać im imiona
- jako przykład pokazano nałożony kapelusz czarnego maga i okulary przeciwsłoneczne
- potwory mogą zdobywać umiejętności przez 'poświęcenie' innych potworów
- są cztery typy umiejętności - Command Ability, Auto-Ability, Tokusei Ability (czyli umiejętności specjalne, unikalne) oraz Taisei Ability ("taisei" oznacza odporność)
- umiejętności Command i Auto mogą zostać przekazane tylko wtedy, gdy role (profesje) są te same
Kilku krótkich wypowiedzi udzielił również Yoshinori Kitase. Zapewnił, iż Final Fantasy XIII-2 zawiera masę contentu oraz pochwalił się, że dotychczasowe opinie odnośnie balansu rozgrywki i fabuły były pozytywne. Gra, twierdzi, jest już prawie ukończona.
Japonia zagra w FFXIII-2 już w przyszłym miesiącu, Europa musi wstrzymać się 3 lutego.