Paweł Musiolik Paweł Musiolik 12.07.2017 20:32
PS VR 2.0 - co powinien oferować nowy sprzęt?
2182V

PS VR 2.0 - co powinien oferować nowy sprzęt?

PlayStation VR według Sony sprzedaje się wyjątkowo dobrze. Mimo dobrego przyjęcia, nie jest to jednak sprzęt bez wad i sporo można w nim poprawić. PS VR 2.0 bez wątpienia kiedyś powstanie. Jakich zmian możemy się spodziewać? Swoimi typami podzielił się jeden z deweloperów hitowej produkcji - Farpoint.

PlayStation VR w pierwszym kwartału tego roku sprzedało się do połowy lutego w 915 tysiącach sztuk. W pierwszym kwartale, Sony wysłało dodatkowe 429 tysięcy sztuk, co miało pozwolić osiągnąć planowany wynik sprzedażowy - 1 milion sztuk sprzętu w pół roku od premiery. Jak można się domyślić - ten wynik dawno został pobity i prawdopodobnie sprzedaż PS VR dobija do 1,5 miliona sztuk. W tym bez wątpienia pomóc mogło także Farpoint, które jest flagowym tytułem promującym kontroler PS VR Aim.

PlayStation VR Aim Controller - testujemy nowy sprzęt Sony

Jeden z deweloperów pracujących nad Farpoint - Seth Luisi - który jednocześnie jest założycielem studia Impulse Gear podzielił się w wywiadzie z serwisem Finder swoimi pomysłami na usprawnienie PS VR 2.0, które może pojawić się za kilka lat. Wyższa rozdzielczość? Inne lub lepsze kontrolery? Tzw. room scaling pozwalający sczytywać nasze ruchy w przestrzeni? Bezprzewodowy headset? Generalnie - wszystko to, co ma HTC Vive. Jednak Luisi ma swoje priorytety.

Sporo osiągnęliśmy z Aim Controlerem i chciałbym zobaczyć ten pomysł w lepszym wydaniu, więc prawdopodobnie numerem jeden dla mnie jest PS Move 2.0. Tuż za tym plasuje się room scaling. Rozdzielczość? Oczywiście ta będzie z roku na rok coraz lepsza, dostaniemy większe pole widzenia pozwalające na bardziej realne widoki i lepsze wczucie się w grę. Myślę, że tutaj Sony będzie zainteresowane tematem najmocniej.

Najmniej interesuje mnie bezprzewodowy headset ponieważ wiem, że będzie to ogromne wyzwanie techniczne. Nie zrozumcie mnie źle - to nie jest rzecz niemożliwa do zrobienia, ale opóźnienia i wynikająca z tego jakość obrazu są wyzwaniem. Myślę, że te aspekty dla Sony będą mniej priorytetowe i firma odłoży ten temat na odleglejsze czasy.

Odpowiedzi Luisiego wydają się najbardziej logiczne. PS Move to technologia wypuszczona jeszcze na konsoli poprzedniej generacji. Co prawda, technologia na tyle przyszłościo-odporna, że Sony mogło ją wykorzystać ponownie, ale generalnie - czasami w grach VR brakowało dokładności kontrolerom Move. No i też nie zawsze deweloperzy są w stanie poświęcić im odpowiednio dużo czasu by ten aspekt dopracować, co skutkuje efektem drżących rąk. Gier, które w VR sprawują się idealnie nie jest aż tak dużo, co Sony stara się zmienić zapowiadając w trakcie targów E3 kilka nowych produkcji i nada aktywnie zachęcając deweloperów niezależnych do walki z VR.

Największe gry na PS VR, które zmierzają na PS4

 

Źródło: https://www.finder.com.au/farpoint-dev-tells-sony-what-he-wants-in-psvr-2-0

Tagi: farpoint playstation 4 playstation vr