The Surge dostanie demo, aktualizacja 1.06 już jest
The Surge to tegoroczne RPG akcji od twórców Lords of the Fallen. Nie chcecie brać gry w ciemno? Niedługo dostaniemy wersję demonstracyjną. Jest też aktualizacja.
The Surge to powrót studia Deck13 do "soulsowego" RPG-a akcji, lecz tym razem świat fantasy z Lords of the Fallen zastąpiło science fiction i bojowe egzoszkielety. Majowa premiera spotkała się z ocenami na poziomie ~75%, bo chociaż pomysł na zbieranie części po przeciwnikach i ulepszanie własnego "pancerza" się udały, tak od strony technicznej nie dostaliśmy najlepszej produkcji.
The Surge to znacznie wolniejsza produkcja niż chociażby Nioh, a do tego dochodzi przenikanie tekstur, nie najlepsza praca kamery i oklepana fabuła. Czy to oznacza, że nie warto po grę sięgać? Warto dla samej istoty rozgrywki - systemu walki z atakowaniem wybranych kończyn przeciwników i rozwijania swojego sprzętu. Nie musicie się jednak zdawać na opinie innych - w przyszłym tygodniu dostaniemy demo, co deweloper zapowiedział na facebookowym fanpage'u:
Demo dostaniemy w przyszłym tygodniu, czyli najprawdopodobniej we wtorek, wraz z aktualizacją PS Store'a.
Już teraz zaś dostępna jest aktualizacja gry do wersji 1.06, która poprawia walkę i wprowadza wiele mniejszych zmian:
- można od teraz robić wczesne uniki, co pozwala graczom anulować animację ataku przed uderzeniem oraz podczas dłuższych combosów (jeśli mamy odpowiednią ilość staminy na unik),
- HDR jest teraz aktywowane domyślnie (jeśli mamy odpowiedni ekran),
- podczas lądowania ataku lub w stanie oszołomienia przyjęcie ataku nie przerywa akcji postaci
- naprawiono problem z wyrzucaniem z gry podczas wyszukiwania drogi,
- MG Judge v2.0 nie może już uderzać przez ściany,
- wyekwipowanie rdzenia ATLAS działa teraz poprawnie w trybie Nowa Gra+ (czasem gracz nie mógł przez niego awansować na wyższy poziom),
- statystyki obrony teraz skalują się odpowiednio w trybie Nowej Gry+ w przypadku pośrednich ataków,
- komunikaty o nagrodach nie są już przenoszony z poprzednich gier podczas rozpoczęcia/wczytania nowej gry,
- naprawiono problem powodujący śmierć bohatera po otworzeniu drzwi bezpieczeństwa,
- naprawiono możliwość wyrzucenia z gry podczas atakowania PAX w walce z bossem (security captain), gdy SI jest nieaktywne,
- wymagania do odblokowania miejsca na nowy implant wyznaczono na 125. poziom,
- zaktualizowano wygląd interfejsu przy zmianie między zmianą wszczepów,
- informacja o gotowości umiejętności drona jest teraz wyświetlana w odpowiednich momentach,
- po użyciu kill switcha nie widzimy już komunikatu o błędzie,
- naprawiono problem przez który ulepszone bronie się niszczyły po usunięciu duplikatów z ekwipunku,
- zwiększono głośność dźwięków wydawanych przez PAX podczas oszołomienia,
- ciężko opancerzeni strażnicy nie będą już próbowali zaatakować gracza, jeśli jest między nimi płotek, a obejdą niesforny płotek,
- naprawiono niepoprawny dźwięk podczas uderzania w podstawę bossa (Assembly),
- drzwi sali konferencyjnej otwierają się już poprawnie,
- naprawiono brakującą rurę w Obróbce Materiałów,
- naprawiono kałużę trucizny w Obróbce Rdzeni,
- w walce z bossem (Rogue Process) zderzenie jest większe i zawsze wypchnie gracza poza arenę,
- drzwi otwierają i zamykają się teraz poprawnie,
- PAX nie wystrzeliwuje już rakiet po przewróceniu,
- Boss (Security Captain) już nie przywołuje PAX-a, gdy jest uderzony od tyłu,
- Dialog z SQ06 Daveyem jest od teraz zawsze dostępny,
- Dron z miotaczem ognia nie będzie już stawał przeciwko graczowi,
- poprawki co do NPC-a (Security Agile)
- obrażenia od żywiołów są teraz poprawnie dodawane do wszystkich ataków,
- przeciwnicy zabici z wykorzystaniem umiejętności drona (Emergency Coolant Vent) dają teraz odpowiednią liczbę punktów doświadczenia,
- oddanie Jo złomu nie aktualizuje już licznika złomu gracza,
- pomijanie końcowej scenki przerywnikowej nie wymaga już powtarzania początkowego jechania pociągiem w trybie Nowa Gra+,
- nie można już pauzować podczas końcowej sekwencji dialogowej,
- nie można już korzystać z kill switcha podczas końcówki i ekranów ładowania,
- jeśli gracz umrze po pokonaniu Big Sister, złom znajdzie się na niższym piętrze, gdzie trzeba się udać.