Prototyp Spyro na Xboksa ujrzał światło dzienne
Spyro the Dragon aktualnie jest na językach wielu ludzi, którzy widząc jaki sukces odniosła odnowiona trylogia Crasha chcieliby także, by w ten sam sposób potraktowano serię o fioletowym smoku. Zanim jednak cokolwiek ruszy się w temacie, zobaczmy jak wyglądał prototyp skasowanej wersji z Xboksa.
Prototyp Spyro the Dragon na Xboksa powstał na bazie...skasowanej gry będącej spin-offem serii z Agentem 9 w roli głównej - Prime 8. Studio Digital Eclipse, które współpracowało przy tym projekcie z Backbone Entertainment pierwotnie otrzymało zadanie ze studia Universal polegające na stworzeniu pobocznej produkcji, inspirowanej seria Ratchet & Clank. Niestety, projekt się nie podobał, więc szychy w białych kołnierzykach rzuciły tematem, by przerobić to na pełnoprawną grę ze Spyro. Studio więc na szybko skleciło prototyp, który i tak wyrzucono do kosza. Nikt o nim nie widział, aż do wczoraj.
Jeśli powstanie remake Spyro the Dragon, to Insomniac Games nie będzie jego deweloperem
Na twitterze pochwalił się nim Mike Mika, który pracował w tamtych czasach przy tym projekcie. Mike'owi udało się znaleźć kopię prototypu i postanowił zrobić jego kopię by ocalić go od zapomnienia. Planuje w także w późniejszym czasie przekazać go osobom zajmującym się ratowaniem zapomnianych gier. Jednocześnie nie czekając, pokazał krótki GIF z prototypem rozgrywki, który jest niesamowicie sztywny i słaby jakościowo, ale stanowi dowód - że taki projekt żył.
Very early prototype of Spyro for Xbox. Never completed. pic.twitter.com/nkwWMmW4B2
— Mike Mika (@MikeJMika) July 11, 2017
Co się stało z projektem? Mike nie jest do końca pewien powodów skasowania tej gry, ale przypuszcza,że powodem był fakt, że inny projekt ze Spyro był dalej w etapach produkcyjnych. Zgodnie z jego słowami,w tym samym czasie kilka zespołów pracowało nad prototypami gry ze Spyro, więc Universal miało z czego wybierać.
Spyro the Dragon, po tym jak wygasła umowa między Universal i Insomniac, opuściło konsole Sony i stało się multiplatformową serią. Pierwszą grą było Spyro: Season of Ice stworzone przez Digital Eclipse na GBA, podobnie jak kontynuacja - Season of Fire. Pierwszą, "dużą" grą było Spyro: Enter the Dragonfly stworzone przez Equinox Digital Entertainment i mające na celu wiernie odtworzyć rozgrywkę z oryginalnej trylogii. Ale nie wyszło i gra zbierała mieszane oceny. W 2006 roku podjęto decyzję o zrestartowaniu serii, a w 2011 zrodziła się seria Skylanders wraz z potwornym designem Spyro.
Rozgrywka ze Spyro the Dragon na PSX