Final Fantasy XII: The Zodiac Age - porównanie wersji PS2, PS4 i gry na emulatorze

Gry
944V
Final Fantasy XII: The Zodiac Age - porównanie wersji PS2, PS4 i gry na emulatorze
Laughter | 10.07.2017, 19:59

Final Fantasy XII: The Zodiac Age trafiło pod lupę Digital Foundry i zostało solidne przetestowane oraz porównane z innymi wersjami gry. Pora poznać wszelkie niuanse techniczne debiutującego remastera!

Final Fantasy XII: The Zodiac Age zostało wzięte na warsztat uzdolnionej ekipy Digital Foundry, która ze wszelkich technicznych porównań uczyniła istny fach. Nie można im odmówić jednego - chłopaki znają się na swojej robocie i potrafią klarownie przedstawić wszelkie szczegóły natury technologicznej opisywanych przez siebie gier.

Dalsza część tekstu pod wideo

Final Fantasy XII: The Zodiac Age porównane z wersją na PlayStation 2

Final Fantasy XII: The Zodiac Age doczekało się szczegółowego porównania. Digital Foundry  zestawiło ze sobą wersje z PS4 i PS4 Pro oraz odsłonę z PS2, którą emulowaną w rozdzielczości 1080p. Za proces odświeżenie dwunastej odsłony serii Final Fantasy odpowiedzialne jest studio Virtuous Games, które przygotowało swego czasu remaster Final Fantasy X i X-2. Producent nie zawiódł i znowu wywiązał się świetnie z powierzonego zadania - chociaż niektórzy mogliby liczyć na więcej.

Final Fantasy XII: The Zodiac Age zyskuje najbardziej poprzez znacznie wyższą rozdzielczość oraz zmiany w samych teksturach i ulepszonych efektach graficznych. Niestety, posiadacze PS4 Pro nie mogą liczyć na duże zmiany względem podstawowego modelu konsoli. Twórcy co prawda dostarczyli dla nich wyższą rozdzielczość 1440p, ale nie ma tutaj mowy o jakości obrazu w natywnym 4K. Rozczarowuje też ilość klatek animacji zablokowana na poziomie 30 fpsów zarówno na PS4 i PS4 Pro.

Final Fantasy XII: The Zodiac Age - porównanie Digital Foundry

Mimo wszystko Final Fantasy XII: The Zodiac Age na PS4 to najlepsza okazja, aby poznać tego klasyka. Tytuł cechuje się dużo bardziej dopieszczoną grafiką i o niebo lepszą jakością wyświetlanego obrazu. Nie ma tutaj mowy o zwykłym podniesieniu rozdzielczości. Część tekstur i modeli stworzono od zera, jak chociażby piasek obecny na pustyniach. Skrócono także czasy wczytywania oraz dodano solidny anty-aliasing. Zastosowanie techniki bump-mapping sprawiło z kolei, że powierzchnie nabrały większej głębi.

Final Fantasy XII: The Zodiac Age pojawi się na rynku już jutro w dniu 11 lipca.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XII: The Zodiac Age.

Źródło: YouTube (DigitalFoundry)

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper