Wolfenstein 2: The New Colossus. "Gry wideo są najwyższym przejawem sztuki"

Gry
1191V
Wolfenstein 2: The New Colossus. "Gry wideo są najwyższym przejawem sztuki"
Laughter | 26.06.2017, 21:06

Postrzegaliście Wolfenstein 2: The New Colossus jako dzieło sztuki? Reżyser gry postanowił wypowiedzieć się na temat odwiecznej batalii - "czy gry wideo można uznać za artystyczną formę sztuki?"

Dyskusja na temat tego czy gry wideo można traktować jako sztukę towarzyszy branży niemal od początków jej istnienia. Temat podchwycony został przez reżysera Wolfenstein 2: The New Colossus, który stwierdził, że obecnie gry to jej najwyższy przejaw.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wolfenstein 2: The New Colossus pozwoli na swobodę i kreatywność w zabijaniu nazistów

Gry wideo przeszły długą drogę i poszły w nieoczekiwanym kierunku. Branża jest niezwykle różnorodna i wielu twórców podchodzi do produkcji tytułów w zupełnie inny sposób. Nie brakuje wielkich blockbusterów mogących rywalizować budżetem i przychodami z największymi filmowymi markami. Druga strona pokazuje z kolei, że wielu producentów podchodzi do tworzenia gier na swój unikalny sposób i skupia na czymś innym. W efekcie dostajemy też pozycje eksponujące warstwę artystyczną bądź stawiające na określony przekaz. Co o tym myśli Jens Matthies będący reżyserem Wolfenstein 2: The New Colossus?

Nie wiem. Czasem zastanawiam się, czy jest to konstruktywne spędzanie mojego czasu? Wtedy pojawia się jeszcze większe pytanie - czy bycie artystą jest znaczące? Oczywiście w takiej sytuacji byłbyś naciskany, aby stwierdzić, że taka sztuka nie jest znacząca. Mamy też do czynienia ze stwierdzeniem, że ta forma sztuki uważana jest za najniższą z możliwych.

Osobiście uważam jednak, że gry są jej najwyższym przejawem ponieważ obejmują w sobie wszystkie formy artystyczne. Dla mnie są one obecnie samym szczytem sztuki.

I tak, uważam, że jest w tym coś znaczącego. Przynajmniej tkwi w tym tyle sensu, co w przypadku wszystkich innych rzeczy tworzonych przez ludzi. W grach wideo jest jeszcze ogrom potencjału, który tylko czeka na uwolnienie.

Reżyser przeszedł następnie do rozmowy o szerokim zestawie złożonych bohaterów obecnych w Wolfenstein 2: The New Colossus i jak ich tworzenie przerodziło się w pisanie unikalnych opowieści. Gry wideo są dużo dłuższe niż filmy, więc według Matthiesa wymagają one poświęcenia więcej czasu i uwagi, aby stworzyć naprawdę dobrą historię ze świetnymi postaciami. Rozwijanie każdego z bohaterów i zapewnienie mu prawidłowej osobowości przekłada się na pisanie większej ilości scen. Twórcy zaczynają się do nich przywiązywać i próbują w pełni wykorzystać powstałe wątki oraz potencjał danego bohatera.

Co Wy o tym sądzicie? Uważacie gry wideo za sztukę, czy jest to dla Was wyłącznie tania rozrywka?

Wolfenstein 2: The New Colossus - zwiastun E3 2017

Źródło: http://www.gamezone.com/news/wolfenstein-ii-director-says-gaming-is-currently-the-highest-form-of-art-3455130

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper