Assassin's Creed Origins. Do Sieci napływają pierwsze wrażenia z Egiptu

Gry
933V
Assassin's Creed Origins. Do Sieci napływają pierwsze wrażenia z Egiptu
Jaszczomb | 13.06.2017, 16:12

Assassin's Creed Origins to wyjątkowo ważna odsłona asasyńskiej serii. Po roku przerwy w wydawaniu kolejnych części, Ubi zmieniło nieco założenia i pokazało coś innego niż dotychczas. Jak sytuację widzą uczestnicy targów E3?

Assassin's Creed Origins dzieje się w 49 roku p.n.e. i przedstawi początki całego Bractwa Asasynów. Ubisoft Montreal planuje tym razem przenieść graczy do Egiptu. Pierwsze materiały z rozgrywki pokazały lokacje, które różnią się od dotychczasowych gęsto zabudowanych miast, oraz bohatera posługującego się łukiem jako główną bronią. Czy taki zwrot w serii się udał? Do Sieci napływają pierwsze wrażenia uczestników E3, którzy mieli okazję spędzić chwilę sam na sam z nowym Asasynem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Assassin's Creed Origins. Budowanie piramid, wyścigi rydwanów, dzika fauna - oto Egipt!

Najwięcej uwagi poświęcono systemowi walki. Koniec z kontrami i seriami zabójstw. Teraz starcia przypominają bardziej uproszczone system z Soulsów czy Wiedźmina - lockowanie kamery, bloki/uniki i szukanie okazji, by zaatakować (lekki/ciężki atak) odsłoniętego wroga. Każdy trafiony cios jest też określany widoczną liczbą punktów obrażeń, co na pewno docenią ci, którzy będą testowali rozmaite bronie.

Assassin's Creed Origins - pokaz systemu walki
 

Bo broni będziemy mieć teraz znacznie więcej. Łuki, miecze i inne berdysze (z kolorową nazwą, odpowiednio do ich rzadkości) często mają wypadać z przeciwników.  Co więcej, RPG-owe elementy idą dalej i tak stale widzimy poziomy postaci wrogów, a z każdym awansem naszego bohatera dobierzemy mu nową umiejętność ze specjalnego drzewka.

Z pozostałych nowości - przemieszczanie się ma być jeszcze prostsze i bardziej płynne niż dotychczas, co jest kolejnym aspektem zachwalanym przez obecne w Los Angeles media, ale orzeł wykorzystywany do rozpoznania w terenie ma być zbyt dużym ułatwieniem. Na plus wymieniany jest ogromny świat i pływanie na i pod wodą, choć wygląda na to, że nie pokazano walk na morzu (a zostały zapowiedziane). Krytykowane są także mało szczegółowe modele postaci, lecz wciąż mówimy tu o wersji alpha, więc jest duża szansa, że ulegnie to poprawie. Na temat samego skradania nikt się nie rozpisywał - jest, bo jest, bez większych wad czy zalet (albo nikt nie wypróbował porządnie tego aspektu, skupiając się na walkach).

Premiera Assassin's Creed Origins zaplanowana została na 27 października tego roku.

Źródło: venturebeat.com, gamespot.com, mashable.com, press-start.com.au, IGN, GamesRadar

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper