Krzysiek Kalwasiński Krzysiek Kalwasiński 02.06.2017 13:51
Prey - twórca mówi o swoich najważniejszych grach
340V

Prey - twórca mówi o swoich najważniejszych grach

Prey to wyjątkowa gra. Oferuje wiele ciekawych mechanik i utrzymana jest w niezwykłym stylu. Główny projektant gry podzielił się najważniejszymi grami swojego życia.

Prey okazało się perełką, czego można było spodziewać się po udostępnianych przed premierą materiałach. I choć pod względem technicznym nie jest doskonała, gra oczarowuje swoim wyjątkowym designem i przemyślaną rozgrywką. Twórcy wydali ostatnio łatkę dodającą obsługę PS4 Pro, ale jak się okazało trochę im to nie wyszło.

Prey boryka się z problemami po łatce wprowadzającej obsługę PS4 Pro

Na oficjalnym blogu PlayStation, główny projektant Prey, Ricardo Bare odpowiedział na kilka pytań dotyczących gier. Oto postawione pytania i jego odpowiedzi.

1. Pierwsza gra w którą zagrałeś?

Taką grą jest The Bard's Tale II, będące pierwszą grą opaloną na Commodore 64, które ojciec pewnego dnia przyniósł do domu. Już wtedy zakochany byłem w grach fabularnych, więc było to dla mnie naprawdę magiczne doświadczenie - stworzenie postaci, rysowanie map lochów na kartce i zaskoczenie na końcu, że "Mędrzec" wysyłający nas na epickie misje okazuje się głównym złym.

2. Jaka gra sprawiła, że zechciałeś zostać deweloperem?

Nie jestem pewny czy byłbym w stanie wskazać jedną taką grę, ale na pewno były to gry, które w jakimś stopniu się wyróżniały. (...) Na pewno były to takie gry jak Pool of Radiance i Curse of the Azure Bonds. Mógłbym wskazać też DarklandsX-COM: Enemy Unknown, DOOM, pierwszy Half-Life… Nie potrafię wybrać tej jednej!

3. Gra, którą sam chciałbyś stworzyć?

The Elder Scrolls V: Skyrim - albo tak naprawdę jakakolwiek gra z serii. Perspektywa FPP, zaawansowane mechaniki RPG, wielki otwarty świat do zwiedzania... tzn, wciąż dziwi mnie, że do tej pory nigdy nie pracowałem nad podobną grą!

4. Gra, w której spędziłeś najwięcej czasu?

Według biblioteki moich gier będzie to Defense of the Ancients 2 (czyli DotA 2 jak zna ją większość ludzi). W czasach college'u było to Ultima Online, a teraz Terraria, w które gram wspólnie ze swoimi dziećmi.

5. Gra, która Twoim zdaniem zmieniła pojęcie miedium jakimi są gry?

Gone Home to zdecydowanie nietypowa gra, która uświadomiła mnie, że gry mogą być świetnym narzędziem dla nowych doświadczeń - nawet poprzez sprawienie, że będziemy współczuć postaci - tak jak do tej pory robiły to innego rodzaju dzieła.

6. Z jakiej gry piosenkę nuciłeś ostatnio pod prysznicem?

Będzie to "Semi-Sacred Geometry" śpiewane przez jedną postać w Prey. Podczas produkcji gry słyszałem ją jakieś milion razy i to dość zabawna piosenka - właściwie rozbrzmiewa w moim ulubionym momencie gry.

7. Gra, którą ostatnio ukończyłeś?

Horizon: Zero Dawn - fantastyczna gra. Dinoboty z pierwszej serii Transformers były moimi ulubionymi zabawkami w dzieciństwie. Dlatego gdy w Horizon stanąłem do walki z wielkim mechem byłem w siódmym niebie!

8. Twoja ulubiona gra wieloosobowa?

Trudne pytanie... Dawniej byłoby to pierwsze Diablo od Blizzard. Dzisiaj to pewnie DotA 2, przez to ile radochy daje konkurowanie z innymi. Terraria jednak jest prawdopodobnie moją ulubioną kooperacyjną grą 5 ostatnich lat.

To wszystkie 8 pozycji wymienionych przez jednego z twórców Prey. Poniżej znajdziecie zwiastun tworzonej przez niego gry, a tymczasem - co sądzicie o jego typach?

Prey na zwiastunie premierowym

 

Źródło: https://blog.eu.playstation.com/2017/06/01/my-life-in-games-prey-lead-designer-ricardo-bare-picks-his-top-titles/

Tagi: arkane studios austin Bethesda Softworks prey