Bungie wyjaśnia jak działać będzie gra sieciowa w Destiny 2
Destiny 2 nie będzie miało dedykowanych serwerów w grze sieciowej. Informacja ta nie spotkała się z ciepłym przyjęciem wśród fanów poprzedniej odsłony. Ekipa Bungie postanowiła więc wyjaśnić jak dokładnie będzie działać infrastruktura sieciowa w Destiny 2.
Na temat sieciowej gry i implementacji połączenia graczy między sobą wypowiedział się główny inżynier w Bungie - Matt Segur. Zdradził on, że w Destiny 2 cała aktywność hostowana jest przez serwery Bungie, a nie przez graczy jak było w Destiny. Zlikwiduje to problemy z migracją hosta gdy dana osoba postanowi wyjść z gry. Ma to także zminimalizować problemy z jakością połączenia.
Oczywiście nie oznacza to, że połączeń między graczami nie będzie (czyli P2P). Te będą, ale nie dlatego, że Bungie chce oszczędzać (przynajmniej według nich). Studio przygotowało kompletnie nową infrastrukturę sieciową włącznie z serwerami w chmurze, co ma dać dodatkowego kopa serwerom. Bungie chce jednak unikać określania swojej infrastruktury mianem dedykowanych serwerów, gdyż to graczom kojarzy się jednoznacznie z połączeniem gracz-serwer, a nie gracz-gracz. Bungie określa to mianem hybrydy w której nadrzędne są dane będące na serwerze Bungie.
Poruszono także temat oszustów w Destiny 2 na PC-tach, co w tym przypadku konsolowych graczy raczej nie dotyczy. Ale warto tutaj zaznaczyć, że Bungie przygotowało odpowiednie narzędzia by oszustów łatwo wyłapywać i błyskawicznie blokować im dostęp do gry.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Destiny 2.