Knack 2. Mark Cerny opowiada czemu zdecydowano się stworzyć kontynuację

Gry
1151V
Knack 2. Mark Cerny opowiada czemu zdecydowano się stworzyć kontynuację
Laughter | 12.05.2017, 19:47

Knack 2 to kontynuacja niezbyt udanej gry. Decyzja o wspieraniu marki była więc zaskakująca. Mark Cerny został przepytany o to, czemu zdecydowano się przygotować następną odsłonę.

Knack 2 pojawi się w tym roku. Ostatnio mogliśmy przeczytać nowe informacje na temat gry, ale na więcej konkretów musimy się wstrzymać do konferencji Sony podczas targów E3. Wiele osób było zaskoczonych decyzją o kontynuowaniu jednego z startowych tytułów PS4. Serwis Mashable postanowił przepytać Marka Cerny'ego o to, czemu wrócono do tego bohatera i zdecydowano się przygotować drugą odsłonę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Knack 2. Nowe informacje i zrzuty prezentujące grę

Knack cierpiał na klątwę "tytułu startowego". Mark Cerny usprawiedliwia grę tym, że studio była niezaznajomione z nową architekturą i środowiskiem konsoli. Na domiar złego firma musiała się zmieścić w określonym terminie i nie było mowy o żadnym opóźnieniu premiery, aby dopracować pewne elementy. Wiele pomysłów nie mogło ostatecznie trafić do gry, inne musiały zostać spłycone lub wykonane w odmienny sposób. W przypadku Knack 2 sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Gra pojawi się 4 lata po premierze poprzednika, a studio ma więcej swobody i doświadczenia przy kreowaniu kolejnych przygód. Mark Cerny, który jest reżyserem projektu dodaje

To zupełnie inna gra, ale podobnie jak pierwsza odsłona jest tytułem skierowanym do szerokiej publiki. Ma bawić zarówno starszych jak i młodych odbiorców

Cerny pracuje z Sony od ponad dwóch dekad. Brał udział w tworzeniu wielu ikonicznych gier i wielkich hitów kojarzonych z marką PlayStation. Warto tutaj wymienić serię Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, Jak and Daxter, Ratchet & Clank, Uncharted, Resistance, God of War, serię Killzone a nawet The Last Guardian.

Knack próbowało być grą, w którą może zagrać każdy. Nawet osoba nigdy wcześniej nie trzymająca pada w dłoni. Spowodowało to, że tytuł był zbyt uproszczony i pozbawiony znaczącego wyzwania. Gra, w którą może zagrać dosłownie każdy łatwo może się stać grą, w którą mało kto ma ochotę zagrać.

Myślę, że takie podejście zaprowadziło nas w złą stronę. Nie potrafiliśmy zadowolić dwóch grup użytkowników, a jednocześnie zdążyć na czas premiery PS4. 

W przypadku Knack 2 studio dobitnie przeanalizowało co nie zagrało w pierwszej odsłonie i teraz stara się przygotować lepszą grę. Mark Cerny jest świadomy, że tego typu druga szansa jest rzadkością i wielkie firmy zazwyczaj porzucają projekty, które nie sprostały oczekiwaniom.

Myślę, że wynieśliśmy bardzo wiele z uwag graczy i krytyków. Bardzo rozszerzyliśmy ruchy bohatera. Gra jest o wiele bardziej różnorodna. Tym razem skupiliśmy się od początku na trybie kooperacji i byliśmy bardzo ostrożni projektując kamerę oraz system walki. Większą uwagę przywiązaliśmy również do sekcji platformowych.

Knack 2 już w tej chwili jest lepszy pod kazdym względem. Posiada wymagające sekcje platformowe, które zmieniają się drastycznie pod względem wybranego poziomu trudności. Walka pozwala żonglować szerokim arsenałem umiejętności i ataków. System punktów kontrolnych i życia jest bardziej sprawiedliwy. Niektóre poziomy pozwalają teraz na pomniejszenie Knacka do niewielkich rozmiarów, aby odkryć sekrety i przeciskać się przez ciasne miejsca, możecie wówczas jednym przyciskiem przywrócić go do naturalnych rozmiarów lub przemienić w wielkiego giganta.

Gracz z drugim padem może w każdej chwili dołączyć do zabawy, co sprawi, że odblokujecie dostęp do korzystania z unikalnych mechanik i ataków obecnych wyłącznie w kooperacji. Stworzyliśmy także ciekawe sekcje z pojazdami i momenty skradankowe oraz opracowaliśmy drzewko umiejętności dla bohatera. Wszystko to przekłada się na różnorodne doświadczenie, którego brakowała w oryginalnej grze. 

 

Twórcy obiecują, że nawet historia została znacznie poprawiona. Do zespołu dołączyła utalentowana Marianne Krawczyk, która wygrała nagrodę BAFTA za pracę przy serii God of War.

Studio jest świadome wszystkich błędów i obiecuje dostarczyć tym razem grę, która sprosta oczekiwaniom graczy. Nie da się ukryć, że wiadomości na temat Knack 2 wypadają wyjątkowo dobrze. Miejmy nadzieję, że już niedługo dowiemy się kiedy będzie można zweryfikować słowa twórców.

Knack 2 - zwiastun PlayStation Experience 2016

Źródło: http://mashable.com/2017/05/12/knack-2-cerny-interview/?utm_cid=mash-com-Tw-main-link#0EID8WP4AOqr

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper