Nielsen Games pyta graczy o to, co jest dla nich ważne
Serwis Nielsen Games zajmujący się między innymi monitorowaniem i analizowaniem branży gier wideo przeprowadził badania pytając graczy o to, co się dla nich liczy jako graczy. Wyniki mogą niektórych zaskoczyć.
Badania Nielsen Games potwierdzają, że internetowe komentarze to jedno, ale rzeczywistość prezentuje się z goła odmiennie. W ankietach udział wzięli mieszkańcy Stanów Zjednoczonych w wieku powyżej 13 lat. Jedno z zagadnień dotyczyło tego "Co jest dla nich ważne jako graczy?"
Najwięcej osób, bo aż 73% zdecydowało się wybrać podążanie za trendami i wiadomościami. Jest to wzrost 6% względem roku 2016. Nikt nie chce zostawać w tyle i gracze również chcą być zawsze obeznani w panującej sytuacji w branży. Nasze hobby przekłada się również na całą wspólnotę graczy. Dlatego ludzie cenią sobie granie w najgłośniejsze i najlepiej oceniane produkcje, a także możliwości społeczne i zachodzenie w interakcję z innymi ludźmi. Za obiema opcjami postawiło się 67% badanych ludzi.
Co jednak najbardziej zaskakuje to ilość głosów oddanych za możliwość dokonywania zakupów wewnątrz gry. Wydawać by się mogło, że mikropłatności to plaga współczesnych gier i gracze traktuję je jako zło konieczne. W praktyce jednak aż 57% wymienia takie funkcje, jako istotną i ważną dla nich część gier. To aż 5% wzrost względem poprzedniego roku. Poniżej pełna infografika z raportu:
Wnioski mogą być niepokojące - ludzie chętnie sięgają po pieniądze, aby dokonywać zakupów wewnątrz gier. W przyszłości takie praktyki mogą się tylko nasilić i więcej gier będzie oferowała podobne rozwiązania. Widać to zresztą współcześnie, gdzie obecność mikropłatności w pełnoprawnych grach AAA nikogo już nie dziwi.