Torment: Tides of Numenera z ważną aktualizacją gry
Torment: Tides of Numenera w konsolowym wydaniu gry zmagało się z wieloma mniejszymi lub większymi błędami, o których sami wspominaliśmy w naszej recenzji. Deweloper zapowiedział wydanie aktualizacji jak najszybciej będzie to możliwe i właśnie tak się stało. Aktualizacja 1.02 do Torment: Tides of Numenera jest dostępna.
Torment: Tides of Numenera borykało się z wieloma problemami. Gra miał problemy z czasami wczytywania, z płynnością rozgrywki. Do tego mnóstwo problemów z tekstami w grze, błędy w opisach zadań i wiele innych, mniejszych lub większych problemów. I te naprawiono, chociaż nie będzie to też ostatni aktualizacja gry.
Nasza recenzja gry Torment: Tides of Numenera
Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez studio, aktualizacja powinna już być dostępna i poprawiać sporą dawkę zidentyfikowanych od czasu premiery błędów. Z tej okazji, deweloper postanowił nagrać wideo w którym jeden z twórców komentuje spraw aktualizacji.
Torment: Tides of Numenera - wiadomość o aktualizacji od twórców gry
Poniżej pełna lista zmian w aktualizacji 1.02 do gry Torment: Tides of Numenera.
Dialogi i zadania
- Usunęliśmy problem z nierozpoczęciem rozmowy z Rozpaczą, jeśli Matkina nie bierze udziału w kryzysie u Memoviry, a porzuceni się z nią połączą.
- Zadanie „Znajome przestworza” nie będzie już rozpoczynane, jeśli gracz zostanie wyrzucony z Kotwicowiska zanim uzyska dostęp do hełmu.
- W przypadku podjęcia próby wykradnięcia Rdzenia przed porozmawianiem o nim z Dracogenem zadanie „Zazdrosne serca” przejdzie do właściwego celu.
- Naprawiliśmy błąd umożliwiający wielokrotne wzmocnienie nurtu indygo po doradzeniu Theborosowi, by się poświęcił.
- Naprawiliśmy błąd umożliwiający stworzenie dwóch pierścieni cieni.
- Naprawiliśmy błąd powodujący brak możliwości zakończenia zadania „Infekcja”, jeśli gracz opuścił mapę podczas kryzysu i powrócił później.
- Naprawiliśmy błąd powodujący brak możliwości przekonania Siowana do poświęcenia swojego życia po odkryciu preferencji paszczy przy użyciu magmatycznego anuletu.
- Kałamarz teraz zawsze powie o zabiciu Ioxu niezależnie od kolejności rozmowy z nimi po wykształceniu więzi z Wykwitem.
- Gdy Artaglio wedrze się do umysłu postaci gracza w Gardzieli gra wyświetli informację o powstaniu nowego echa.
- Naprawiliśmy błąd powodujący używanie przez echo Inifere’a męskich zaimków w odniesieniu do kobiecej postaci gracza.
- Naprawiliśmy błąd powodujący pojawienie się niewłaściwej odpowiedzi po ponownym zapytaniu Canadu o jego młot.
- Naprawiliśmy błąd na ekranach końcowych Aligerna.
- Poprawiliśmy wiele drobnych literówek.
Rozgrywka
- Naprawiliśmy błąd powodujący okazjonalne zawieszenie gry po ruchu wrogów, którzy na początku swojej tury odnieśli obrażenia spowodowane użyciem broszy mrozu.
- Naprawiliśmy błąd mogący spowodować próby patrolowania obszaru przez martwych wrogów.
- Paciorki wszechczasu mają teraz ograniczoną liczbę przyśpieszeń na każdy kryzys.
- Sztuczna inteligencja Czyhającego na Ofiary lepiej radzi sobie ze stanem ogłuszenia lub powalenia.
- Naprawiliśmy błąd powodujący błędne sprawdzanie umiejętności towarzyszy w przypadku ponowień wykonania czynności podczas kryzysu.
- Dodaliśmy Inicjatywę jako jedną z możliwości w przypadku skorzystania z umiejętności Wszechstronność.
- Naprawiliśmy liczne drobne błędy podczas kryzysu w Lazarecie Zdławionego Echa.
- Zmniejszyliśmy liczbę dronów Niezrównanego uczestniczących w kryzysie w Lazarecie Zdławionego Echa.
- Zmieniliśmy sztuczną inteligencję cząstek Rozpaczy w niektórych starciach, tak aby korzystały ze swojego specjalnego ataku zgodnie z zamysłem.
- Zmniejszyliśmy całkowitą liczbę uczestników walki w Sercu Wykwitu, ograniczyliśmy częstość powalania i usprawniliśmy wprowadzanie nowych wrogów.
- Zmniejszyliśmy liczbę wrogów w Miel Avest i sprawiliśmy, że aura Rozpaczy powoduje poważne obrażenia, ale nie zabija na miejscu.
- Zmniejszyliśmy liczbę wrogów podczas kryzysu w fortecy Memoviry i daliśmy Rozpaczy aurę powodującą poważne obrażenia zamiast zabijania na miejscu.
- Dodaliśmy możliwość zmodyfikowania wartości inicjatywy pojawiających się wrogów.
- Dodaliśmy punkty inspiracji do kilku przedmiotów, którym można się przyjrzeć.
- Usunęliśmy przesuwanie kamery na ostatniego porzuconego za każdym razem, gdy towarzysz uzyska lub straci stan wynikający z aury.
- Zdolności ofensywne broni będą teraz używały współczynników broni, a nie stałego kosztu. W takim przypadku podpowiedź kosztu użycia będzie zawierała nazwę broni.
- Umiejętności mogące potencjalnie przesunąć cel nie będą już miały wpływu na osobę używającą ich (w pewnych okolicznościach mogą pojawić się problemy z zachowaniem sztucznej inteligencji).
- Naprawiliśmy błąd powodujący poddawanie wpływowi aury potencjalnych towarzyszy nieznajdujących się aktualnie w drużynie.
- Usunęliśmy nadmiarowe modyfikatory z choroby enigmatoidalnej.
- Dodaliśmy kilka przedmiotów do łupów po zabiciu Peliai.
- Rhin zyskuje dodatkowe umiejętności pod koniec gry.
- Usunęliśmy problem z sugestią rozmowy Erritisa w Dolinie Poległych Bohaterów.
Interfejs
- Tekst dodatkowy powinien się już wyświetlać w opisach przedmiotów. Kilkadziesiąt przedmiotów będzie teraz miało bardziej rozbudowane opisy (zależnie od umiejętności wiedzowych postaci i innych czynników)!
- Naprawiliśmy błąd umożliwiający czasem graczom używanie na innych postaciach umiejętności wymagających wskazania podłoża.
- Zmieniliśmy napis na przycisku kontynuowania dialogu, aby go dopasować do pozostałych przycisków.
- Upewniliśmy się, że wyzwalacze rozpoczynające rozmowę są aktywowane przy braku właściciela, ale nie są aktywowane, gdy ustawiony właściciel jest nieaktywny.
- Linie ruchu powinny być domyślnie wyłączone, żeby nie robiły różnych dziwnych rzeczy podczas eksploracji.
- Panel z otrzymanymi przedmiotami w oknie rozmowy powinien być schowany, jeśli nie jest akurat potrzebny.
- Dodaliśmy kilka dodatkowych zabezpieczeń, aby zapobiec wystąpieniu pustego odwołania przy opuszczaniu panelu wyboru typu postaci podczas jej tworzenia.
- Kursor jest teraz ukrywany podczas ruchu postaci w interfejsie kryzysu przy sterowaniu kontrolerem, aby zapobiec wyświetlaniu podpowiedzi.
- Naprawiliśmy błąd powodujący brak reakcji na częściowe naciśnięcie spustu w przypadku niektórych starszych kontrolerów, co powodowało utknięcie części graczy w niektórych menu.
- Wprowadziliśmy szereg poprawek w kilku menu kołowych i wyboru umiejętności.
- Usunęliśmy problem z tekstem wychodzącym poza okienko w przypadku stosowania maksymalnego wysiłku.
- Dodaliśmy kolorowanie odporności.
- Dodaliśmy do panelu przeglądu postaci szczegółowe informacje o premiach płynących z cechy przewodniej.
- Dodaliśmy nową wersję skryptu ConsumeAction niepowodującą wstawienia znaczników do tekstu dialogu (przydatną w wyjątkowych sytuacjach, kiedy działanie jest zużywane NIE w chwili wybrania opcji, ale z opóźnieniem).
- Naprawiliśmy błąd, który czasem umożliwiał wybranie kropek w oknie wysiłku, które nie powinny być dostępne.
- Dodaliśmy test sprawdzający wystąpienie pustego odwołania, aby zapobiec rozrostowi okna z opisem przedmiotu w pewnych szczególnych przypadkach.
Dźwięk
- Zmniejszyliśmy częstotliwość resetowania licznika czasu luźnych uwag towarzyszy i wyregulowaliśmy częstotliwość rzucania luźnych uwag. Wszyscy członkowie drużyny powinni teraz o wiele częściej się odzywać!
- Usunęliśmy zapętlone efekty dźwiękowe związane z Inspirującą Obecnością.
- Usunęliśmy zapętlone efekty dźwiękowe związane z Młotem Galwanicznym.
- Usunęliśmy zapętlone efekty dźwiękowe związane z Pobudzeniem.
- Zwiększyliśmy głośność muzyki w Piątym Oku.
- Usunęliśmy problem z nieprawidłową lub brakującą muzyką w Starych Kazamatach Niewolników, na Dziedzińcu Memoviry i w niektórych meandrach pod koniec gry.
- Naprawiliśmy dźwięki związane z oknami dziennika i karty postaci.
- Poprawiliśmy odgłosy kroków.
Grafika
- Usunęliśmy problem z zacinaniem się stychów po wymuszonym przemieszczeniu.
- Zaktualizowaliśmy efekty graficzne echa Callistege pod koniec gry.
- Poprawiliśmy efekty graficzne na polu bitwy psioników.
- Poprawiliśmy tekstury napędu haka.
Wydajność i stabilność
- Poprawiliśmy wydajność gry w większości scen, zwłaszcza w Klifach Sagusa.
- Wprowadziliśmy liczne poprawki i ulepszenia siatki ruchu, wyszukiwania drogi i obliczeń dokonywanych przez sztuczną inteligencję.
- Poprawiliśmy wydajność niektórych efektów graficznych.
- Zmniejszyliśmy ilość generowanych zbędnych obiektów, aby zniwelować spadki liczby klatek na sekundę spowodowane zaśmiecaniem pamięci.
- Znacznie zmniejszyliśmy generowanie zbędnych obiektów podczas poruszania postacią przy użyciu kontrolera.
- Niektóre kamery są teraz wyłączane w przypadku wyświetlania interfejsu pełnoekranowego. Powinno to zwiększyć liczbę klatek na ekranach ekwipunku, tworzenia postaci i innych.
- Poprawiliśmy i zoptymalizowaliśmy wydajność animatorów bohaterów niezależnych.
Pozostałe
- Wprowadziliśmy zmiany do polskiej wersji językowej.
- Zaktualizowaliśmy listę wspierających o kilka pominiętych osób, które się do nas zgłosiły!
- Zaktualizowaliśmy listę pracowników firmy Techland.