Paweł Musiolik Paweł Musiolik 18.04.2017 16:58
Torment: Tides of Numenera z ważną aktualizacją gry
686V

Torment: Tides of Numenera z ważną aktualizacją gry

Torment: Tides of Numenera w konsolowym wydaniu gry zmagało się z wieloma mniejszymi lub większymi błędami, o których sami wspominaliśmy w naszej recenzji. Deweloper zapowiedział wydanie aktualizacji jak najszybciej będzie to możliwe i właśnie tak się stało. Aktualizacja 1.02 do Torment: Tides of Numenera jest dostępna.

Torment: Tides of Numenera borykało się z wieloma problemami. Gra miał problemy z czasami wczytywania, z płynnością rozgrywki. Do tego mnóstwo problemów z tekstami w grze, błędy w opisach zadań i wiele innych, mniejszych lub większych problemów. I te naprawiono, chociaż nie będzie to też ostatni aktualizacja gry.

Nasza recenzja gry Torment: Tides of Numenera

Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez studio, aktualizacja powinna już być dostępna i poprawiać sporą dawkę zidentyfikowanych od czasu premiery błędów. Z tej okazji, deweloper postanowił nagrać wideo w którym jeden z twórców komentuje spraw aktualizacji.

Torment: Tides of Numenera - wiadomość o aktualizacji od twórców gry

Poniżej pełna lista zmian w aktualizacji 1.02 do gry Torment: Tides of Numenera.

Dialogi i zadania

  • Usunęliśmy problem z nierozpoczęciem rozmowy z Rozpaczą, jeśli Matkina nie bierze udziału w kryzysie u Memoviry, a porzuceni się z nią połączą.
  • Zadanie „Znajome przestworza” nie będzie już rozpoczynane, jeśli gracz zostanie wyrzucony z Kotwicowiska zanim uzyska dostęp do hełmu.
  • W przypadku podjęcia próby wykradnięcia Rdzenia przed porozmawianiem o nim z Dracogenem zadanie „Zazdrosne serca” przejdzie do właściwego celu.
  • Naprawiliśmy błąd umożliwiający wielokrotne wzmocnienie nurtu indygo po doradzeniu Theborosowi, by się poświęcił.
  • Naprawiliśmy błąd umożliwiający stworzenie dwóch pierścieni cieni.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący brak możliwości zakończenia zadania „Infekcja”, jeśli gracz opuścił mapę podczas kryzysu i powrócił później.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący brak możliwości przekonania Siowana do poświęcenia swojego życia po odkryciu preferencji paszczy przy użyciu magmatycznego anuletu.
  • Kałamarz teraz zawsze powie o zabiciu Ioxu niezależnie od kolejności rozmowy z nimi po wykształceniu więzi z Wykwitem.
  • Gdy Artaglio wedrze się do umysłu postaci gracza w Gardzieli gra wyświetli informację o powstaniu nowego echa.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący używanie przez echo Inifere’a męskich zaimków w odniesieniu do kobiecej postaci gracza.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący pojawienie się niewłaściwej odpowiedzi po ponownym zapytaniu Canadu o jego młot.
  • Naprawiliśmy błąd na ekranach końcowych Aligerna.
  • Poprawiliśmy wiele drobnych literówek.

Rozgrywka

  • Naprawiliśmy błąd powodujący okazjonalne zawieszenie gry po ruchu wrogów, którzy na początku swojej tury odnieśli obrażenia spowodowane użyciem broszy mrozu.
  • Naprawiliśmy błąd mogący spowodować próby patrolowania obszaru przez martwych wrogów.
  • Paciorki wszechczasu mają teraz ograniczoną liczbę przyśpieszeń na każdy kryzys.
  • Sztuczna inteligencja Czyhającego na Ofiary lepiej radzi sobie ze stanem ogłuszenia lub powalenia.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący błędne sprawdzanie umiejętności towarzyszy w przypadku ponowień wykonania czynności podczas kryzysu.
  • Dodaliśmy Inicjatywę jako jedną z możliwości w przypadku skorzystania z umiejętności Wszechstronność.
  • Naprawiliśmy liczne drobne błędy podczas kryzysu w Lazarecie Zdławionego Echa.
  • Zmniejszyliśmy liczbę dronów Niezrównanego uczestniczących w kryzysie w Lazarecie Zdławionego Echa.
  • Zmieniliśmy sztuczną inteligencję cząstek Rozpaczy w niektórych starciach, tak aby korzystały ze swojego specjalnego ataku zgodnie z zamysłem.
  • Zmniejszyliśmy całkowitą liczbę uczestników walki w Sercu Wykwitu, ograniczyliśmy częstość powalania i usprawniliśmy wprowadzanie nowych wrogów.
  • Zmniejszyliśmy liczbę wrogów w Miel Avest i sprawiliśmy, że aura Rozpaczy powoduje poważne obrażenia, ale nie zabija na miejscu.
  • Zmniejszyliśmy liczbę wrogów podczas kryzysu w fortecy Memoviry i daliśmy Rozpaczy aurę powodującą poważne obrażenia zamiast zabijania na miejscu.
  • Dodaliśmy możliwość zmodyfikowania wartości inicjatywy pojawiających się wrogów.
  • Dodaliśmy punkty inspiracji do kilku przedmiotów, którym można się przyjrzeć.
  • Usunęliśmy przesuwanie kamery na ostatniego porzuconego za każdym razem, gdy towarzysz uzyska lub straci stan wynikający z aury.
  • Zdolności ofensywne broni będą teraz używały współczynników broni, a nie stałego kosztu. W takim przypadku podpowiedź kosztu użycia będzie zawierała nazwę broni.
  • Umiejętności mogące potencjalnie przesunąć cel nie będą już miały wpływu na osobę używającą ich (w pewnych okolicznościach mogą pojawić się problemy z zachowaniem sztucznej inteligencji).
  • Naprawiliśmy błąd powodujący poddawanie wpływowi aury potencjalnych towarzyszy nieznajdujących się aktualnie w drużynie.
  • Usunęliśmy nadmiarowe modyfikatory z choroby enigmatoidalnej.
  • Dodaliśmy kilka przedmiotów do łupów po zabiciu Peliai.
  • Rhin zyskuje dodatkowe umiejętności pod koniec gry.
  • Usunęliśmy problem z sugestią rozmowy Erritisa w Dolinie Poległych Bohaterów.

Interfejs

  • Tekst dodatkowy powinien się już wyświetlać w opisach przedmiotów. Kilkadziesiąt przedmiotów będzie teraz miało bardziej rozbudowane opisy (zależnie od umiejętności wiedzowych postaci i innych czynników)!
  • Naprawiliśmy błąd umożliwiający czasem graczom używanie na innych postaciach umiejętności wymagających wskazania podłoża.
  • Zmieniliśmy napis na przycisku kontynuowania dialogu, aby go dopasować do pozostałych przycisków.
  • Upewniliśmy się, że wyzwalacze rozpoczynające rozmowę są aktywowane przy braku właściciela, ale nie są aktywowane, gdy ustawiony właściciel jest nieaktywny.
  • Linie ruchu powinny być domyślnie wyłączone, żeby nie robiły różnych dziwnych rzeczy podczas eksploracji.
  • Panel z otrzymanymi przedmiotami w oknie rozmowy powinien być schowany, jeśli nie jest akurat potrzebny.
  • Dodaliśmy kilka dodatkowych zabezpieczeń, aby zapobiec wystąpieniu pustego odwołania przy opuszczaniu panelu wyboru typu postaci podczas jej tworzenia.
  • Kursor jest teraz ukrywany podczas ruchu postaci w interfejsie kryzysu przy sterowaniu kontrolerem, aby zapobiec wyświetlaniu podpowiedzi.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący brak reakcji na częściowe naciśnięcie spustu w przypadku niektórych starszych kontrolerów, co powodowało utknięcie części graczy w niektórych menu.
  • Wprowadziliśmy szereg poprawek w kilku menu kołowych i wyboru umiejętności.
  • Usunęliśmy problem z tekstem wychodzącym poza okienko w przypadku stosowania maksymalnego wysiłku.
  • Dodaliśmy kolorowanie odporności.
  • Dodaliśmy do panelu przeglądu postaci szczegółowe informacje o premiach płynących z cechy przewodniej.
  • Dodaliśmy nową wersję skryptu ConsumeAction niepowodującą wstawienia znaczników do tekstu dialogu (przydatną w wyjątkowych sytuacjach, kiedy działanie jest zużywane NIE w chwili wybrania opcji, ale z opóźnieniem).
  • Naprawiliśmy błąd, który czasem umożliwiał wybranie kropek w oknie wysiłku, które nie powinny być dostępne.
  • Dodaliśmy test sprawdzający wystąpienie pustego odwołania, aby zapobiec rozrostowi okna z opisem przedmiotu w pewnych szczególnych przypadkach.

Dźwięk

  • Zmniejszyliśmy częstotliwość resetowania licznika czasu luźnych uwag towarzyszy i wyregulowaliśmy częstotliwość rzucania luźnych uwag. Wszyscy członkowie drużyny powinni teraz o wiele częściej się odzywać!
  • Usunęliśmy zapętlone efekty dźwiękowe związane z Inspirującą Obecnością.
  • Usunęliśmy zapętlone efekty dźwiękowe związane z Młotem Galwanicznym.
  • Usunęliśmy zapętlone efekty dźwiękowe związane z Pobudzeniem.
  • Zwiększyliśmy głośność muzyki w Piątym Oku.
  • Usunęliśmy problem z nieprawidłową lub brakującą muzyką w Starych Kazamatach Niewolników, na Dziedzińcu Memoviry i w niektórych meandrach pod koniec gry.
  • Naprawiliśmy dźwięki związane z oknami dziennika i karty postaci.
  • Poprawiliśmy odgłosy kroków.

Grafika

  • Usunęliśmy problem z zacinaniem się stychów po wymuszonym przemieszczeniu.
  • Zaktualizowaliśmy efekty graficzne echa Callistege pod koniec gry.
  • Poprawiliśmy efekty graficzne na polu bitwy psioników.
  • Poprawiliśmy tekstury napędu haka.

Wydajność i stabilność

  • Poprawiliśmy wydajność gry w większości scen, zwłaszcza w Klifach Sagusa.
  • Wprowadziliśmy liczne poprawki i ulepszenia siatki ruchu, wyszukiwania drogi i obliczeń dokonywanych przez sztuczną inteligencję.
  • Poprawiliśmy wydajność niektórych efektów graficznych.
  • Zmniejszyliśmy ilość generowanych zbędnych obiektów, aby zniwelować spadki liczby klatek na sekundę spowodowane zaśmiecaniem pamięci.
  • Znacznie zmniejszyliśmy generowanie zbędnych obiektów podczas poruszania postacią przy użyciu kontrolera.
  • Niektóre kamery są teraz wyłączane w przypadku wyświetlania interfejsu pełnoekranowego. Powinno to zwiększyć liczbę klatek na ekranach ekwipunku, tworzenia postaci i innych.
  • Poprawiliśmy i zoptymalizowaliśmy wydajność animatorów bohaterów niezależnych.

Pozostałe

  • Wprowadziliśmy zmiany do polskiej wersji językowej.
  • Zaktualizowaliśmy listę wspierających o kilka pominiętych osób, które się do nas zgłosiły!
  • Zaktualizowaliśmy listę pracowników firmy Techland.

Tagi: inxile entertainment playstation 4 Techland torment: tides of numenera wideo