Sebastian Kasparek Sebastian Kasparek 16.03.2017 17:41
Street Fighter V z łatką poprawiającą balans rozgrywki
320V

Street Fighter V z łatką poprawiającą balans rozgrywki

Street Fighter V nie osiągnęło zamierzonego wyniku finansowego. Sprzedaż gry stanęła w miejscu, ale Capcom się nie zniechęca. Tytuł ciągle jest żywy na arenie turniejowej, a firma solidnie wspiera swój produkt. Dzisiaj poznaliśmy zmiany jakie zajdą wa balansie.

Street Fighter V to najnowsza odsłona ikonicznej serii Capcomu. Tytuł zadebiutował na początku ubiegłego roku i został skrytykowany za brak większej ilości zawartości przeznaczonej dla graczy niedzielnych. Firma poprawiła to w kolejnych miesiącach, ale sprzedaż stanęła w miejscu. Mimo wszystko Street Fighter V dobrze sobie radzi na scenie turniejowej i jakiś czas temu rozpoczął się drugi sezon tej produkcji, co z kolei przekłada się na kolejny okres wsparcia i rozwoju tytułu.

Street Fighter V przedstawia postać Kolin w akcji

Street Fighter V jakiś czas temu dostało postać Kolin. Teraz pora na kolejne nowości. Pod koniec kwietnia gra dostanie aktualizację poprawiającą balans rozgrywki i postaci. Capcom od początku wprowadzenia drugiego sezonu przygląda się statystykom i danym odnośnie tego jak radzą sobie poszczególni zawodnicy w grze. Producent jest w gruncie zadowolony ze stanu w jakim znalazła się gra, ale znaleziono miejsce na kilka poprawek w balansie postaci i systemie.

W kwestii balansu Capcom nie zamierza osłabiać znaczącą najsilniejszych postaci. Zamiast tego firma woli przyjrzeć się słabszym zawodnikom i wprowadzić kilka poprawek, mających w teorii rozwinąć ich potencjał. Według Capcomu wprowadzone zmiany mają sprawić, że pojedynki będą bardziej wymagające, bo i różnica w siłach postaci ulegnie zmniejszeniu. Aktualizacja pojawi się pod koniec kwietnia i niedługo dostaniemy bardziej dokładne szczegóły na temat zmian. Firma za pośrednictwem bloga przedstawiła kilka poprawek zmierzających do gry.

V-Reversal

  • Opóźnienie podczas używania V-Reversal przy kucaniu zostało zmniejszone o jedną klatkę animacji

Korzystanie z V-Reversal gdy nasza postać kucała i trzymała blok, miało jedną klatkę opóźnienia względem użycia tej opcji na stojąco. Zdecydowano się na zniwelowanie tej różnicy. V-Reversal będzie teraz aktywowane w takim samym tempie.

Ucieczka z chwytów

  • Usunięto możliwość ucieczki z chwytu podczas trzymania przycisku odpowiedzialnego za skok

Zgadywanie kolejnego ruchu przeciwnika jest istotną częścią systemu Street Fighter. Do tej pory gracze mogli za pomocą komendy skoku w tył i chwytu, podnosić się z ziemi bez ryzyka wpadnięcia w pułapkę przeciwnika. Teraz stało się to niemożliwe i osoba leżąca na ziemi będzie musiała zwracać uwagę na to, czy przeciwnik próbuje nas chwycić bądź zaatakować.

Wydłużenie czasu potrzebnego do wykonania ataków typu "Charge"

  • Zwiększoną ilość klatek animacji potrzebnych do wykonania ataków "Charge". Dotychczas ataki wymagały 6 klatek, teraz wymagają 10.

Capcom postanowiło zwiększyć ilość klatek potrzebnych do wyprowadzania ataków "Charge". Teraz powinny być one łatwiejsze w wyprowadzeniu.

Niewrażliwość podczas stosowania ataków typu Shoryuken

  • Shoryuken z komendą M dostał niewrażliwość na ataki z powietrza
  • Shoryuken z komendą H dostał niewrażliwość na ataki dystansowe i zwykłe ciosy

Zmiany dotkną postacie Ryu, Kena, Akumy i Juri. Według Capcomu, ataki Shoryuken były obarczone dużym ryzykiem niewspółmiernym do przewagi, jaką dawało poprawne wykonanie tej akcji.

Poza zmianami w systemie doszły też pomniejsze poprawki dla danych postaci, o których przeczytacie w źródle.

Źródło: http://www.capcom-unity.com/combofiend/blog/2017/03/15/street-fighter-v-season-2-balance-update

Tagi: Capcom playstation 4 Street Fighter V