Street Fighter V z łatką poprawiającą balans rozgrywki
Street Fighter V nie osiągnęło zamierzonego wyniku finansowego. Sprzedaż gry stanęła w miejscu, ale Capcom się nie zniechęca. Tytuł ciągle jest żywy na arenie turniejowej, a firma solidnie wspiera swój produkt. Dzisiaj poznaliśmy zmiany jakie zajdą wa balansie.
Street Fighter V to najnowsza odsłona ikonicznej serii Capcomu. Tytuł zadebiutował na początku ubiegłego roku i został skrytykowany za brak większej ilości zawartości przeznaczonej dla graczy niedzielnych. Firma poprawiła to w kolejnych miesiącach, ale sprzedaż stanęła w miejscu. Mimo wszystko Street Fighter V dobrze sobie radzi na scenie turniejowej i jakiś czas temu rozpoczął się drugi sezon tej produkcji, co z kolei przekłada się na kolejny okres wsparcia i rozwoju tytułu.
Street Fighter V przedstawia postać Kolin w akcji
Street Fighter V jakiś czas temu dostało postać Kolin. Teraz pora na kolejne nowości. Pod koniec kwietnia gra dostanie aktualizację poprawiającą balans rozgrywki i postaci. Capcom od początku wprowadzenia drugiego sezonu przygląda się statystykom i danym odnośnie tego jak radzą sobie poszczególni zawodnicy w grze. Producent jest w gruncie zadowolony ze stanu w jakim znalazła się gra, ale znaleziono miejsce na kilka poprawek w balansie postaci i systemie.
W kwestii balansu Capcom nie zamierza osłabiać znaczącą najsilniejszych postaci. Zamiast tego firma woli przyjrzeć się słabszym zawodnikom i wprowadzić kilka poprawek, mających w teorii rozwinąć ich potencjał. Według Capcomu wprowadzone zmiany mają sprawić, że pojedynki będą bardziej wymagające, bo i różnica w siłach postaci ulegnie zmniejszeniu. Aktualizacja pojawi się pod koniec kwietnia i niedługo dostaniemy bardziej dokładne szczegóły na temat zmian. Firma za pośrednictwem bloga przedstawiła kilka poprawek zmierzających do gry.
V-Reversal
- Opóźnienie podczas używania V-Reversal przy kucaniu zostało zmniejszone o jedną klatkę animacji
Korzystanie z V-Reversal gdy nasza postać kucała i trzymała blok, miało jedną klatkę opóźnienia względem użycia tej opcji na stojąco. Zdecydowano się na zniwelowanie tej różnicy. V-Reversal będzie teraz aktywowane w takim samym tempie.
Ucieczka z chwytów
- Usunięto możliwość ucieczki z chwytu podczas trzymania przycisku odpowiedzialnego za skok
Zgadywanie kolejnego ruchu przeciwnika jest istotną częścią systemu Street Fighter. Do tej pory gracze mogli za pomocą komendy skoku w tył i chwytu, podnosić się z ziemi bez ryzyka wpadnięcia w pułapkę przeciwnika. Teraz stało się to niemożliwe i osoba leżąca na ziemi będzie musiała zwracać uwagę na to, czy przeciwnik próbuje nas chwycić bądź zaatakować.
Wydłużenie czasu potrzebnego do wykonania ataków typu "Charge"
- Zwiększoną ilość klatek animacji potrzebnych do wykonania ataków "Charge". Dotychczas ataki wymagały 6 klatek, teraz wymagają 10.
Capcom postanowiło zwiększyć ilość klatek potrzebnych do wyprowadzania ataków "Charge". Teraz powinny być one łatwiejsze w wyprowadzeniu.
Niewrażliwość podczas stosowania ataków typu Shoryuken
- Shoryuken z komendą M dostał niewrażliwość na ataki z powietrza
- Shoryuken z komendą H dostał niewrażliwość na ataki dystansowe i zwykłe ciosy
Zmiany dotkną postacie Ryu, Kena, Akumy i Juri. Według Capcomu, ataki Shoryuken były obarczone dużym ryzykiem niewspółmiernym do przewagi, jaką dawało poprawne wykonanie tej akcji.
Poza zmianami w systemie doszły też pomniejsze poprawki dla danych postaci, o których przeczytacie w źródle.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Street Fighter V.