NieR Automata. Scenarzysta: scenariusz to kupa, nie oczekujcie zbyt wiele

Gry
1460V
NieR Automata. Scenarzysta: scenariusz to kupa, nie oczekujcie zbyt wiele
Jaszczomb | 06.03.2017, 10:47

NieR Automata trafi w tym tygodniu do sprzedaży i zbiera rewelacyjne pierwsze oceny. Reżyser i scenarzysta gry Yoko Taro przenosi jednak skromność na wyższy poziom.

NieR Automata dostaniemy już w ten piątek i patrząc na pierwsze recenzje nowej gry od PlatinumGames, w ofercie Square Enix pojawiło się kolejne arcydzieło. Najwięcej pozytywnych opinii słychać na temat systemu walki, poruszającej historii i wyrazistych postaci.

Dalsza część tekstu pod wideo

NieR Automata zgarnia rewelacyjne pierwsze oceny

Liczne pochwały nie wystarczyły jednak dla reżysera serii (i scenarzysty NieR Automata), Yoko Taro, który we wpisie na oficjalnym blogu PlayStation z przesadną skromnością wypowiada się na temat swojej pracy, wspominając przy okazji średnią sprzedaż pierwszej części z PlayStation 3:

Gdy tworzyliśmy grę NieR, ciężko było wymyślić coś, co pasowałoby do modelu biznesowego firmy, dla której pracowaliśmy. Pomyślałem wtedy "ależ to męczące, chyba się zwolnię". Zostawiłem wtedy szkic czegoś, co myślałem, że będzie moim ostatnim wkładem - projekt NieRa.

Po długiej pracy pełnej przysłowiowych zakrętów, poprzednie NieR stało się tytułem, który chciałem zrobić, choć nie sprzedało się najlepiej i ostatecznie opuściłem poprzednią firmę. Fani tamtej gry nie przestali jej jednak wspierać. Ich głosy dotarły do producenta, co poskutkowało rozpoczęciem pracy nad projektem NieR Automata.

Wszyscy członkowie Platinum Games tworzący nową grę mieli głęboki szacunek do poprzedniczki i stworzyli wspaniałą kontynuację dla nas wszystkich. Ja byłem odpowiedzialny za scenariusz, który jest zwykłą kupą, także w tym aspekcie nie oczekujcie zbyt wiele.

Ostatecznie jednak ma być świetnie, a fani stanowią podstawę pracy Taro:

Ale zboczyłem z tematu.

Chciałem tylko powiedzieć, że obie gry - zarówno poprzednie NieR, jak i obecne NieR Automata - istnieją dzięki wsparciu fanów. O prawdziwej sile gry wideo nie decyduje doświadczony i charyzmatyczny reżyser potrafiący urzeczywistnić swoją wizję, a to coś, co formuje się poprzez jakąś niewyjaśnioną pasję, którą podziela dużą grupę graczy.

I biorąc to pod uwagę, nie jestem pewien, jakie ostatecznie okaże się NieR Automata. Myślę, że reakcje będą różne - jednym się spodoba, inny uznają, że gra jest nudna. Ale jako ktoś, kto pracował przy stworzeniu tego tytułu, mam nadzieję, że każdy odnajdzie w niej specjalne znaczenie.

Cóż, Taro i jego "all poop" scenariusz został doceniony w pierwszych recenzjach i raczej nie mamy czego się obawiać. NieR Automata trafi do sprzedaży w ten piątek, 10 marca.

Źródło: PlayStation Blog US

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper