Mass Effect Andromeda. Przebudowano koło dialogowe

Gry
1576V
Mass Effect Andromeda. Przebudowano koło dialogowe
Andrzej Ostrowski | 09.02.2017, 11:38

Mass Effect Andromeda ma trochę inny system dialogowy niż poprzednie części. Moralność schodzi na dalszy plan.

Mass Effect Andromeda posiada system dialogowy, który nie jest już oparty o moralność (renegat/idealista), jak miało to miejsce w poprzednich częściach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Więcej o Mass Effect Andromeda w naszej encyklopedii

Tym razem BioWare chciało podejść do problemu odrobinę inaczej. Mianowicie dialogi oparto bardziej o „zgodzenie się” ze swoim rozmówcą lub doprowadzenie do kłótni. Opowiedział o tym dyrektor kreatywny Mac Walters na łamach Xbox Magazine.

Renegat i idealista odeszli w niepamięć. Postanowiliśmy to usunąć, bo cały ten system za bardzo kojarzył się z Shepardem, stąd nie miało to za bardzo sensu w obecnym wydaniu, skoro Shepard nie jest naszym protagonistą.

To, co zrobiliśmy, oparte obecne jest bardziej o „zgodzenie się” lub nie z naszym rozmówcą. Dyskusje mogą być przez to bardzo zażarte. Podjęliśmy decyzję aby tak to zrobić, bo w oryginalnej trylogii, jak gracz podjął decyzję, że „no dobra, gram jako idealista”, to od razu w każdej konwersacji już wiedział, jaką wybrać opcję dialogową. W ogóle nie trzeba było myśleć o tym, co należy odpowiedzieć, bo i tak za każdym razem wybierało się odpowiedź dostosowaną do charakteru, który chcemy nadać Shepardowi.

W obecnym natomiast systemie, wszystko to uległo zmianie. Po pierwsze całość dialogu zmienia sytuacja. Wpływ na nią może mieć to, co chcemy osiągnąć, nasz rozmówca i nie tylko. Dzięki temu gracz będzie bardziej zaangażowany w wybierane opcje.

Choć koncept jest znany z innych gier RPG, wydaje się, że zmiana ma dużo sensu. Czasami przykładowo warto zachować się bardziej agresywnie, jeśli mamy do czynienia z bohaterem, który nie jest do nas przekonany. Inną ze zmian są tony wypowiedzi, które znamy z Dragon Age 2.

Dodaliśmy do gry cztery tony. Trochę więcej opowiemy o nich już niedługo, ale generalnie pozwalają wyrazić siebie/bohatera na cztery różne sposoby. To taka próba zmiany konceptu bycia „dobrym lub złym” na „w jaki sposób chce, aby mój bohater to powiedział.

Stosując te wszystkie wyżej wymienione metody, BioWare ma nadzieję, że Mass Effect Andromeda będzie grą zupełnie inną niż oryginalna trylogia.

Mass Effect Andromeda - preorderowy zwiastun

Źródło: http://www.dualshockers.com/2017/02/08/mass-effect-andromeda-dialogue-system-is-scrapping-renegade-paragon/

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper