SKLEP
Paweł Musiolik Paweł Musiolik 19.01.2017 00:03
Tomb Raider miało być mroczniejsze i brutalniejsze
1183V

Tomb Raider miało być mroczniejsze i brutalniejsze

Tomb Raider z 2013 roku, który pojawił się między innymi na PlayStation 3 miał początkowo być bardziej mroczniejszą i brutalniejszą grą. Zdradziła to scenarzystka rebootu - Rhianna Pratchet w bardzo długim wywiadzie dla Eurogamera.

Tomb Raider z 2013 roku opowiadał historię Lary Croft, która wraz ze swoją załogą trafiła na wyspę Yamatai, gdzie Lara szukając przyjaciół po zatonięciu statku, musi mierzyć się z agresywnym kultem czczącym Himiko. Gra została doceniona przez wielu, ale wytykano jej nieścisłości, głównie w kwestii głównej bohaterki, która miała być niedoświadczona i krucha, a mordowała setki przeciwników w grze.

Demo Rise of the Tomb Raider dostępne

Okazuje się, że pierwotnie scenariusz miał być znacznie mroczniejszy i w historii miało zginąć jeszcze więcej głównych postaci. Rhianna Pratchet w rozmowie z Eurogamerem zdradziła, że pierwsza wersja scenariusza nie była taka brutalna, jednak późniejsze poprawki uśmiercały kolejne osoby, aż doszło do momentu w którym planowano więcej trupów niż ostatecznie w grze się znalazło. Również zakończenie miało być inne, ale po testach focusowych, otrzymano raport, który mówił, że graczom nie podobało się, ze aż tylu bohaterów miało zostać uśmierconych. Więc podjęto prace nad zmianą zakończenia.

Pratchett żałuje również, że w grze znalazł się taki sposób pierwszego zabójstwa Lary, bo to on był najczęściej wytykany jako bezsensowny i spłycony jak się da. Gdyby mogła to zmienić, zrobiłaby to inaczej. Sama rozgrywka powinna według niej wyglądać inaczej. Lara mając łuk powinna się skradać - takie są słowa Rhianny.

Okazuje się także, że scenarzystka nie jest również zadowolona do końca z fabuły Rise of The Tomb Raider i całego pomysłu opartego o więzi Lary z ojcem. Początkowo w ogóle nie potrafiła się zgodzić z tym, co zaproponowano, ale wraz z postępami w tworzeniu gry pogodziła się z tym. Przyznała, że rozumie niechęć do pomysłów - nad grą pracuje znacznie więcej ludzi i każdy walczy o własną uwagę i realizację pomysłów, więc ostatecznie trzeba wybrać kompromis.

Jak wam się podobała fabuła Tomb Raider z 2013 roku i Rise of The Tomb Raider, który w sprzedaży pojawił się kilka miesięcy temu?

Rise of the Tomb Raider na PS4 Pro

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-17-writing-lara-croft

Tagi: crysta dynamics playstation 3 playstation 4 rhianna pratchett rise of the tomb raider Square Enix tomb raider