Tworzenie aktualizacji pod PS4 Pro jest proste i szybkie
W okolicach premiery mieliśmy wysyp aktualizacji poprawiających działanie różnych gier na PlayStation 4 Pro. Okazuje się, że takie ulepszenie jest na tyle proste i szybkie, że praktycznie każde studio może sobie na to pozwolić.
Jakiś czas temu architekt systemu PlayStation 4, Mark Cerny, wspominał, że przy konstrukcji PlayStation 4 Pro ich głównym celem jest stworzenie platformy, która pozwala na bardzo łatwą implementację. Wsparcie mocniejszej konsoli miało być maleńkim ułamkiem (0.2%-0.3%) pracy, którą deweloperzy wykonują przy tworzeniu gry.
Wiceprezes Arrowhead Game Studios, czyli studia odpowiedzialnego za stworzenie twierdzi, że pracy jest nawet jeszcze mniej, niż Mark Cerny przewidywał. Przygotowanie aktualizacji podbijającej rozdzielczość do 4K i usprawniającej działanie gry, zajęło im bardzo, bardzo krótki czas.
To naprawdę świetna wiadomość dla deweloperów, gdyż od teraz Sony wymaga, by każda nowa gra wspierała mocniejszą konsolę, więc jeśli byłoby to trudne i czasochłonne, to premiery niektórych produkcji mogłyby zostać znacznie opóźnione.