Japończyków nie interesuje PS4 Pro
Kiedy zachodni świat oszalał na punkcie PlayStation 4 Pro, to patrząc na Tokyo Game Show 2016, Sony ma nadzieję, że w końcu przekona Japończyków, że może czas porzucić PlayStation 3 na rzecz 4.
Dziennikarz serwisu PlayStation LifeStyle zwrócił uwagę, że Sony nawet nie próbowało przekonać Japończyków do zakupu PlayStation 4 Pro, które na dodatek było bardzo słabo eksponowane na Tokyo Game Show 2016. Skąd takie podejście?
Generalnie Japonia ma opinie kraju, który - dość paradoksalnie - bardzo słabo absorbuje nowe technologie związane z wirtualną rozrywką. Nawet popularny 3DS miał słaby start, a PS4 pomimo globalnego sukcesu, sprzedawało się dość powoli w porównaniu do poprzednich konsol PlayStation.
Sony zdaje sobie z tego sprawę, dlatego obecnie pracuje nad przekonaniem japońskich graczy do PlayStation 4, nie wspominając za wiele o PS4 Pro. Przykładowo powtarzane reklamy próbowały przekonać konsumentów nie do zakupu PS4 Pro, a w ogóle PS4, czyli porzucenia PS3 i wciąż używanego w Japonii PS2. Na chwilę obecną liczby wskazują, że PlayStation 3 w Japonii znalazło 10 milionów nabywców, kiedy do dnia dzisiejszego sprzedało się zaledwie 3 miliony konsol PS4.