Skąd zmiana kamery w God of War? Sony Santa Monica odpowiada

Gry
2722V
Skąd zmiana kamery w God of War? Sony Santa Monica odpowiada
Andrzej Ostrowski | 04.07.2016, 18:25

Wielu fanów zastanawia się, skąd wzięła się decyzja o zmianie ujęcia prezentowania akcji na ekranie w . Sony Santa Monica postanowiło odpowiedzieć na to pytanie, niejako potwierdzając także tezy zawarte w naszym ostatnim felietonie, do którego przeczytania zachęcamy.

Zmiany w w stosunku do poprzednich części wydają się naprawdę duże. Fabuła, skupienie się na emocjach, mechanika. Fani wydali się zaskoczeni tymi zmianami, dlatego Mihir Sheth, starszy projektant Sony Santa Monica, postanowił opowiedzieć nieco o myśli, jaką kierowało się studio.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jednym z powodów zmiany ujęcia jest to, że chcemy zapewnić graczom jak najbardziej osobiste i wciągające doświadczenie. Zamierzamy zbadać nowe ścieżki, dzięki którym uda nam się zbudować zażyły związek pomiędzy akcją na ekranie a graczem. Dodatkowo zmiana ujęcia umożliwi nam płynne przeskakiwanie pomiędzy przerywnikami filmowymi a rozgrywką.

Co jednak z walką? Dziennikarz z serwisu GameReactor, który przeprowadził wywiad, nie zapomniał zadać tego pytania.

Nie należy zapominać, że przybliżenie kamery daje nam nie tylko możliwość większego zaangażowania gracza w historię, ale wpływa także na walkę. Jeszcze testujemy tę rozwiązanie, ale chcemy, żeby doświadczenia płynące z walki były bezpośrednio związane ze zmianą ujęcia.

Sądzę, że nowa perspektywa daje nam wiele możliwości, stawia również przed nami nowe wyzwania. Jednym z nich jest to, że chcemy, aby przeciwnicy nadal byli przerażający i jeszcze więksi niż wcześniej. Zaprezentowany na E3 materiał z trollem wydaje się dość dobrze obrazować nasze plany. Zauważyliśmy, że przybliżenie kamery zwiększa poczucie zagrożenia, gracze naprawdę czują, że Kratos jest w niebezpieczeństwie. Dzięki nowemu ujęciu będziemy mogli pokazać rzeczy, których zademonstrowanie wcześniej nie było możliwe.

Wygląda na to, że God of War rzeczywiście podążą ścieżką emocjonalnej opowieści, jaką wytyczyło między innymi The Last of Us. Sam nurt tego typu narracji nie jest nowy, gdyż został odkryty na nowo w kinie i serialach trochę przed The Last of Us, więc wydaje się naturalne, że  gry mające dużo wspólnego z medium, jakim jest film, coraz bardziej absorbują kinowe trendy. Widz chce coraz więcej emocji, a coraz mniej rzeczy go szokuje, więc twórcy muszą sięgać po kolejne metody, aby dostarczyć mu interesujących wrażeń.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War.

Źródło: http://gamingbolt.com/sony-explains-why-they-have-changed-the-camera-angle-in-the-new-god-of-war

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper