Temat PS4K znowu wraca - jak nowa i stara konsola będą koegzystować?
Nie minął nawet dzień od poprzednich informacji na temat PlayStation 4K (lub PS4 Neo), a ekipa Digital Foundry powołując się na dokumenty, które otrzymali deweloperzy - podaje nam nowe informacje.
Mając na uwadze dokładność informacji, ciężko uciec od wrażenia, że mamy do czynienia z kontrolowanym przeciekiem, który jeszcze przed oficjalnym ujawnieniem mocniejszej konsoli ma za zadanie uspokoić graczy i odpowiedzieć im na wiele wątpliwości.
Czego możemy się więc spodziewać po nowej konsoli?
- Nie będzie nowego pada. Nadal skorzystamy z DualShocka 4.
- 1080p ma być absolutnym minimum jeśli chodzi o rozdzielczość obrazu na PS4 Neo.
- Bez dzielenia graczy w grze sieciowej. Deweloperzy nie będą mogli tworzyć osobnych serwerów. Posiadacze PS4 i PS4 Neo mają grać wspólnie, co wymuszone będzie identyczną rozgrywką (czyli po 60 klatek na sekundę w obu wersjach gry).
- Zapisy gier i zawartość konsol będą identyczne, niezależnie od wersji konsoli.
- Starsze tytuły mogą zostać połatane by działały lepiej na PS4 Neo do października. Sony by uniknąć zamieszania stawia taki termin deweloperom.
Ponadto mamy dokładniejszą rozpiskę jeśli chodzi o funkcje systemowe.
- Skorzystamy z tego samego PSN ID.
- Tylko jedno z urządzeń będzie mogło zostać ustawione jako konsola nadrzędna.
- Nie będziemy mogli logować się w tym samym czasie do sieci na PS4 i PS4 Neo.
- Przenoszenie danych między konsolami ma być bezproblemowe.
- Motywy i awatary działają tak samo na obu systemach.
- Trofea i rzeczy do odblokowania w grze mają działać tak samo, niezależnie od konsoli.
- Gry w PS Store i w pudełkowych wersjach mają mieć oznaczone dodatkowe możliwości na PS4 Neo.
A także kwestię gier:
- Tworzenie gier wyłącznie na PS4 Neo jest zabronione. Nowsza konsola spokojnie odpali starsze, niepołatane gry.
- Każda kupiona gra oferować ma dodatkowe opcje na PS4 Neo nieodpłatnie.
- Każda nowa gra korzystać ma z identycznych plików stworzonych pod PS4 i PS4 Neo.
- Całe DLC ma działać identycznie na obu wersjach.
- Deweloper nie może wykluczyć posiadaczy zwykłe wersji PS4 trybem gry. Jednak dany tryb może działać lepiej na PS4 Neo (na przykład split-screen dla 2 graczy zamieni się w split-screen dla 4).
- Deweloperzy nie mogą dodawać zawartości na wyłączność jednej z konsol.
- Jeśli gra będzie miała błędy wyłącznie w wersji PS4 Neo, deweloper MUSI to naprawić.
- Płynność gier na PS4 Neo musi minimalnie być na poziomie gry z PS4. Jeśli więc na PS4 coś działało w 60 klatkach, PS4 Neo nie może odpalić gry gorzej mimo zwiększenia rozdzielczości.
No i to tyle w tym momencie. Serwis GiantBomb do plotek dołożył także opcję Remote Play w 1080p, streamowania rozgrywki w 1080p, a także przechwytywanie materiałów za pomocą SharePlay w 1080p.