SKLEP
Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 10.10.2011 13:49
"PC już nie jest wiodącą platformą"
1451V

"PC już nie jest wiodącą platformą"

Premiera Rage na PC okazała się jednym z największych rozczarowań tego roku. Id Software - od lat znane jako podpora rynku pecetowego - zdaje się odsuwać od swojej dawnej bazy fanów. Teraz dla firmy liczą się głównie konsole...xxxxx

Takie wnioski można wysnuć z wywiadu, który John Carmack udzielił serwisowi Kotaku. Twórca Dooma przyznaje się do popełnionych błędów na PC. Premiera Rage na blaszakach była wg dewelopera "cholerną porażką" (w oryginale: "a real cluster fuck").

"Problem ze sterownikami do kart graficznych przy premierze gry był cholerną porażką. Wszyscy jesteśmy zdenerwowani tymi problemami. Pracujemy z AMD/ATI i Nvidią nad usunięciem wszystkich wad związanych z ich driverami. (...) Połowa naszych klientów PC kupiła produkt, który najprościej w świecie nie działał" - powiedział Carmack.

Twórca podkreślił, że tak duże uchybienie związane jest w pewnym stopniu z przeniesieniem zainteresowania id Software na konsole. W obecnych warunkach rynkowych to wersje na X360 i PS3 muszą być najbardziej dopracowane.

"Nie uważamy pecetów za wiodącą platformę dla gier. Ta opina z pewnością wkurzy trochę osób, ale trudno postawić rzecz inaczej. Obie wersje konsolowe będą mieć większą publiczność, niż wersja na PC. (...) High-endowy pecet jest prawie 10 razy potężniejszy, niż current-genowa konsola. Moglibyśmy zdecydowanie zapewnić lepsze doświadczenie na komputerach, gdybyśmy skupiali się na nich tak samo mocno, jak na konsolach".

 

Osoby, którym udało się w ogóle odpalić Rage na PC, cały czas borykają się z problemami dotyczącymi wczytywania tekstur, płynności animacji oraz zawieszaniem gry. Przykład takiego stanu rzeczy znajdziecie poniżej.

 

Tagi: id Software john carmack rage