Bogata galeria i ciekawostki z dewelopingu Uncharted 4: Kres Złodzieja
Do Sieci zaczęły napływać materiały z tegorocznego Game Developers Conference, spośród których pisaliśmy już o zrzutach z Mafii III i Mirror's Edge Catalyst. Czas na czwartą odsłonę Uncharted.
Podczas swojego panelu na GDC 2016, Andrew Maximov z Naughty Dog opowiedział co nieco o technicznej stronie . Całość znajdziecie tutaj, a oto ciekawsze informacje:
- Pierwsza wersja mechaniki wiatru w grze była tak skomplikowana, że było trzeba zrobić wszystko od nowa. Teraz ekipa korzysta tylko w dwóch parametrów - intensywności wiatru i jego prędkości. Ograniczenie wielu zmiennych opłaciło się.
- System odpowiedzialny za fizykę włosów to "tani trick", który składa się dosłownie z trzech linii kodu. Nie liczą się dostępne narzędzia w tworzeniu elementów tak dużej gry, a pomysłowość - nawet jeśli oznacza to wyrzucanie ukończonych rzeczy i robienie ich na nowo.
- Silnik Uncharted 4 pozwala cząsteczkom swobodnie oddziaływać na odmienne materiały.
- Kurz i błoto zrobione są w takie sposób, że po wejściu do wody, taki brud jest stopniowo oczyszczany z ciała bohatera.
- Kiedy Drake jest zmęczony, zastosowany system fatygi zmienia jego animacje i wygląda na rzeczywiście zmęczonego. Do tego dochodzą shadery i wygląda to tak, jakby się pocił.
- Kurz jest wszędzie. Kiedy postać wchodzi w niego, tworzą się cząsteczki, które reagują na jej ruchy i pozostają w nim ślady.
- Całe demo pokazane na E3 było zrobione w siedem tygodni.
- Sekretem Naughty Dog są członkowie ekipy i ich poświęcenie. Maximov wspomniał o pracowniku odpowiedzialnym za tekstury, który o 3 nad ranem uciął sobie godzinną drzemkę, by zaraz wrócić do pracy.
- Tworząc narzędzia do projektowania gry, Maximov wszędzie wrzucał przycisk "Pomocy" z bogatymi samouczkami. W ostatnich miesiącach przed crunchem [ostatnie chwile przed deadline'em - przyp. red.] dorzucił także przycisk to wyświetlania losowych pozytywnych opinii na temat multiplayerowej bety Uncharted 4, jakie pojawiły się w Sieci.
- Jedną z takich opinii było "powinniście zrobić grę o dinozaurach!".
Przypominamy o rewelacyjnych kilkunastu minutach rozgrywki z gry. Premiera już w przyszłym miesiącu, 10 maja. Poniżej znajdziecie sporą galerię pokazywanych na panelu zrzutów.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Uncharted 4: Kres Złodzieja.