Hyde Park PS Site #23

Gry
411V
Hyde Park PS Site #23
[email protected] | 28.02.2016, 08:00

Jak co tydzień - zapraszamy do kolejnego, w tym przypadku już 23 odcinka Hyde Parku.

Słowo redakcji

Dalsza część tekstu pod wideo

Patryk

Odpowiedzcie mi - ale tak szczerze - ilu z Was jest zainteresowanych wirtualną rzeczywistością i pobiegnie do sklepu dokonać zakupu PlayStation VR, bądź innych sprzętów, już pierwszego dnia? Ilu z Was jest zainteresowana technologią głównie ze względu na jej nowatorskość, a ilu zdecyduje się na zakup z powodów gier? Tu możemy dodatkowo zapytać samych siebie - na ile jesteśmy świadomymi konsumentami, a może jednak łatwo dajemy się kupić obietnicami.

Osobiście interesuję się technologią wirtualnej rzeczywistości i jestem ciekaw, jak dzisiejszy rynek oraz konsumenci ją przyjmą. Już w przeszłości próbowano dać klientom wrażenie innego wymiaru (patrz Virtual Boy). Wtedy jednak sprzęt był niesamowicie ograniczający i kiepsko odzwierciedlał rzeczywistość. Dzisiaj jest inaczej, bo już na PlayStation 4 poziom oprawy graficznej niejednokrotnie ociera się o fotorealizm (choć może przesadzam), toteż taki poziom grafiki odzwierciedlony w PlayStation VR z pewnością pociągnie za sobą graczy. Bo w zasadzie chodzi o to, aby przeskoczyć ze świata rzeczywistego w ten wirtualny, ale z zachowaniem wyrazistości, jakości, płynności i jakości odbioru. Myślę, że już dziś pod tym względem sprzęty VR są konkretnie przygotowane i gotowe do podboju konsumentów.

Problemem są jednak gry, których tak naprawdę...nie ma. Jest kilka tytułów, ale absolutnie żaden nie kojarzy się nierozerwalnie z którymkolwiek systemem. Brak topowej marki przeniesionej do świata VR. Pomyślcie co byłoby, gdyby na starcie można by zakupić Resident Evil VR, Gran Turismo VR czy Medal of Honor VR. To są oczywiście moje skróty myślowe, ale prawda jest taka, że gogle na chwilę obecną są niewiadomą dla graczy głównie z tego powodu, że do mainstreamu nie przebijają się interesujące, topowe gry. Interesuje nas wirtualna rzeczywistość i obcowanie z nią, ale nie gry, choć EVE Valkyrie wygląda całkiem fajnie.

Sprzęty VR to nie muszą być tylko gry, bo mnie interesuje zastosowanie rozrywkowe. Już teraz wyobrażam sobie koncerty Pink Floyd lub Queen, w których użytkownik mógłby w jakiś sposób brać udział. Dodatkowo oglądanie filmów za pośrednictwem takiego gadżetu to praktycznie sala kinowa w naszych domach. Takie patenty z pewnością przyciągną konsumentów.

Podsumowując, trzeba wspomnieć o cenie całego przedsięwzięcia, która może być blokadą dla wielu potencjalnych konsumentów. Przy dzisiejszym poziomie zarobków szarego zjadacza chleba cena PlayStation VR, czy, o zgrozo, HTC Vive, to duży koszt. Myślę że na początku niewiele osób będzie stać na to, aby wydać około 500 dolarów (ponad 1500 złotych) za ten sprzęt od ręki. Zapaleńcy z pewnością się znajdą, a inni poczekają na obniżki albo zakupią sprzęt w systemie ratalnym. Sukces tego sprzętu zależy zatem od pierwszych miesięcy i tego, czy warto jest inwestować w to tak dużo środków już na starcie.

Sekcja ogólna

Tym razem uzupełniliśmy bazę gier z PS2 o produkcje z serii One Piece, Metal Slug i gry na licencji Władcy Pierścieni. Dodatkowo dorzuciliśmy kilka mniejszych, ale popularnych tytułów, jak chociażby MDK 2 czy Klonoa 2.

Sekcja tekstowa

Recenzje

Publicystyka

Sekcja wideo

Co nowego na naszym kanale? Zwiastuny i nagrania z różnych gier jak zwykle. Zapraszamy.


Pozostaje wam dać suba na naszym kanale za co z góry dziękujemy!

Źródło: własne

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper