Japońska Przystań #12 - tygodnik o grach z KKW

Gry
1075V
Japońska Przystań #12 - tygodnik o grach z KKW
Patryk Dzięglewicz | 27.02.2016, 12:35

Graczom coraz bardziej tęskno do daty premiery . Ujawnione informacje wskazują, iż stanie się to wkrótce, ale jeszcze trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na pociechę być może wystarczy obszerna zapowiedź gry zbliżonej klimatem  na zdawałoby się umierającą PS Vitę. Poza tym kolejne wieści na temat  i oraz zbliżającego się szybkimi krokami gotyckiego . Dla oczekujących na  mamy natomiast sylwetkę drugiej protagonistki. Zapraszamy do obszernej lektury.

Postanowiliśmy wprowadzić nowy cykl w naszym Tygodniku - "O czym w trawie piszczy". Obecnie są tam odnośniki do newsów nie ujętych w Przystani, ale może znaleźć się też tam coś więcej w razie zainteresowania. Jeśli macie jakieś pomysły, piszcie w komentarzach. Przypominam o możliwości podsyłania własnych newsów.

Dalsza część tekstu pod wideo


01. Trójka nowych bohaterów z   na nowych obrazkach. Relia na własnym zwiastunie

Japońska premiera najnowszej odsłony serii gwiezdnych jRPG-ów od Tri-Ace już na wyciągnięcie ręki. Square Enix opublikowało zdjęcia odnośnie trzech następnych postaci z gry, tajemniczej mocy Relii (czasowo unieruchamia wrogów), oraz dwóch nowych lokacji -  Northern Territory of Sohma oraz Western Dakaav Mine. Ponadto kolejna główna bohaterka gry dostaje swój zwiastun - wspomniana mała Relia.

Gunther - lat 26. Podwładny Victora. Należy do sił szybkiego reagowania Królestwa Resulli (Central Resulia Army Special Forces Special Response Tactics Group). Podczas wykonywania operacji wojskowych zawsze powierzana jest mu najważniejsza rola. Zawsze stara się być na przedzie i chociaż wydawać by się mogło, że brak mu ogłady i doświadczenia jego przełożeni obdarzają go zaufaniem i mają o nim wysokie mniemanie.

Hana - lat  22. Mimo młodego wieku podwładna Victora, również należąca do sił szybkiego reagowania Królestwa Resulli (Central Resulia Army Special Forces Special Response Tactics Group). Z powodu dużego potencjału w Signeturgy pracowała również z Fiore w Królestwie Laudaq, w tamtejszym instytucie badawczym (Langdauq Royal Signeturgy Research Institute). By pokazać na co ją stać wstąpiła do armii Resulii. Pochodzi z prestiżowej rodziny. Chociaż żołnierka, mówi typowo kobiecym, zdrobniałym językiem.

Dax - lat 40. Również przynależy do sił szybkiego reagowania. Jego oddział stacjonuje w rodzinnym mieście Victora. Jest od niego starszy, ale szanuje go, jako szefa. Zajmuje się wywiadem, a jego informację często decydują o zwycięstwie bądź porażce. Jest cichy i nie odzywa się bez potrzeby.

Wspomniane obrazki możecie obejrzeć TUTAJ. Gra do japońskiej dystrybucji trafi ona 31 marca obecnego roku na konsole PlayStation 4 i PS3. Zachodnią premierę zapowiedziano na ten sam rok, lecz pojawi się u nas tylko wersja PS4.

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/star-ocean-5-details-screenshots-victor-subordinates-relia-mysterious-power-more


02. Czarnobrody poleca się na przyszłość na najnowszym zwiastunie 

Animowaną i mangową serię One Piece o przygodach piratów i ich kapitanie w słomkowym kapeluszu - Luffim, którego wszyscy zainteresowani pewnie kojarzą. Wielbiciele wciąż czekają na kolejną grę z nim i jego załogą - . Tym razem by podtrzymać zainteresowanie Bandai-Namco postanowiło opublikować zwiastun prezentujący w boju Marshalla D. Teacha zwanego Blackbeard (Czarnobrody). Ponadto ukazuje on, co oferuje jeden z trybów gry - Marineford Arc Story. Przy okazji pojawiły się nowe obrazki, do obejrzenia TUTAJ

Japońską datę premiery wyznaczono na 21 kwietnia obecnego roku, więc jeszcze trochę trzeba poczekać. Europa otrzyma tytuł 3 czerwca. Gra jest bijatyką, a jej ceny kształtują się tak: wersja PlayStation 4 - 7800 jen (~250 zł), PS Vita - (~220 zł).

 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/one-piece-burning-blood-adds-blackbeard-story-trailer


03. Świat Sword Art Online trafi do wirtualnej rzeczywistości? Filmowa zapowiedź

Jeśli ktoś czytał tomiki mangi albo oglądał anime Sword Art Online  to może się poczuć lekko zaniepokojony, ale wygląda na że fikcja może stać się prawdą. Japoński koncern IBM ogłosił, iż wdrożono projekt przeniesienia świata SAO do wirtualnej rzeczywistości (VR).

Sword Art Online: The Beginning będzie podobnie jak w oryginalnej opowieści sieciowym jRPG w VR. Jak zapowiada IBM Japan tytuł ma zostać stworzony przy pomocy najnowszej technologii Cognitive Computing - "Watson" (system symulujący ludzkie myśli/odczucia i przekładający je na komputerowe modele) oraz bardzo wydajnej "chmury" - "SoftLayer". Pozwoli to na stworzenie dokładnych modeli 3D awatarów graczy (oraz szczegółowego i reagującego na poczynania gracza otoczenia), dzięki czemu w pełni będą mogli funkcjonować w wykreowanym świecie online i poczuć jego atmosferę. O tym wszystkim opowiada materiał wideo zaprezentowany poniżej.

Pierwsze testy rozpoczną się już w marcu, chętni mogą się zapisywać na oficjalnej stronie gry. Jak widać wszystko idzie według scenariusza anime, najpierw udane beta-testy, a później po oficjalnej premierze uwięzienie w wirtualnym świecie z groźbą śmierci gracza. Nie wiem jak wy, ale osobiście będę się trzymał od tego z daleka. ;)

źródło newsa: http://www.siliconera.com/2016/02/22/sword-art-online-getting-virtual-reality-project-ibm-japan/


04. Gra z uniwersum Touhou oficjalnie po angielsku? Na Zachodzie jeszcze tego lata

Uniwersum Touhou Project narodziło się w 1996 roku, jako seria niezależnych gier - strzelanek, pierwotnie wydanych na komputery PC-98. Akcja toczy się w krainie Gensokyo zamieszkiwanej m.in przez istoty zwane Youkai. Seria liczy obecnie ponad 25 pozycji z różnych gatunków, aczkolwiek mimo popularności nie dorobiła się  jeszcze oficjalnego anime. 

Dotychczas żaden tytułów nie został wydany na zachodzie, chociaż część z nich fanowsko przetłumaczono na język angielski. Jednak jedna z odsłon cyklu doczekała się oficjalnej angielskiej translacji w Hong Kongu. Wiadomo też, że zarówno USA jak i Europa dostaną już wkrótce własne wersje. Chodzi o , które debiutowało w Japonii na PlayStation 4 niecały rok temu. Jest to typowa strzelanka/shmup w klimatach serii. Według zapowiedzi na wspomnianych rynkach grę wyda NIS America. Orientacyjny termin premiery to lato bieżącego roku. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/touhou-project-shoot-em-up-genso-rondo-coming-west-this-summer


05. FuRyu zapowiada kolejnego jRPG-a na "umierającą" Vitę - . Debiutancki zwiastun i obrazki

Niby PS Vita umiera, lecz wciąż przybywają jej nowe tytuły jRPG. Tym razem jest to , gra tworzona przez studio Aquria, wydawcą natomiast zostało FuRyu. Twórcą scenariusza jest ta sama osoba, co w przypadku Persony 1 i 2. Japońską datę premiery wyznaczono na 23 czerwca. Preorderowcy otrzymają: kod na kostium kąpielowy, graficzną broszurkę,  krążek CD z muzyką, oraz bilet na specjalną imprezę. Cena - 6980 jen (~250 zł).  W grze "Caligula" nie ma żadnego związku ze znanym cesarzem rzymskim, chodzi o syndrom chorobowy polegający na chorobliwym pragnieniu (bądź czynienia) rzeczy nieosiągalnych oraz łamaniu wszelakiego tabu. 

Akcja rozgrywa się w wirtualnym świecie zwanym Mobius, gdzie uwięziono dziewięcioro mężczyzn i kobiet, których celem będzie powrót do domu. Tytuł bierze na tapetę współczesne patologie oraz podejmuje temat traumy. Protagonistom zamkniętym w Mobiusie wydaje się, że prowadzącą idealne szkolne życie, nie zdając sobie sprawy z istnienia realnego świata i wciąż uczęszczają do tego samego liceum. Z jakiegoś powodu część z nich odzyskuje pamięć i pragnie wrócić do siebie, w tym celu zakładają grupę Going Home. Innym natomiast podoba się obecna sytuacja, więc chcą przeszkodzić tym, którzy pragną opuścić wirtualny świat.

Mobius to sztucznie stworzony świat przez vocaloid zwany “μ” (mi). Ludzie znajdują tu schronienie od trudów codzienności. Tutaj każdy, niezależnie od wieku, zostaje licealistą w wiecznie powtarzanym, trzyletnim systemie nauczania. Ludzie mamieni są jej piosenkami, które obiecują spełnienie każdego marzenia. 

 

 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/furyu-announces-caligula-ps-vita


06.  dostanie dwóch protagonistów

Kolejna odsłona znanej i wieloletniej serii jRPG-ów akcji - Ys została zapowiedziana jeszcze podczas targów TGS 2014. Od tego czasu o wciąż nie jest specjalnie głośno, ale Nihon Falcom potwierdza, iż prace nad grą wciąż trwają, a do japońskich sklepów trafi latem obecnego roku na konsole PlayStation 4 i PS Vita.

W ostatnim numerze magazynu Famitsu ujawniono, że dostaniemy drugiego głównego bohatera. Oprócz Adola będzie to tajemnicza błękitnowłosa dziewczyna - Dana. Nie pochodzi ona z Eresii, tylko z jakiegoś bardziej zaawansowanego technicznie regionu świata. W walce używa dziwnej broni w kształcie półksiężyca.  Pojawia się w snach naszego rudowłosego młodzieńca. W jego to własnie marzeniach będziemy poznawać historię dziewczyny. Marzenia senne mają mieć przełożenie na poczynania Adola i na odwrót. Można ją zobaczyć na nowych obrazkach, do obejrzenia TUTAJ

Akcja gry będzie toczyła się na wyspie "Sirens Island", w archipelagu South Gria, na Morzu Goethe'go. Otrzymamy własną kryjówkę "Driftng Village", którą można rozwijać poprzez ratowanie kolejnych rozbitków. Z czasem przyjdzie potrzeba jej obrony, którą niekoniecznie musi prowadzić Adol. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/ys-viii-has-dual-protagonists


07. Garść nowych informacji o  

Mimo iż gracze z wywieszonymi językami na całym świecie oczekują daty premiery  Atlus milczy jak zaklęty, rzucając od czasu do czasu jakiś ochłap w postaci strzępów informacji. Obecne pochodzą z magazynu Persona Magazine #2016 March, który przeprowadził wywiad z dyrektorem serii Katsurą Hashino. Jeśli kogoś interesują skany z czasopisma, warto by zajrzał TUTAJ.

  • Konstrukcja lochów będzie całkiem odmienna niż w poprzednich odsłonach. Każdy otrzyma też swoją własną historię.
  • Wybierając znany wszystkich temat "nieuchwytnych złodziei" (phantom thieves) Atlus ma nadzieję zaskoczyć graczy i wprowadzić więcej pomysłów, niż mogłoby się początkowo wydawać. Poprzez połączenie współczesnego dramatu z Personą chce stworzyć coś, co będzie kwintesencją elektronicznej rozrywki.
  • Wybór padł na Tokio ponieważ Atlus chce umieścić akcję gry w dobrze nam znanym świecie.
  • Pojawi się system zbliżony do Social Linków. Stosunki międzyludzkie mają być bardziej rozbudowane, niż to miało miejsce wcześniej.

W tym roku Atlus świętuje dwudziestolecie serii. Hashino wspomniał, iż przygotowują specjalną wiadomość, która ucieszy osoby oczekujące Persony 5, więc niech śledzą przyszłe doniesienia. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/persona-5-director-shares-new-tidbits-march-2016-issue-persona-magazine


 

08. Dalsze wieści odnośnie Dragon Quest II. Prezentacja starych znajomych

Square Enix opublikował zdjęcia kolejnych bohaterów, których zobaczymy w  wraz z ich charakterystyką. Zobaczymy znajome twarze w nowym wydaniu.

  • Torneko (Dragon Quest IV) - handlarz bronią, o której wie wszystko. Marzy o prowadzeniu najlepszego sklepu z orężem na świecie. Udając się w podróż często opuszcza swoją rodzinę. Poszukuje legendarnych broni, niezależnie od tego w jak głębokim lochu się znajdują. Nieważne jak niebezpieczny jest świat, on bez strachu stawia mu czoła.
  • Meena (Dragon Quest IV) - sławna wróżbitka. Jest rzetelna i cicha w porównaniu do swojej dzikiej, starszej siostry Mayi. Jako ktoś kto używa kryształowej kuli i kart tarota, wykorzystuje swoją moc, by wskazywać drogę zagubionej drużynie.
  • Maribel (Dragon Quest VII) - córka rybaka, a zarazem burmistrza wioski. Jest rozbrykana i wygadana, chociaż mówi, co jej ślina język przyniesie. Mimo wszystko ma dobre serce. Jej ciekawość jednak mogłaby wywołać kolejną wojnę światową.
  • Gabo (Dragon Quest VII) - chłopiec z niezwykłymi umiejętnościami atletycznymi. Posiada legendarną moc Białego Wilka, który raz uratował miasto, zresztą sam też podróżuje z wilkiem. Jest bardzo bystry i potrafi wyczuwać nadchodzące katastrofy oraz wrogów w pobliżu, podobnie zresztą jak miejsca ze smacznym jedzeniem. 
  • Carver (Dragon Quest VI) - wędrowny wojownik. Żywiołowy Carver najpierw działa niż myśli, siłą torując sobie drogę naprzód. Jest też dobrym stolarzem. Gdy trzeba postawić chatkę, uwinie się z tym w mig. 
  • Angelo (Dragon Quest VIII) - przystojny Rycerz Świątynny. Chociaż poświęcił się służbie Bogu, często uprawia hazard w podrzędnych barach, a otoczenie uważa go za duże dziecko. Wśród kobiet uchodzi za playboya, co sam podkreśla swoimi wzniosłymi wypowiedziami. Trzeba jednak przyznać, iż wobec pań jest naprawdę szarmancki. 
  • Alena (Dragon Quest IV)
  • Kiryl (Dragon Quest IV)
  • Maya (Dragon Quest IV)
  • Terry (Dragon Quest VI)
  • Jessica (Dragon Quest VIII)

Nowe obrazki znajdziecie TUTAJ. Jeśli kto chce obejrzeć najnowsze zwiastuny gry, polecam zajrzeć do tego NEWSA. Tytuł zadebiutuje w Japonii 27 maja br. roku na konsolach PlayStation 4, PS3 i PS Vita.

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/dragon-quest-heroes-ii-details-torneko-meena-maribel-gabo-carver-angelo


09. Azjatyccy gracze nie dostaną jednak anglojęzycznej wersji . Japońskie demo już dostępne

jest kolejną odsłoną serii taktycznych jRPG-ów zapoczątkowanej przez nieistniejącą już firmę Flight-Plan w 2000 roku na konsoli PS One. Główny kanon cyklu może nie liczy wiele pozycji, ale wraz z różnymi "spin-offami" (czasem bez elementów strategicznych) marka dorobiła się całkiem sporej listy tytułów na przestrzeni lat. Obecnie prawa do niej ma Felistella (ci od Neptunii na PS Vitę). Wydawcą jest Bandai Namco. 

Zachodni gracze z utęsknieniem oczekują własnej wersji, w zrozumiałym języku, lecz jak ja na razie zdementowano plotkę o azjatyckim, anglojęzycznym wydaniu gry.Jej źródłem był sklep Play-Asia, którzy przeprasza klientów za wprowadzenie w błąd. Czy jednak naprawdę była to wpadka sklepu, czy nagła zmiana planów Bamco trudno powiedzieć

Ponadto Japonia już otrzymała darmowe demo gry, lecz na razie tylko w wersji PS Vita. Oficjalna data premiery to 10 marca.

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/summon-night-6-ps4-english-version-coming-asia-may


10. Krótki filmowy poradnik jak zadawać miliardowe obrażenia w  . Amerykańska Edycja Limitowana

jest taktyczną grą jRPG od twórców Mugen Souls i Neptuń tj. Compile Heart, więc graficznie i systemowo jest do nich podobna. Zadaniem bohaterek pod dowództwem króla Demonów - Zeabolosa jest pokonanie złego Tryliona, mającego billion punktów HP, pustoszącego Underworld. Tytuł w lipcu zeszłego roku pojawił się w Japonii na PS Vicie. Mamy jednak dobrą wiadomość, produkcja pojawi się w Europie już 1 kwietnia

Idea Factory opublikowało właśnie najnowszy, promocyjny zwiastun gry dogłębnie przedstawiający zasady rozgrywki w tym trening podwładnych i same starcia. Warto wyciągnąć zakurzoną Vitę z szafy. 

Jako że Amerykanie mają lepiej niż my, to i tym razem otrzymają limitowaną wersję gry. Ma kosztować niecałe 58 dolarów, a w jej skład wejdzie:

  • zestaw naklejek

  • 44 stronicowy album

  • krążek z muzyką (11 utworów)

  • plakat plażowy

  • podwójna okładka

  • kolekcjonerskie pudełko


źródło newsa:http://gematsu.com/2016/02/trillion-god-destruction-gameplay-overview-trailer


11. Szkolna bijatyka -   z nową datą premiery. Zwiastun promocyjny

Kenka Bacho to seria chodzonych bijatyk, przedstawiająca rywalizację poszczególnych szkół walki, na zachodzie znana m.in z części trzeciej wydanej na konsolkę PSP. Akcja serii rozgrywa się w fikcyjnym mieście Kyouto, gdzie przedstawiciele poszczególnych uczelni tzw. bancho walczą o ich prestiż. to jednak nie nawalanka, ale tytuł visual novel/otome, nawiązujący do wspomnianej serii.

Pierwotnie gra miała ukazać się w marcu jednak wydawca Spike Chunsoft przeniósł termin japońskiej premiery na 19 maja br. roku. Jej cena wyniesie 5980 jen (~220 zł). Platforma docelowa to PS Vita. Opublikowano również zachęcający do zakupu materiał wideo.

 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/kenka-bancho-otome-launches-may-19-japan-trailer


12. Odnowiona  z problemami na PS Vicie

to japoński RPG wydany przez Squaresoft w 1993 roku, jeszcze w czasach konsoli Super Nintendo. Jeden z bardziej wymagających tytułów, jeśli chodzi o gatunek. Square Enix zapowiedziało wypuszczenie odnowionej wersji m.in na PS Vitę. Jak na razie tylko w Japonii. Nowa edycja zawierać będzie poprawioną grafikę, interfejs zoptymalizowany pod PS Vitę, dodatkową  profesję oraz bonusowy loch z wersji mobilnej.

Niestety o ile deweloping na urządzenia mobilne idzie zgodnie z planem, to wersja dla PS Vity zalicza problemy. Mimo iż tytuł jest już grywalny, to jak powiedział producent Masanori Ichikawa są drobne problemy z płynnością. Zostaną one jednak sprawnie usunięte tak, by gracze byli zadowoleni. Można więc wypatrywać już daty premiery.

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/romancing-saga-2-smartphones-launches-late-march-japan-ps-vita-version-facing-issues


13. Rokurou, Eleanor i Laphicet na oficjalnych obrazkach z . Dalsze informacje o świecie gry i systemie walki

Tydzień temu magazyn Famitsu ujawnił dwie postacie z nadchodzącego tytułu ze znanej serii jRPG - oraz ich dossier. Tym razem to  Bandai Namco prezentuje oficjalne zdjęcia tychże bohaterów - Eleanor i Rokurou oraz chłopca Laphiceta jak również świata gry. Do obejrzenia TUTAJ. Galeria olbrzymia, bo prawie 90 obrazków.

Dodatkowo Bamco postanowiło podzielić się z graczami kolejnymi strzępkami wykreowanego świata.

  • Tamaishi - święci wojownicy z umiejętnościami pozwalającymi zwalczać Dajmony. Dzięki mocy rasy Malaks używają zaklęć (artes), by bronić ludzi. Są uważani za bohaterów przez tych, którzy doznali krzywd z rąk Dajmonów.
  • Seiryou - coś w rodzaju Wewnętrznego Kręgu pośród wojowników Tamaishi. Jego celem jest zachowanie porządku i zaprowadzanie pokoju poprzez ujawnianie prawdy. Ma wpływ na sprawy polityczne i wojskowe królestwa. Jego członkowie podzieleni są na klasy, w zależności od umiejętności. 
  • Malaks - tajemnicze istoty będące w stanie walczyć z Dajmonami. Współpracują z Tamaishi. Część z nich posiada wprawdzie ludzką postać, ale brakuje im świadomości.

W tej części artes-umiejętności będziemy podpinać bezpośrednio pod przyciski pada i aktywować bez udziału krzyżaka. Każdą można połączyć z inną wyuczoną, a te z następnymi tworząc łańcuch umiejętności - "Arte Sets". W odpowiednich warunkach cały łańcuch można zapętlić. Ile  razy można go użyć zależy od wskaźnika "Soul" reprezentowanym przez błękitne diamenty. Ich brak nie powoduje zastopowanie naszych ataków, ale pogarsza ich skuteczność. Diamenty będzie można zdobyć za pokonanego wroga bądź mu je ukraść, lub tez zbierać z pola bitwy. Każde artes posiada własne Soul Gauge (1 Soul starcza na 30 takich pasków). 

Przypominamy, że akcja tytułu toczy się w tym samym świecie, co tylko w odległej przeszłości. Gra ukaże się w Japonii jeszcze w tym roku na konsolach PlayStation 4 i PS3. Zachód dostanie tylko wersję PS4 oraz PC.

źródło newsa:  http://gematsu.com/2016/02/tales-berseria-details-rokurou-eleanor-arte-links-souls-more


14. Dwa giganty - sojusznik oraz zagrożenie dla ludzi w . Sylwetki głównych bohaterów

to przygodowo-zręcznościowy tytuł od Bandai Namco i studia Granzella. O grze wspomniano już podczas minowych targów TGS 2015, a według zapowiedzi trafi na PlayStation 4 i PS Vitę. Wydawca opublikował 12 nowych obrazków oraz informacje o gigantach.

Akcja gry ma miejsce w mieście jakich wiele, pogrążonym w codziennym zgiełku. Nagle pojawia się zagrożenie, którego nikt nie rozumie. Protagonistami są zwykli, niczym się nie wyróżniający obywatele. Wraz z innymi musi stawić czoła gigantycznemu cieniowi niszczącemu i pochłaniającemu kolejne dzielnice miasta. Tylko jak stawić czoła niebezpieczeństwu nie posiadając żadnych specjalnych umiejętności? Wiadomo również, że do wyboru będzie dwoje bohaterów.

Gdy mrok pokrył miasto wyłoniły się dwa olbrzymie cienie należące do gigantów. Jeden z nich niszczy budynki drugi stara się bronić ludzi. Ich walka będzie kolejnym utrudnieniem dla próbujących uciec bohaterów. Niestety w innych częściach grandzą inne wielkie cienie. Gracz może wcielić się w rolę:

  • Ken Misaki - młody mężczyzna, mieszkaniec miasta. Pewnej deszczowe, kwietniowej nocy, widzi dziwny rozbłysk, po którym pojawiają się gigantyczne cienie. Próbuje dostać się do parku, gdzie czeka na niego ważna osoba, lecz na jego drodze gigant i zaczyna niszczyć miasto. By uratować dziewczynę z parku, musi sobie jakoś z nim poradzić.
  • Miharu Matsuhara - młoda kobieta mieszkanka miasta. W mieście zaatakowanym przez gigantyczne cienie spotyka wielu ludzi. Jedni proszą o pomocą, drudzy jej udzielają, inni chcą walczyć z chaosem, część natomiast nastaje na jej życie. By przetrwać musi lawirować pomiędzy oczekiwaniami i dążeniami poszczególnych osób. 

Możliwa będzie zmiana stroju i fryzury protagonistów. Sam ubiór wraz z upływem akcji będzie się brudził i niszczył. 

źródło newsa:  http://gematsu.com/2016/02/city-shrouded-shadow-details-giant-light-protagonist


15. 12 minut anime opowiada co działo się przed wydarzeniami z 

Odnowiony God Eater to wciąż  RPG akcji, który można na upartego określić, jako "futurystyczny Monster Hunter". W założeniach to rozbudowany remake tytułu z PSP, który wydano również na zachodzie. Niedawno pojawiło się także anime. Japońska premiera gry odbyła się 29 października zeszłego roku. Z uwagi na fakt, że latem br. gra trafi również na Zachód na konsole PlayStation 4 i PS Vita Bandai Namco opublikowało animowany prolog do wydarzeń, rozgrywających się w . Akcja dzieje się na 6 lat przed fabułą gry i zobaczymy tam takie postacie jak: Soma, Lindow, Tsubaki oraz Johannes von Schicksal. Cały film trwa 12 minut.

Fabuła tytułu ma miejsce w 2065 roku, kiedy trójka młodych God Eaterów z Fenrir Far East Branch, zostaje wysłana na obszary dawnej Rosji. Ludzkość wciąż opiera się tam krwiożerczym Aragami, a oni mają zapewnić wsparcie Sojuszniczym Siłom, prowadzącym operację na wielką skalę.

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/god-eater-resurrection-story-prologue-animation


16. Dziewczęca nawalanka -  z europejską datą premiery. Zwiastun promocyjny

jest chodzoną bijatyką z elementami RPG oraz kawałkami nagich ciał, wyglądających spod porozrywanych ubrań. Gra technicznie jest spin-offem serii, bowiem w wyniku tajemniczego fenomenu, wszystkie bohaterki poprzednich odsłon spotykają się w jednym świecie. Japońska premiera miała miejsce w marcu zeszłego roku, 18 marca br. gra wreszcie trafi do Europy na PlayStation 4 i PS Vitę. Dostępne będą zarówno wersje pudełkowe jak i cyfrowe. Za pudełka zapłacimy odpowiednio niecałe 50 euro i 40 euro. Natomiast za 53 euro można nabyć Edycję Limitowaną - Summer Edition w której skład wejdzie:

  • ponad 100 stronicowy album zawierający zdjęcia z serii Senran Kagura,
  • losowa talia holograficznych kart  z wizerunkami dziewcząt, reprezentujących jedną z grywalnych frakcji,
  • dwupłytowy soundtrack (70 utworów).

Niestety jest to zestaw tylko dla Vity i przeznaczony na rynek amerykański, ale można go zamówić m.in w europejskich oddziałach sklepu Amazon.

Pojawił się również nowy materiał filmowy z takimi bohaterkami jak: Sayuri, Ryoki, Renka, Hanabi oraz Kafuru, tworzącymi drużynę Shinobi. Każda zaprezentuje swoją unikalną transformację.

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/senran-kagura-estival-versus-launches-march-15-north-america-march-18-europe


 

17. Kolejna cotygodniowa porcja Digimonów z na nowych obrazkach

Bandai Namco zaktualizowało stronę internetową gry o cztery nowe obrazki z kolejnymi digimonami, Ujawniono więc takie "postacie" jak: OmegaShoutmon, Titamon, Arresterdramon, Growlmon (Yellow), Nanomon oraz MetalEtemon.

Tytuł jest cyber-jRPG-iem i zadebiutuje w Japonii 17 marca na konsolce PS Vita.

 

 

http://gematsu.com/2016/02/digimon-world-next-order-screenshots-10


18. Jak bawić się modelami Gunpla w ? Instruktaż na materiale wideo

 to kolejna część cyklu gier akcji z "Gundamami" w roli głównej, tworzona przez producentów Gunpla (modeli do składania), gdzie walczymy plastikowymi modelami wielkich robotów. Tak wyczekiwany przez fanów tytuł niedługo trafi do japońskiej sprzedaży, bo już 3 marca obecnego roku, na konsole PlayStation 4 (cena 7600 jen, ~250 zł) i PS Vita (cena 6800 jen, ~220 zł).

Bandai Namco opublikowało ośmiominutowy zwiastun z dwoma aktorami podkładającymi głosy - Masayą Onosaką i Katsuyukim Konishim, którzy budują własny model Gunpla. W grze pojawi się 150 rodzajów maszyn, a dzięki ich częściom mamy około 75 miliardów możliwych kombinacji. Poszczególne części można łączyć w mocniejsze, dzięki opcjom systemu "Merge Parts". Film pozwala to wszystko zobaczyć "na żywo", jeśli jednak ktoś woli obrazki, to są dostępne TUTAJ

Ponadto ogłoszono anglojęzyczną wersję gry lecz niestety, tylko dla azjatyckich graczy, pozostaje więc import. Ichniejsza premiera odbędzie się 28 kwietnia br.

http://gematsu.com/2016/02/gundam-breaker-3-details-customization-strengthening-system-latest-gunpla

http://gematsu.com/2016/02/eight-minutes-gundam-breaker-3-customization-gameplay


19. Pięć demonicznych form Arnice na najnowszym zwiastunie

to anglojęzyczna wersja japońskiego, gotyckiego tytułu Yoru no Nai Kuni, którego premiera miała miejsce pod koniec zeszłego roku. Gra stosunkowo szybko jak na jRPG-a trafi na zachód, bowiem europejską premiera już za miesiąc. Platformą docelową, w chwili obecnej, jest tylko PlayStation 4.

Skoro premiera niemalże za progiem, uaktywnił się wydawca gry Koei Tecmo i opublikował zwiastun, gdzie można zobaczyć demoniczne formy głównej bohaterki - Arnice w całej okazałości:
 

  • Demon Form - podstawowa forma pozwalająca władać ogniem,

  • Rabbit Form - Arnice uzyskuje niesamowitą szybkość,

  • Phantom Form - pozwala razić wrogów z dystansu,

  • Armor Form - zwiększa statystyki ofensywne i defensywne bohaterki,

  • Nightmare Form - potężna, demoniczna kreatura, wysysająca życie z przeciwnika.

Ponadto pojawiły się nowe obrazki podwładnymi Arnice - stworzeniami nazywanymi Servanami. Możecie je obejrzeć TUTAJ. Bohaterka rozwija je i dobiera przebywając w hotelu. Servany mają własną osobowość i mogą nie lubić się wzajemnie, co wpływa na skuteczność bohaterki i trudność wykonywanej misji. Każdy z nich posiada wskaźnik transformacji, decydujący o tym, jak potężna jest dziewczyna po zmianie w Demona. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/nights-azure-details-servans-demon-forms


20. Po raz kolejny Touhou Project na PS4. Tym razem bijatyka 2D - Urban Legend in Limbo (PS4)

Uniwersum Touhou Project narodziło się w 1996 roku, jako seria niezależnych gier - strzelanek, pierwotnie wydanych na komputery PC-98. Akcja toczy się w krainie Gensokyo zamieszkiwanej m.in przez istoty zwane Youkai. Seria liczy obecnie ponad 25 pozycji z różnych gatunków, aczkolwiek mimo popularności nie dorobiła się  jeszcze oficjalnego anime. Dotychczas żaden tytułów (jeden w planie) nie został wydany na zachodzie, chociaż część z nich fanowsko przetłumaczono na język angielski.

Na PlayStation 4 zapowiedziano kolejną grę z tego uniwersum. Urban Legend in Limbo (PS4) pierwotnie został wydany na PC, ale teraz wydawca chce go przenieść na konsolę. Tytuł to prosta bijatyka 2D, której jedyną zaletą są postacie z Touhou. Ot typowy prezent dla fanów. Poniżej materiał filmowy z wersji komputerowej. Dalszych informacji jak na razie brak. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/touhou-project-fighting-game-urban-legend-limbo-coming-ps4


21. Drugi zwiastun  z nowymi bohaterami

to kolejny przedstawiciel długiej i znanej serii bijatyk 2D.  W Japonii gra trafi do sklepów już 27 maja obecnego roku na PlayStation 4 oraz PS3., w cenie 6800 jen (~240 zł). Edycja limitowana kosztować ma 9800 jen (~350 zł). Europejczycy, według zapowiedzi, również mają zobaczyć swoją wersję, ale dopiero 10 czerwca

Arc System Works opublikowało drugi oficjalny materiał wideo, na którym prezentują się niedawno ujawnieni, nowi zawodnicy: Johnny Sfondi, Jack-O, Jam Kuradoberi, Kum Haehyun oraz Raven. Pojawia się również tajemnicza, ale jak na razie tylko sylwetka Dizzy.

Japonia otrzyma także Edycję Limitowaną gry zawierającą: Guilty Gear Xrd Visual Book (album),  Guilty Gear Sound Live 2014 Archives (krążek z muzyką) oraz Toshin-Gekitotsu Blu-ray Disc

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/guilty-gear-xrd-revelator-second-trailer-main-visuals


22. Świat  na nowych, mrocznych obrazkach z gry

jest japońskim dungeon-crawlerem, ale stworzonym w zachodnim stylu.W swojej ojczyźnie zadebiutował pierwotnie na konsoli Xbox 360, a później przeniósł się na PS Vitę. Zachodni gracze już niedługo otrzymają wersję przenośną gry (pudełkową i cyfrową), podobnie jak posiadacze Xboksa One (tylko cyfrową). Nowa data vitowskiej premiery to 19 kwietnia.

Experience opublikowało nieco zdjęć przedstawiających otoczenie z jakim przyjdzie się graczowi zetknąć oraz postacie NPC. Zobaczymy m.in jak wygląda: Korytaż (umożliwia zapis i ładowanie gry), Kwatera (leczenie i wskrzeszanie towarzyszy), Pokój Liderów (zarządzanie drużyną), Sklep, Gniazdo Motyli (umożliwiają ucieczkę z labiryntu, ale można je też atakować dla rzadkich przedmiotów) oraz Magiczne Kamienie (checkpointy). Wszystko to można obejrzeć TUTAJ

 

 

źródło newsa: http://gematsu.com/2016/02/stranger-sword-city-details-facilities-butterfly-nests-magical-stones


23. O czym w trawie piszczy #1

W tym miejscu chciałbym zamieszczać odnośniki do japońskich newsów z ostatniego tygodnia, które ukazały się na naszej stronie, ale nie zostały ujęte w Przystani, by nie dublować tematów. Zestawienie zawiera gry pod którymi znajdziecie odnośniki do poszczególnych newsów.

:

Kolejny zwiastun Dead or Alive Xtreme 3: Fortune, tym razem z udziałem seksownej Hitomi (Patryk Jankowski - 22 lutego)

:

Naotora Ii z Samurai Warriors trafi do Dead or Alive 5: Last Round (Paweł Musiolik - 26 lutego)

:

Final Fantasy XV ma mieć ''wspaniałe i niezapomniane'' podziemia, twierdzi Square Enix (Patryk Jankowski - 22 lutego)

:

Grand Kingdom dostało zwiastun i galerię. Zobacz nadchodzący tytuł na wyłączność PlayStation (Andrzej Ostrowski - 23 lutego)

:

Zobacz jak wygląda walka w odświeżonym Odin Sphere Leifthrasir (Rafał Kuźmiński - 25 lutego)

:

Ten człowiek ma moc wystarczającą do zniszczenia świata - fabularny zwiastun One Piece: Burning Blood (Daniel Stroński - 22 lutego)

:

Psycho-Pass: Mandatory Happiness wkrótce trafi na zachodni rynek (Rafał Kuźmiński - 23 lutego)

Quantum Suicide (PS Vita):

Quantum Suicide trafi na PlayStation Vita (Rafał Kuźmiński - 26 lutego)

:

Twórcy Shenmue III chwalą się nową galerią (Daniel Stroński - 27 lutego)

:

Street Fighter IV vs Street Fighter V - jak ewoluowała seria (Paweł Musiolik - 20 lutego)

Necalli następnym zawodnikiem z gry Street Fighter V, który otrzymał poradnik (Patryk Jankowski - 26 lutego)

:

Yakuza 6 na tle swoich poprzedniczek jest jak luksusowy samochód po serii ekonomicznych modeli​ (Daniel Stroński - 22 lutego)

:

Staw czoła ciemności i swoim największym lękom w Yomawari: Night Alone (Rafał Kuźmiński - 23 lutego)

Tematy branżowe:

Mistwalker nawiązuje współpracę z Silicon Studio (Paweł Musiolik - 22 lutego)

Źródło: własne

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper