Pośród zapytanych osób znajdziemy chociażby Katsuhiro Haradę (Tekken), Kenichiro Takagiego (Senran Kagura) czy Masachika Kawadę (Resident Evil: Revelations).
Pierwsze pytanie dotyczyło zainteresowania się technologią VR. Większość twórców zgodnie odpowiedziało, że jest nią zainteresowane
- Tak - 94%
- Nie - 6%
Następnie zapytano, czy dany ankietowany pracuje obecnie nad jakąś produkcją na VR lub przynajmniej prowadzi badania w kwestii wykorzystania technologii.
- Tak - 67%
- Nie - 22%
- Odmawiam komentarza - 6%
Plany dotyczące wydania czegoś związanego z VR w przyszłości?
- Rozważam to - 61%
- Nie - 22%
- Tak - 11%
- Odmawiam komentarza - 6%
Cenę Oculus Rift uznano niemalże zgodnie za wysoką
- Jest wysoka - 88%
- Odmawiam komentarza - 12%
I najważniejsze, czy spytany deweloper uważa, że VR ma szansę się spopularyzować i przebić do tak zwanego mainstreamu w branży gier wideo?
- Tak - 33%
- Nie - 66%
Z ciekawszych pytań warto jeszcze wymienić zdanie twórców o to, co będzie najważniejsze w popularyzacji VR.
- Zawartość - 37%
- Cena - 26%
- Marketing - 7%
- Rozgrywka - 19%
- Typy gier - 4%
- Inne - 7%