Daniel Stroński Daniel Stroński 15.02.2016 15:27
PlayStation VR pozwalałoby graczowi oszukiwać w The Witness
815V

PlayStation VR pozwalałoby graczowi oszukiwać w The Witness

Rewelacyjnie oceniana gra logiczna The Witness (PS4) (9/10 w naszej recenzji) zachwyca m. in. malowniczym światem i wielu graczy chciałoby "wejść" do niego poprzez sprzęt VR. Deweloper jednak nie zamierza skorzystać z tego pomysłu.

Niektórzy zwolennicy rzeczywistości wirtualnej w grach chcieliby widzieć tę technologię jedynie w produkcjach w całości pod nią stworzonych. Inni - w każdej grze FPP i nie tylko. Na ostatniej sesji AMA (Ask Me Anything) na Reddicie, przedstawiciele tej drugiej grupy spytali twórców The Witness (PS4), czy ich najnowsze dzieło wykorzysta sprzęt pokroju PlayStation VR. Na to odpowiedział programista Andrew Smitha:

Rzeczywistość wirtualna to dość problematyczna sprawa w przypadku The Witness (pomijając już kwestię tego, że na siedząco czy w ograniczonym rozmiarem pokoju ciężko nawigować po dużych sandboksach). Zwyczajnie niektóre z naszych zagadek (nie zdradzę, które to zagadki) można oszukać poprzez kucnięcie, przechylenie głowy itp.

W dalszych wypowiedziach Smith zaznacza, że udało im się stworzyć piękny świat, niemal skrojony do podziwiania go z wykorzystaniem technologii VR, ale też nie widzi sensu, by dorzucać takie bajery do gier, które nie były tworzone z tą myślą od samego początku.

Źródło: https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/45fu74/i_am_jonathan_blow_game_development_person_ask_me/czxlyvl

Tagi: jonathan blow playstation 4 playstation vr the witness thekla