Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 05.02.2016 21:37
Twórcy Mafia III chcą stworzyć naprawdę wiarygodny świat. Sięgną nawet po BioShock Infinite
1040V

Twórcy Mafia III chcą stworzyć naprawdę wiarygodny świat. Sięgną nawet po BioShock Infinite

Seth Rosen z odpowiedzialnego za Mafia III (PS4) studia Hangar 13, w trakcie konferencji dla deweloperów wyjaśnił, jak bardzo istotną rzeczą jest stworzenie wiarygodnego świata w grze wideo. Pewne elementy znane z BioShock Infinite są tutaj dla Rosena wzorem.

W San Francisco odbyła się konferencja dla deweloperów, na której nie zabrakło twórców Mafia III (PS4). Jak Rosen skomentował sprawę kreacji otwartego świata w grze?

Gry często oferują graczom nowe światy do poznania. Świat zostaje ustalony, a gracz odgrywa w nim główną rolę. Jakkolwiek fantastycznie by to nie brzmiało, świat musi tętnić życiem, aby był dla gracza wciągający. Środowisko świetnie potrafi prowadzić narrację samym swoim istnieniem, ale to sterowane przez SI postacie najlepiej powołują do życia dany świat tuż przed oczami gracza. Ich obecność zwiększa wiarygodność, a także pozwala grającemu zapewnić nieznane dotychczas doświadczenia. Przyjrzeliśmy się systemowi, który napędzał Elizabeth w BioShock Infinite i wyciągnęliśmy z tego liczne wnioski, które pozwolą nam jeszcze bardziej „ożywić” Mafię III.

Akcja Mafia III została osadzona w Nowym Orleanie, a dokładnie w 1968 roku. Deweloperzy obiecują otwarty i żywy świat, który odsłoni przed graczem historię o tajnikach gangsterskiego życia.

Źródło: http://wccftech.com/mafia-3-living-world-gdc-2016-lessons-learned/

Tagi: Hangar 13 Mafia III playstation 4