Patryk Jankowski Patryk Jankowski 19.01.2016 11:01
Wirtualna rzeczywistość to nie kaprys w przypadku PlayStation VR, to nowa jakość rozrywki, twierdzi Sony
633V

Wirtualna rzeczywistość to nie kaprys w przypadku PlayStation VR, to nowa jakość rozrywki, twierdzi Sony

PlayStation VR to nie jest tylko kolejny kaprys koncernu Sony, ale pełnoprawne urządzenie, które ma zaoferować konsumentom zupełnie nowe doświadczenie. Tak przynajmniej twierdzi prezes Sony Computer Entertainment Japan and Asia, który wierzy w tegoroczny sukces ich nowej platformy.

W najnowszym numerze magazynu Famitsu gracze mogą przeczytać wywiad z prezesem Sony Computer Entertainment Japan and Asia (SCEJA), w którym poruszane są również kwestie debiutu rynkowego PlayStation VR. Atsushi Morita uważa, że gogle wirtualnej rzeczywistości to finalny produkt, który ma pozwolić graczom doświadczyć zupełnie nowej rozrywki.

Z godnie z tym, co mówi Morita, najważniejszym elementem będzie przekonanie graczy, że korzystając z PlayStation VR poczują się, jakby faktycznie znajdowali się w świecie gry. Jego zdaniem jest to jedna z najtrudniejszych spraw, ale również utrzymanie stosunkowo wysokiego zainteresowania wirtualną rzeczywistością po premierze na rynku. Sony nie zależy tylko na chwilowym boomie na gogle VR, ale długofalowym planie strategicznym i rozwoju nowych marek z tym związanych.

Prezes SCEJA uważa ponadto, że kluczowym elementem strategii będzie mariaż z PlayStation 4, aby gracze czuli się, jakby w wielu przypadkach ten sprzęt dopełniał doświadczenia płynące z konsolą Sony. Morita ma nadzieję, że zainteresowania goglami wirtualnej rzeczywistości wzbudzi również większą ochotę na posiadanie przez konsumentów PlayStation 4, a to oczywiście wiąże się z automatycznym zainteresowaniem grami na ten sprzęt.

Na koniec wywiadu Morita-san przyznaje, że dużym sukcesem Sony jest współpraca z producentami typu third-party, których udało się przekonać do PlayStation VR. Relacje między producentem sprzętu a projektantami gier są nieocenione i japońska korporacja musi utrzymać dobre relacje z największymi studiami.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2016/01/19/playstation-japan-president-doesnt-wants-playstation-vr-to-be-a-fad-explains-promotion-plans/

Tagi: PlayStation 4 plystation vr sceja Sony wirtualna rzeczywistość