Japońska Przystań #4 - tygodnik o grach z KKW

Gry
1008V
Japońska Przystań #4 - tygodnik o grach z KKW
Patryk Dzięglewicz | 02.01.2016, 10:48

Wprawdzie mamy już 2016 rok, ale zostało jeszcze nieco wieści do nadrobienia z końcówki poprzedniego. Materiały z Jump Festa 2016 pojawiały się regularnie na naszym portalu, więc ten odcinek Przystani raczej nie będzie się zajmował tą imprezą. W zamian tym razem dostaniecie 24 newsy odnośnie wprawdzie mniej nagłośnionych, ale również wartych uwagi tematów. Tym razem znów spora dawka materiału odnośnie , nieco wieści o remaku Final Fantasy Adventures, szczegółów o  oraz plany na przyszłość japońskich wydawców i twórców.

Słowem wstępu

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowy rok 2016 będzie decydujący dla konsol Sony, a szczególnie dla PlayStation 4. Jeśli chociaż połowa zapowiedzi dojdzie skutku, a wydane gry podbiją serca graczy, najnowsze dziecko japońskiego koncernu będzie miało przed sobą świetlaną przyszłość. W przeciwnym wypadku spełnią się czarne wizje malkontentów, a obecna generacja zostanie uznana za porażkę, łagodnie rzecz ujmując. My fani japońskich gier też jesteśmy w podobnej sytuacji. Zapowiedzi całkiem sporo, w tym całkiem smakowite kąski jak remake Final Fantasy VIIStar Ocean 5, Persona 5, Tales of Berseria czy Ni no Kuni 2, a może nawet Kingdom Hearts III. Wszystko w otoczeniu znanych, wyrabiających sobie markę na Zachodzie m.in  takich serii jak Hyperdimension Neptunia czy Atelier. Pojawią się również poprawione, bądź zremakowane wersję tytułów już raz debiutujących, jak choćby Fairy Fencer F: Advent Dark Force oraz całkiem nowe marki np. Nights of Azure. Oczywiście z pewnością napatoczy się jeszcze masa produkcji-niespodzianek, o których jeszcze nie wiemy. PS4 się re-japonizuje i jest nareszcie szansa, że tego typu gry odzyskają tego roku chociaż część dawnego splendoru i nikt nie będzie żałował zakupu sprzętu. Posiadaczom PS Vity życzę by wydawcy z KKW jak najdłuższej przedłużyli jej byt, bo jest tego warta. Oby wszystkie produkcje, które dostaniemy do rąk nie zawiodły naszych oczekiwań, bowiem porażka może nasze hobby wszystkich sporo kosztować.


01. Zwiastun  z Jump Festa 2016 plus okładka wydania japońskiego wraz edycją limitowaną dla PS Vita.

W trakcie minionej imprezy Jump Festa 2016 Bandai Namco zaprezentowało najnowszy, stosunkowo długi zwiastun . Materiał filmowy skupia się przeważnie na przedstawianiu poszczególnych bohaterów gry w tym większości znanych z innych odsłon serii: Touya, Isuto, Ray, Folth, Lyurm, Pariet i Torque

Ponadto japoński wydawca przedstawił również okładki zarówno dla wersji PlayStation 4 jaki PS Vita. Szkoda tylko, że projekty takie nijakie, aczkolwiek utrzymano typowy dla serii styl graficzny. Wrażenie za to może zrobić edycja limitowana przygotowana dla PS Vity z okazji 15 lecia cyklu. W skład  15th Anniversary Commemoration Pack oprócz egzemplarza z grą wejdzie:

  • 100 stronicowy artbook z ilustracjami dotyczącymi całej serii Summon Night,
  • soundtrack CD,
  • kod na Summon Night 6: Lost Borders Sound Edition (zbiór melodii z poprzednich edycji do słuchania w trakcie gry),
  • kod na unikalny motyw dla PS Vity, 
  • gumowa opaska z Rajem i Ramem,
  • specjalne pudełko.

Pierwsze egzemplarze zawierać będą również kod na summona Oyakata.

jest kolejną odsłoną serii taktycznych jRPG-ów zapoczątkowanej przez nieistniejącą już firmę Flight-Plan w 2000 roku na konsoli PS One. Główny kanon cyklu może nie liczy wiele pozycji, ale wraz z różnymi "spin-offami" (czasem bez elementów strategicznych) marka dorobiła się całkiem sporej listy tytułów na przestrzeni lat. Obecnie prawa do niej ma Felistella (ci od Neptuń na PS Vitę). Japońską datę premiery wyznaczono na na 10 marca 2016 roku. Nowe obrazki można obejrzeć TUTAJ.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/summon-night-6-japanese-box-art-ps-vita-limited-edition-detailed


02.  trafi na zachód już w przyszłym roku. Niestety tylko na PlayStation 4

Bandai Namco oficjalnie zapowiedziało wydanie swojej bijatyki na zachodzie. Gra, która niedawno debiutowała w Japonii, w amerykańskich sklepach pojawi się latem 2016 roku, co do Europy terminu jeszcze nie podano. Niestety tytuł dostępny będzie jedynie w wersji PlayStation 4. Przy okazji pojawił się krótki zwiastun promocyjny i nowe obrazki, do obejrzenia TUTAJ.

Gra od CyberConnect 2 zostanie wydana w napisami w trzech językach: angielskim, francuskim i hiszpańskim przy pozostawieniu japońskiego dubbingu. Rozgrywka wieloosobowa możliwa będzie dla czterech graczy naraz. Uniwersum JoJo’s Bizarre Adventure powstało prawie 30 lat temu "pędzla" Hirohiko Arakiego.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/jojos-bizarre-adventure-eyes-heaven-ps4-coming-west-summer-2016


03. Przenośny  wybiera się za ocean

jest taktyczną grą akcji z robotami bojowymi ze znanej serii anime. Tym razem kolejny tytuł z tego uniwersum, przeznaczony dla PS Vity, opuści ojczyznę i w Europie oraz USA zamelduje się jeszcze w tym roku. Zaprezentowano zwiastun promocyjny oraz nowe obrazki, które możecie obejrzeć TUTAJ.

W trakcie zabawy gracz dowodzi sześcioma robotami i jednym krążownikiem, bądź też kieruje wybraną maszyną (tryby dwóch na dwóch oraz walki drużynowe). Pojawią się nowe Mobile Suits z takich cyklów jak Gundam: Reconquista in G oraz Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans. Gra zawierać będzie angielskie napisy i japoński dubbing.

 

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/mobile-suit-gundam-extreme-vs-force-coming-west-2016


04. Podczas wakacji zagramy w naszą wersję . Nowy zwiastun i obrazki oraz Edycja Kolekcjonerska

to bijatyka z bohaterami znanego uniwersum One Piece. Japońską premierę wyznaczono na 24 kwietnia 2016 roku, ale zachód nie powinien być poszkodowany, bowiem my naszą wersję otrzymamy w czerwcu 2016 roku, m.in na PlayStation 4 i PS Vitę. Tak ogłosiło Bandai Namco, które opublikowało kolejny, prawie pięciominutowy zwiastun oraz nowe obrazki, które możecie obejrzeć TUTAJ.  

Ponadto amerykańscy gracze otrzymają również edycję kolekcjonerską - "Marineford Edition", w której skład oprócz egzemplarza gry wejdzie: figurka Whitebeard'a z jego nagrobkiem, artbook oraz specjalne pudełko. Oferta będzie ograniczona do 5000 kopii. Ponadto pre-orderowcy (tylko PS4 i XOne) dostaną również trzech dodatkowych bohaterów w tym ujawnionego Fourth Gear Luffy.

 

http://gematsu.com/2015/12/one-piece-burning-blood-coming-pc-ps4-collectors-edition-announced


05. Zobacz co potrafią Digimony z  na zwiastunie z Jump Festa 2016

W trakcie imprezy Jump Festa 2016  Bandai Namco zaprezentowało również nowy zwiastun . Podczas nagrania obejrzymy możliwości i umiejętności wybranych Digimonów oraz inne niuanse gry, wraz z interfejsem. 

Ten przygotowany przez Media Vision cyber-jRPG, oparty o rozpoznawalną na całym świecie markę zawita do Europy już 5 lutego na konsolkę PS Vita i PS4. PlayStation 4 dostanie wersję pudełkową i cyfrową, Vita tylko cyfrową.

 

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/digimon-story-cyber-sleuth-jump-festa-2016-trailer


06. Remake Final Fantasy Adventures prawie na ukończeniu. Opis bohaterów i pierwsze obrazki

Oryginalne Final Fantasy Adventures znane w Japonii, jako Seiken Densetsu (Secret of Mana) pojawiło się w 1991 roku, jeszcze na pierwszego Gameboy'a. We wrześniu 2015 roku Square Enix poinformowało o pracach nad zremake'owaniem tytułu m.in na PS Vitę. Magazyn Famitsu w najnowszym numerze doniósł, iż tytuł jest gotowy w 90 procentach. Pierwsze obrazki obejrzycie TUTAJ.

Remake otrzyma grafikę 3D, poprawione sterowanie oraz nowo zaaranżowaną ścieżkę dźwiękową przez kompozytora Kenji Ito. Znany fanom serii "Ring Command" został zmieniony na "Half-Ring Command". O wiele łatwiej będzie też można zmieniać broń i zbroję. Pojawią się także "Szybkie Komendy (Shortcut Commands)", czego nie było w oryginale, a co pozwoli na sprawniejsze korzystanie z magii i przedmiotów. W trakcie rozgrywki otrzymamy 6 typów oręża i 8 rodzajów magii.

Oficjalny wstęp brzmi tak:

Ponad chmurami wznosi się góra Mount Illusia. Na szczycie rośnie święte drzewo - Tree of Mana. Drzewo pochłania energię Wszechświata i dzięki temu wzrasta. Legendy głoszą, że ten kto dotknie otrzyma wieczną moc... Mroczny Rycerz (Shadow Knight) z Glaive Empire chce ją zdobyć, by podbić świat. Herosi służą mu, jako "Słudzy", których dla własnej rozrywki posyła w śmiertelny bój z potworami. Każdego dnia wychodzą z więzienia, by walczyć o życie, a w zamian dostają tylko tyle jedzenia, by nie zginąć z głodu. Jednak odniesione rany i tak wykruszają jednego po drugim...

Ujawniono także bohaterów:

  • Hero - młodzieniec który zaatakował Glaive Castle, by pokonać Mrocznego Rycerza (Shadow Knight). Niestety przegrał i został schwytany. Zmuszony do służby ostatecznie ucieka wraz z przyjacielem Willy'm.
  • Heroine - dziewczyna stanowiąca kluczową postać fabuły. Odważnie przyjmuje przeznaczenie na swoje barki. Specjalizuje się magii leczącej. Czuje dobroć głównego bohatera i stopniowo zbliża się do niego.
  • Shadow Knight - zły do szpiku kości mężczyzna, chcący podbić świat dzięki Tree of Mana. Ponoć powiesił swojego ojca, by samemu zostać władcą. 
  • Bogard - Gemma Knight, który walczył przeciwko Imperium Vandole, ale obecnie pracuje jako drwal i mieszka w chatce nad wodospadem. 
  • Chocobo -  ptak,który po wykluciu z jajka uznał bohatera za swojego rodzica. Można na nim jeździć.

W Japonii gra ma być dostępna jeszcze tej zimy. Sylwetki bohaterów zobaczycie w TYM MIEJSCU.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/final-fantasy-adventure-remake-half-ring-commands-short-cut-commands


07. Czy Granblue Fantasy trafi w końcu na PlayStation 4?

Granblue Fantasy to popularna, śliczna gra na urządzenia mobilne z gatunku taktycznych jRPG-ów, od studia Cygames. Pierwsze plotki o przeniesieniu tego tytułu na PlayStation 4 pojawiły się we wrześniu 2014 roku. Owszem Cygames pracuje nad nieznaną produkcją dla PS4, ale czy jest to Granblue? Magazyn Weekly Famitsu przeprowadził w tym celu wywiad z dyrektorem studia Yuito Kimurą

Ogłosiliście że pracujecie nad tytułem dla PlayStation 4. Ile Wam to jeszcze zajmie?

Kimura: Ciągle skupiamy się na silniku gry. Nie chcemy przerywać prac w połowie i wydawać niekompletnej produkcji. Chcemy zrobić wszystko jak należy.

Macie w planach wydawanie wersji konsumenckich Waszych smartfonowych gier? Rozważacie już konkretne tytuły?

Nie mogę zdradzić szczegółów na temat produkcji na PS4, nad którą pracujemy, ale myślimy o wykorzystaniu któregoś, jako punktu odniesienia, w trakcie dewelopingu. 

Czy chodzi może o wersję PS4 Granblue Fantasy?

Odpowiem z szacunkiem - "bez komentarza".  Podamy wszystkie informacje o naszym konsumenckim tytule, gdy nadejdzie odpowiednia pora.

Zagramy w Waszą grę na PS4 już w 2016 roku?

Kto to wie. Będę szczęśliwy mogąc obwieścić Wam wielką nowinę, ale minie jeszcze trochę czasu.

Pytanie tylko czy posiadacze konsol PS4 potrzebują akurat gier z mobilnych platform, ale jeśli miałyby być one inspiracją dla nowych tytułów, a nie tylko gołymi portami, to czemu nie.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/cygames-boss-no-comment-granblue-fantasy-ps4


08. Akcja  rozegra się w odległej przeszłości przed wydarzeniami z 

Magazyn Famitsu poinformował, że fabuła  będzie miała miejsce w tym samym świecie, co w . Tym razem jednak wydarzenia rozegrają się w odległej przeszłości. 

Świat Berserii to tzw. "Pustkowie"- kontynent, który w przyszłości otrzyma nazwę "Glenwood". Mimo wspólnego uniwersum, w nowej grze dostaniemy całkiem inne miasta i lokacje niż w Zestirii, aczkolwiek znajdziemy też miejsca i budowle, o których wspominano w późniejszych czasach. Świat prześladuje zaraza nazywana "Goma Disease" zamieniająca ludzi w potwory.Wspomniano też o nowej rasie - Seirei, będącej uosobieniem sił natury, aczkolwiek w większości nie posiadającej samoświadomości. Jej członkowie są zwykle chowańcami dla ludzi, podobnie jak sojusznik głównej bohaterki - Laphicet. Podczas zabawy duże znaczenie odegrają takie przedmioty jak: kompas, grzebień i jabłko

Walka, mimo pewnych usprawnień, będzie rządziła się podobnymi zasadami, co w Zestirii. Twórcy i scenarzyści również ci sami:  Mutsumi Inomata, Kosuke Fujishima, Daigo Okumura oraz Minoru Iwamoto.

na PlayStation 4 i PS3 pojawi się w sklepach jeszcze w tym roku. Zapowiedziano również wersję dla Zachodu, ale tylko na PS4 i PC. Orientacyjnej daty premiery jeszcze nie podano. Poniżej zwiastun z Jump Festa 2016.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/tales-berseria-set-past-world-tales-zestiria

 

09. Reklama na żywo  w japońskiej TV

to w założeniach miks japońskiego RPG i sandboksówki, tworzony na platformy PlayStation 4, PS3, PS Vita. Świat gry stanowi klika kontynentów, podzielonych na osobne regiony. Pomiędzy nimi przemieszczamy się wykorzystując "Travel Gate". Każdy region zawiera unikalną, lokalną florę i faunę.

W japońskiej telewizji Square Enix zaprezentowało minutowy spot reklamujący tytuł. Zobaczymy na nim dziecko przebrane za głównego bohatera gry, śpiewające o układaniu, konstruowaniu i budowaniu. Sama produkcja przeznaczona na konsole PlayStation 4, PS3 i PS Vita trafi do japońskich sklepów 28 stycznia.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/dragon-quest-builders-live-action-japanese-tv-spot


10. Trylogia Arland Atelier Plus do kupienia w jednym zestawie na amerykańskim PS Store

Kto jeszcze nie skosztował alchemiczno-jrpgowej trylogii Arland z ponętnymi głównymi bohaterkami, ma teraz okazję nadrobić zaległości. Amerykański PS Store oferuje całą składankę Arland Atelier Trilogy Plus dla PS Vity już za niecałe 80 dolarów (~220 zł).

W skład zestawu wchodzą gry: , oraz . Niestety razem zajmują niemalże 9 gigabajtów na karcie pamięci. Z drugiej strony biorąc pod uwagę, iż każdy tytuł osobno kosztuje około $40, oszczędzamy 40 dolarów zakupując trylogię w całości.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/arland-atelier-trilogy-plus-now-available-psn


11. na PS4 otworzy swoje podwoje już w tym roku. Niestety tylko w Japonii

Sega zapowiedziała, że ich znany z PC i PS Vity darmowy, sieciowy jRPG -  wystartuje oficjalnie na PlayStation 4 jeszcze tej wiosny. Pod koniec lutego mają natomiast odbyć się zamknięte beta-testy. Abonament PS+ nie będzie konieczny by grać.

Niestety oficjalnej wersji anglojęzycznej obecnie nie ma i jak Sega potwierdziła, nie będzie.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/phantasy-star-online-2-ps4-launches-spring-2016-japan


12. Sanada Yukimura na debiutanckim zwiastunie nowej gry z serii Sengoku Bazara

Capcom opublikowało krótki materiał filmowy prezentujący w akcji Sanadę Yukimurę  ze swojej najnowszej bitewnej nawalanki - . Zobaczymy tam jego ogniste ataki oraz alternatywne wdzianko. Gra będzie dramatem, rozgrywającym się podobnie jak poprzednie części w erze Sengoku, opisującym życie głównego bohatera od wejścia w dorosłość, po drugie Oblężenie Osaki. 

Tytuł do japońskiej sprzedaży trafi latem obecnego roku na platformy PlayStation 4 i PS3.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/sengoku-basara-sanada-yukimura-den-debut-trailer


13.  z oficjalną datą premiery na konsole Sony plus edycja limitowana.

to gra visual-novel od 5pb. oparta o serial anime, gdzie w bliskiej przyszłości członkowie specjalnej policji ścigają potencjalnych kryminalistów, grzebiąc im w umysłach. Niestety sami też są kontrolowani przez odpowiednie grupy lotne, co oczywiście prowadzi do konfliktów. Pierwotnie tytuł pojawił na Xbox One w maju tego roku, oczywiście tylko w Japonii.

Obecnie jedna 5pb. ogłosiło, iż gra zarówno w wersji PlayStation 4 jak i PS Vita trafią do japońskiej dystrybucji 24 marca obecnego roku, w cenie 7800 jen (~250 zł). Natomiast za 9800 jen (~320 zł) można nabyć edycję limitowaną zawierającą artbook oraz słuchowisko CD zależne od wersji gry. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/psycho-pass-mandatory-happiness-ps4-ps-vita-launches-march-24-japan


14. Premiera remake'u YU-NO opóźniona, ale na pocieszenie mamy zwiastun z animowaną czołówką gry

Gra visual novel (eroge) pojawiła się pierwotnie na komputery PC-98 w 1996 roku (później też na Segę Saturn i PC), a teraz zostanie wznowiona na konsole Sony. Niestety lutowa data premiery tytułu zaprezentowanego podczas TGS 2015 nie zostanie dotrzymana. 5pb. ogłosiło, że potrzebuje więcej czasu na poprawę warstwy wizualnej, więc zobaczymy go dopiero wiosną obecnego roku, na platformach PlayStation 4 i PS Vita.

W ramach pocieszenia wydawca opublikował poniższy materiał filmowy przedstawiający czołówkę tytułu. Zobaczymy na niej bohaterki, które spotkamy podczas zabawy. O czym opowiada historia można przeczytać TUTAJ.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/yu-no-remake-delayed-spring-2016-japan

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/yu-no-remake-opening-movie


15. Trzeci, świąteczny zwiastun ujawnia nam kolejną kompilację piosenek. Dodatkowo urodzinowe wideo rodzeństwa Kagamine

to kolejna odsłona popularnej serii gier muzyczno-rytmicznych z młodą piosenkarką w roli głównej. Obecnie jest ona planowana na PS Vitę, w dalszej przyszłości zawita również na PlayStation 4. Japońską premierę wyznaczono na 24 marca 2016 roku, więc jest jeszcze trochę czasu na deweloping. Dla podtrzymania zainteresowania Sega postanowiła wypuścić świąteczny materiał wideo, z kompilacją paru nowych piosenek, które trafią do gry. 

Wspomniane utwory to: Hajimari no Medly: Primary Colors, Koisuru Voc@loid, Dreaming Leaf: Yumemiru Kotonoha, Fukigen Waltz oraz Miracle Paint.

Dodatkowo 27 grudnia minęło 8 lat odkąd Miku zaczęli towarzyszyć Rin i Len Kagamine. Z tego powodu Sega opublikowała urodzinowe wideo z rodzeństwem zawierające takie piosenki jak: Seisou Bakuretsu Boy, Kunoichi demo Koi ga Shitai, Amazing Dolce oraz Lost One no Goukoku.

 

źródło newsa:  http://gematsu.com/2015/12/hatsune-miku-project-diva-x-third-songs-compilation-trailer


16.  podejmuje współpracę ze Star Ocean 5 oraz Valkyrie Profile

, to najnowszy jRPG, od przez twórców serii Valkyrie Profile i Star Ocean, czyli studia Tri-Ace właśnie debiutuje w japońskich sklepach. Już w trakcie zapowiedzi, gra została uznana jako duchowy następca VP, zresztą widok z boku i pewne niuanse rozgrywki są podobne. Mimo iż premiera japońska odbyła się 17 grudnia 2015 roku na plartformach PlayStation 4 i PS Vita, zapowiedzi wersji dla Zachodu wciąż brak.

Zamiast o wypuszczeniu gry za oceanem wydawca - Chunsoft, jak na razie ma inne plany. Chce by tytuł nawiązał współpracę z innym, gwiezdnym jRPG-em, czyli oraz klasykiem sprzed wielu lat - . Współpraca ma rozpocząć się w styczniu, jednak na razie trudno powiedzieć na czym miałaby polegać. Prawdopodobnie można zakładać że pojawią się DLC z odpowiednimi wdziankami czy ścieżką dźwiękowa jak w przypadku podobnego aliansu pomiędzy Tales of Zestirią a God Eaterem. Oczywiście nie obraziłbym się za jakąś postać cameo czy opowieść fabularną łączącą razem wątki z wymienionych gier.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/exist-archive-getting-star-ocean-5-valkyrie-profile-collaborations


17. Najnowszy zwiastun  przedstawia dwie nowe bohaterki z darmowego DLC

Animowane to poprawiona i rozszerzona o nowych bohaterów wersja bijatyki 2D z 2014 roku. Edycja Ignition pojawiła się w Japonii 17 grudnia na wszystkich konsolach Sony. Niedawno SEGA zapowiedziała wydanie darmowego dodatku. Niestety będzie on za friko tylko do końca stycznia, więc jeśli ktoś ma taką możliwość niech pobiera, póki dostępny.

Wspomniane DLC, które właśnie otrzymało pełen akcji materiał wideo wnosi do zabawy dwie gościnne, grywalne postacie z uniwersum Sword Art Online. Są to: Yuuki z Alfheim Online oraz LLEN (Ren) z Gun Gale Online. W trakcie walczymy Yuuki, LLEN ją natomiast wspiera. Podstawowa wersja gry na Zachodzie pojawiła się w październiku 2015 roku, o wydaniu Ignition nic na razie nie wspomniano.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/dengeki-bunko-fighting-climax-ignition-free-yuuki-llen-dlc-trailer


18. Bohaterowie  oraz szczegóły na temat Mirage'ów

W trakcie minionej imprezy Jump Festa 2016 Square Enix zaprezentowało bardzo długi zwiastun , gry będącej nieco pokemonopodobną wariacją ich sztandarowej serii, ponadto utrzymanej w klimatach "chibi".  Na sam koniec 2015 roku wypłynęła natomiast pełna lista bohaterów gry oraz nieco wieści o systemie zajmowania się chowańcami, zwanymi tutaj Miragami.

W trakcie zabawy poznamy takie postacie jak. 

  • Lann i Reynn - chłopiec i dziewczyna, bliźniacze rodzeństwo, główni bohaterowie,
  • Tama - "zwierzątko" rodzeństwa,
  • Warrior of Light (Final Fantasy III),
  • Cloud (Final Fantasy VII),
  • Lightning (Final Fantasy XIII),
  • Princess Sarah (Final Fantasy),
  • Yuna (Final Fantasy X),
  • Sherlotta (Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time),
  • Faris Scherwiz (Final Fantasy V).

Bohaterowie podróżują w towarzystwie oswojonych stworków nazywanych Mirage. Tych największych można nie tylko dosiadać, ale usuwać przy ich pomocy różnorakie przeszkody. Nowych towarzyszy zdobywamy walcząc z nimi by je osłabić, a później stosując umiejętność "Gemify". Mogą to robić tylko Lann i Reynn.

W trakcie walki Miragi można łączyć w zespoły (rozmiar każdego ma znaczenie) dzięki czemu sumują się ich statystyki i dostają nowe umiejętności. Można też pozwolić im na samotną, samodzielna walkę, dzięki czemu mamy ich więcej na polu bitwy i szybciej wchodzą do akcji oraz nabijają Punkty Akcji. Kolejki oparte są o znany nam pasek ATB, więc nie ma tu żadnej filozofii. Wspomniane punkty akcji służą m.in do przywoływania potężnego Mega Mirage'a. Wtedy jednak czasowo reszta drużyny musi się wycofać. Podobnie jak pokemony, Miragi mogą również ewoluować i transformować w silniejsze wersje ("Henshika").

Poniżej znajdziecie wspomniane wideo z Jump Festy, natomiast w TYM MIEJSCU obrazki przedstawiające m.in wspomnianych bohaterów oraz przykładowe Miragi. Platformami docelowymi gry są PlayStation 4 i PS Vita, a do sklepów trafi już w tym roku

źródło newsa:  http://gematsu.com/2015/12/world-final-fantasy-characters-mirages-detailed

 

19. Kolejny action-RPG osadzony w uniwersum Touhou Project z datą premiery oraz nowym zwiastunem

Uniwersum Touhou Project narodziło się w 1996 roku, jako seria niezależnych gier - strzelanek, pierwotnie wydanych na komputery PC-98. Akcja toczy się w krainie  Gensokyo zamieszkiwanej m.in przez istoty zwane Youkai. Dwie ikony cyklu: kapłanka Reimu Hakurei i młoda wiedźma Marisa Kirisame, starają się tam utrzymywać porządek i względną równowagę pomiędzy Youkai a ludźmi. Jednak gry na tapetę biorą często także inne postacie. Seria liczy obecnie ponad 25 pozycji z różnych gatunków, aczkolwiek mimo popularności nie dorobiła się  jeszcze oficjalnego anime. Żaden tytułów nie został wydany na zachodzie, chociaż część z nich fanowsko przetłumaczono na język angielski.

Kolejna produkcja z tego cyklu - Adventures of Scarlet Curiosity (PS4) jest akurat action-jRPGiem, przeznaczonym dla PlayStation 4. Prześledzimy w niej przygody wampirzycy Remilii oraz jej podwładnej Sakuyi Izayoyi ścigających potwora będącego postrachem ludzi.. Dostaniemy grafikę w rozdzielczości 1080p i 60 klatek.

Japońską datę premiery wyznaczono na 10 lutego 2016 roku. Cena 2500 jen (~80 zł). Pomimo, iż nowo opublikowane przez wydawcę, poniższe wideo zachęca do zakupu, to podobnie jak w przypadku innych odsłon tej także nie zobaczymy na Zachodzie.

 źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/touhou-project-action-rpg-adventures-scarlet-curiosity-ps4-launches-february-10-japan


20. Bohater umiera na nowym zwiastunie 

to kolejna gra jRPG z licznej menażerii firmy NIS, w charakterystycznym dla niej klimacie. Tym razem jest to ekskluzywny tytuł dla teoretycznie umierającej PS Vity. Opublikowany niedawno materiał wideo ukazuje wszystkim zainteresowanym niuanse rozgrywki, łącznie z przedstawieniem kluczowych postaci.

Fabuła traktuje o bohaterze, który został pokonany przez króla demonów, ale dobry Bóg dał mu jeszcze 5 dni życia. Przez ten czas protagonista musi rozwiązać jak najwięcej problemów świata gry. Wraz z upływem czasu nasza postać słabnie, więc staramy się sprawnie wykonać jak najwięcej zadań, nim umrze.

Tytuł trafi do japońskiej dystrybucji 25 lutego 2016 roku.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/hero-must-die-system-introduction-trailer


21.  pojawił się również na PS3. Niestety wciąż tylko w Japonii

W październiku minionego roku na konsolach PlayStation 4 i PS Vita pojawił się poprawiony port najbardziej popularnej odsłony gwiezdnej, jrpgowej sagi Star Ocean, z konsolki PSP (a wcześniej PS One), czyli . Teraz ni stąd ni zowąd wypączkowała na japońskim PS Store również wersja przeznaczona dla PS3. Gra zajmuje na dysku konsoli niecałe 3 GB i kosztuje 2268 jen (~75 zł).

Poprawiony port dla konsoli poprzedniej generacji również zawiera nową piosenkę w czołówce, wsparcie trofeów, możliwość zakupów dodatkowej zawartości w PS Store oraz poprawioną grafikę i ścieżkę dźwiękową. Brak na razie planów wydania tytułu poza Japonią. Inna sprawa, iż prezencja tytułu wcale nie zachęca do jego zakupu na platformy stacjonarne.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/star-ocean-second-evolution-now-available-ps3-japan


22. Famiconowy baseball dla PlayStation 4 zalicza opóźnienie w Japonii

Kiedy widzę takie gry zaczynam podzielać zdanie malkontentów, na temat przyszłości najnowszego dziecka Sony, lecz skoro pojawiają się takie produkcje, to widać ktoś je kupuje. Mebius i Clarice Game postanowili wydać na PlayStaion 4 japońskiego baseballowego klasyka znanego też, jako Moero!! Pro Yakyuu. Niestety, zimowy termin nie zostanie dotrzymany i gra ukaże się dopiero wiosną 2016 roku. 

Tytuł pierwotnie ukazał się w 1987 roku na konsoli Famicon (NES). Dalszych szczegółów brak, ale nowe OBRAZKI  mówią chyba same za siebie. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/bases-loaded-ps4-delayed-spring-2016-japan


23. Końcem styczna obejrzymy live stream z japońskiego The Idolmaster dla PlayStation 4

The Idolmaster to seria gier muzyczno-rytmicznych z automatów arcade, powstała w 2005 roku, z elementami symulatora życia oraz zarządzania żeńskim zespołem muzycznym. Później przeniesiona także na konsole stacjonarne oraz przenośnie. Bandai  Namco chce wydać grę również na PlayStation 4 i na 28 stycznia zaplanowała stream na żywo. Wszyscy chętni będą mogli go obejrzeć TUTAJ. Widowisko poprowadzi producent Yozo Sakagami.

Nowe informacje na temat gry mają pojawić się również w jednym z najbliższych numerów magazynu Weekly Famitsu.

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/idolmaster-ps4-live-stream-set-january-28


 

24. Jakie plany na 2016 rok snują  japońscy wydawcy i deweloperzy?

Portal 4Gamer zapytał 146 wydawców i twórców o ich plany na 2016 rok. Co odpowiedzieli przedstawiciele japońskiej części branży gier? Czym wielcy deweloperzy i wydawcy tacy jak: Capcom, Square Enix, Bandai Namco, Koei Tecmo czy Level-5 zaskoczą nas w najbliższej przyszłości.

Idea Factory / Compile Heart: Szef Dewelopingu - Norihisa Kochiwa (serie Neptunia i Genkai Tokki, gry otomate)

W pierwszej połowie 2016 roku planujemy zapowiedzieć tytuł, nad którym pracujemy pełną parą. Projekt głównego bohatera Was zaskoczy. Poza tym przygotowujemy wydania gier Compile Heart oraz pojedyncze tytuły z gatunku otomate. 

Atlus: Dyrektor - Katsura Hashino (Persona 5)

Myślę, że uda na nam się bez przeszkód wydać RPG-a, nad którym pracowaliśmy. [prawdopodobnie chodzi o Personę 5 - przyp.red.]

Experience: Dyrektor i producent - Hajime Chikami (Demon Gaze, Stranger of Sword City, Operation Abyss)

Nadchodzący rok to dziesięciolecie naszego istnienia, a zarazem punkt zwrotny. Jako upamiętnienie zamierzamy wydać: Demon Gaze 2 oraz Stranger of Sword City 1.5 (wstępnie) - dwa nowe tytuły z różną zawartością i stylem rozgrywki.

Kadokawa Games: Dyrektor i producent - Yoshimi Yasuda (Lollipop Chainsaw, Demon Gaze, God Wars)

Oprócz Root Letter i God Wars, w nadchodzącym roku będziemy stopniowo tworzyć również Demon Gaze 2. Być może będę mógł zapowiedzieć całkiem nowy tytuł, nad którego pracami dyryguje równolegle z God Wars.

Capcom: Producent - Masachika Kawata (Resident Evil Revelations) i Dyrektor - Shu Takumi (Ace Attorney)

Najpierw wydamy Umbrella Corps dla fanów strzelanek. Poza tym myślę, iż uda nam się zapowiedzieć wiele nowych, interesujących tytułów. Proszę wypatrywać nowych wieści.

W nowym roku będę przygotowywał mój nowy projekt i równolegle nadzorował prace nad scenariuszem anime Ace Attorney, zapowiedzianego na kwiecień.

GungHo Online Ent.:  Główny Menadżer ds. Dewelopingu - Hiromichi Tanaka (Final Fantasy I-III i XI , Chrono Cross)

Już prawie 2016 rok! Oczywiście chcemy wydać nowe tytuły, nad którymi nasz personel pracuje pełną parą już od kilku lat.

Grasshopper Manufacture: Dyrektor i projektant - Goichi Suda (No More Heroes, Lollipop Chainsaw)

W 2016 roku wreszcie wydam Let It Die.

Koei Tecmo Games: Producenci i dyrektorzy - Keiko Erikawa (Angelique, seria Neuromance), Yoshito Okamura (Atelier Sophie), Keisuke Kikuchi (seria Deception) i Takashi Morinaka

W przyszłym roku zapowiemy nowe tytuły oparte o nasze pierwotne zamierzenia. 

W 2016 roku chciałbym dokonać dużego kroku odnośnie serii Atelier.

W tym roku chciałbym ograniczyć liczbę tytułów, z którymi jestem związany w taki czy inny sposób.

Myślę, że wkrótce będę mógł podzielić się większą ilością informacji [na temat Toukiden 2]. Czekajcie cierpliwie.

Compcept: Dyrektor - Teruhiro Shimokawa (Soul Sacrifice)

W przyszłym roku postaram się zdradzić projekt, nad którym akurat pracuje.

CyberConnect2: Dyrektor - Hiroshi Hatsuyama (seria Naruto)

Rok 2016 to 20 lecie koncernu, więc przygotowaliśmy liczne niespodzianki. Czekajcie z niecierpliwością.

genDesign: Projektant - Fumito Ueda (The Last Guardian)

Więcej informacji [o The Last Guardian] podamy bliżej premiery. Proszę jeszcze trochę poczekać.

Square Enix: Planista - Takashi Anzai i Producenci Shou Omada oraz Hidekazu Kobayashi (Star Ocean 5)

To 30 lecie serii Dragon Quest. Mamy kilka projektów, więc trzymajcie kciuki.

2016 rok to 20 lecie serii Seiken Densetsu. Na początek już niedługo wypuścimy zaprezentowany podczas TGS 2015 remake Seiken Densetsu: Final Fantasy Gaiden. Możecie wiele oczekiwać.

20 lecie serii Star Ocean chciałbym jakoś uczcić. Czynimy liczne przygotowania, więc wypatrujcie rezultatów.

Spike Chunsoft: Dyrektor - Kotaro Uchikoshi (Punch Line, Zero Time Dilemma)

W 2016 roku wypuścimy grę Punch Line oraz sequel pewnego tytułu. Punch Line jest kompletną grą i zawiera o wiele głębszy scenariusz niż anime. Myślę że więcej informacji będę mógł podać na początku roku.

Sony Computer Entertainment: Producent - Teruyuki Toriyama (Bloodborne)

W 2016 roku postaram się dostarczyć Wam naprawdę ambitny tytuł, więc proszę wciąż wspierać SCE Japan Studio.

D3 Publisher: Menadżer wydziału konsumenckiego -  Yujiro Usuda (Bullet Girls)

Oprócz Bullet Girls w produkcji są także inne tytuły.

Nippon Ichi Software: Prezes - Sohei Niikawa

W 2016 roku NIS nadal będzie wypuszczało na rynek nowe IP. Będziemy przeć do przodu i walczyć do utraty tchu. Osobiście piszę teraz scenariusz gry, której akcja toczy się w prefekturze Gifu. Czuje, że w 2016 roku zawrzemy współpracę z kolejnymi firmami. Liczę, iż dokonamy wielu interesujących rzeczy. Będę się starał informować o nich tak szybko, jak to możliwe. Proszę, wspierajcie nas również w 2016 roku.

Byking: Dyrektor - Shinichiro Obata (Mobile Suit Gundam: Extreme VS, Gunslinger Stratos)

2016 to będzie ważny rok dla Byking, ponieważ podejmujemy działalność wydawniczą... Oczywiście zadebiutujemy też z nowymi tytułami.

Bandai Namco: producent serii The Idolmaster - Yozo Sakagami

Z Waszą pomocą dociągnęliśmy do 10 rocznicy serii The Idolmaster. Zamierzam ciężko pracować, by jak najszybciej poinformować Was o postępach nad wersją PlayStation 4.

French-Bread: Producent - Nobuya Narita (Under Night In-Birth Exe:Late[st])

W 2016 roku planujemy wydać konsolową wersję gry (o której już wiecie) i nowy tytuł na automaty arcade, więc poekscytujcie się  jeszcze trochę.

Marvelous: Producent - Kenichiro Takaki (Senran Kagura)

W nowym roku najpierw zajmiemy się seksowną grą akcji w stylu beat'em up - Uppers, mamy też wieści na temat nowego tytułu z serii Senran Kagura, więc śledźcie nas na bieżąco. Dziękuje wszystkim za miniony rok i zostańcie z nami także w następnym.

Level-5: Prezes - Akihiro Hino (Yo-kai Watch, Ni no Kuni)

Level-5 zawsze myślało naprzód i proponowało światu nowe pomysły oraz rozwiązania. Jeszcze nie mogę zdradzić szczegółów, ale także w 2016 roku opublikujemy wiele zapowiedzi oryginalnych tytułów. Pośród nich będzie sequel bardzo popularnej serii. 

źródło newsa: http://gematsu.com/2015/12/japanese-creators-2016-level-5-popular-series-sequel-cyberconnect2-anniversary-surprises-more

Źródło: własne

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper