Dodanie trofeów do emulowanej gry to minimum 2-3 miesiące
Odpowiedzialny za trofea Tim Lindquist ujawnił kilka interesujących faktów na temat tego, jak działa emulacja starszych gier na PlayStation 4. Wygląda na to, że przygotowanie gry z PS2 do wydania na PS4 wcale nie jest takim szybkim procesem.
Jak wyjaśnił na Twitterze Lindquist, sprawienie, aby starsze gry działały w zgodności z nową technologią nie jest prostym zadaniem. Ujawnił następnie, że dodanie trofeów to bardzo ciężka do zaprogramowania rzecz. Samo stworzenie listy trofeów to mniej więcej dwa tygodnie pracy. Programowanie zajmuje jeszcze więcej czasu, bo około miesiąc. Potem zaś czekają jeszcze testy. Dodanie trofeów to łącznie 2-3 miesiące pracy.
Która ze starszych gier sprawiła Sony jak na razie najwięcej problemów? Lindquist stwierdził, że zdecydowanie Dark Cloud ze względu na olbrzymie skomplikowanie, jakiego wymagało zaimplementowanie poszczególnych rozwiązań.
Ze słów Lindquista wynika także, że możemy liczyć na to, iż w ramach emulacji będziemy dostawać nowe gry w miarę regularnie.