Łukasz Ciesielski Łukasz Ciesielski 14.12.2015 11:14
Prace nad Until Dawn: Rush of Blood trwały przed wydaniem Until Dawn
641V

Prace nad Until Dawn: Rush of Blood trwały przed wydaniem Until Dawn

Twórcy Until Dawn (PS4) pracuję obecnie nad tytułem przeznaczonym dla PlayStation VR - Until Dawn: Rush of Blood (PS4). Supermassive Games przyznaje, że prace nad grą wspierającą rzeczywistość wirtualną rozpoczęły się na długo przed osiągnięciem sukcesu głównego projektu.

W jednym z ostatnich wywiadów producent wykonawczy Supermassive Games - Simon Harris - opowiedział jak sukces Until Dawn (PS4) wpłynął na Until Dawn: Rush of Blood (PS4).

Oczywiście sukces Until Dawn stworzył doskonałą pozycję startową dla Until Dawn: Rush of Blood. Mimo wszystko prace nad grą przeznaczoną dla rzeczywistości wirtualnej były bardzo zaawansowane zanim dowiedzieliśmy się jak Until Dawn zostało odebrane. Myślę, że sukces potwierdził nasze wybory. Mam nadzieję, że gracze będą podekscytowani możliwościami nowych doświadczeń dostarczanych przez rzeczywistość wirtualną zarówno w tym jak i w innym uniwersum.

Z dalszej części wywiadu dowiadujemy się, że przeniesienie Until Dawn (PS4) z PS3 na PS4 było ogromną korzyścią w sferze technologii oraz zawartości.

Przejście z wersji na PS3 z wykorzystaniem Move na finalną wersję przeznaczoną dla PlayStation 4 było ogromną zmianą technologii, systemów, a w szczególności zawartości.  Rush of Blood dzieli ten sam silnik oraz zestaw narzędzi więc przeniesienie lokacji, postaci, itd. było bardzo proste. Dzięki temu mogliśmy stworzyć mnóstwo nowych lokacji, które dostarczają nowych doświadczeń.

Supermassive Games przyznaje, że wyciągnęło wnioski z błędów popełnionych przy Until Dawn (PS4). Pozwoliło to na wykorzystanie paru trików.

Until Dawn nauczyło nas pewnych trików w kwestii budowania napięcia i strachu, które następnie przeradzały się w momentu szoku i horroru. Niektóre techniki wizualne i dźwiękowe, z odpowiednimi poprawkami, znalazły swoje miejsce w Rush of Blood. Mimo wszystko całość jest zupełnie nowym podejściem do tematu.

Źródło: http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2015/12/11/until-dawn-rush-of-blood-supermassive-interview-january-2016.aspx

Tagi: playstation 4 Playstation VR Supermassive Games Until Dawn Until Dawn: Rush of Blood