Nowe Red Dead Redemption i GTA każdego roku? Tak być nie może i wydawca tłumaczy dlaczego
Kolejny rok, kolejny CoD/Battlefield/Assassin's Creed. A co z innymi popularnymi markami jak Red Dead Redemption czy Grand Theft Auto? Ich wydawca wyjaśnia, dlaczego nie idzie tą drogą.
Podczas dzisiejszego MKM Partners Investor Day odbywającego się w Nowym Jorku, głos zabrał dyrektor Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, poruszając temat budowania marki i corocznego planu wydawniczego:
Rynek pyta się nas - 'czemu nie zamieniacie swoich marek w serie z nowymi odsłonami co roku?'. Naszym zdaniem, produkcje niebędące grami sportowymi najlepiej wydawać rzadziej, co tworzy oczekiwanie i popyt. Po pierwsze seria musi odpocząć, a po drugie - być jak najwyższej jakości. Nie da się tego zrobić mając coroczny plan wydawniczy.
Oprócz serii NBA 2K i WWE 2K, Take-Two Interactive istotnie nie wydaje niczego rokrocznie. Zelnic powiedział również, że celem firmy jest posiadanie wystarczającej liczby popularnych IP, by łącznie generowały one zyski podobne do tych, jakie robią "tasiemce", ale bez spadku jakości.
Przypominamy, że wydawca posiada prawa m. in. do serii GTA, RDR, Borderlands, Bioshock, Max Payne, XCOM i Mafia.