Daniel Stroński Daniel Stroński 12.11.2015 20:40
Kompozytor pracujący przy Until Dawn opowiada, jak wyglądało tworzenie ścieżki dźwiękowej
448V

Kompozytor pracujący przy Until Dawn opowiada, jak wyglądało tworzenie ścieżki dźwiękowej

Sierpniowa premiera horroru Until Dawn (PS4) za nami (8,5/10 w naszej recenzji), a jeśli Wam mało, to niedawno zapowiedzieli spin-offa. A może po prostu miło wspominacie soundtrack i ciekawi Was proces jego tworzenia? Jason Graves ujawnia kulisy komponowania ścieżki dźwiękowej.

Soundtrack z gry Until Dawn (PS4) jest dostępny do kupienia na platformie iTunes, a kompozytor, Jason Graves, został poproszony o napisaniu paru słów o tworzeniu takiej ścieżki dźwiękowej:

Zaczynając od samego początku, skontaktował się ze mną Barney Pratt odpowiedzialny za dźwięk w studiu Supermassive Games. Ustawiliśmy się na szybką rozmowę telefoniczną, która ostatecznie przeciągnęła się na kilka godzin. Coś kliknęło, rozumieliśmy się w kwestiach osobistych i artystycznych. Kończyliśmy nawzajem swoje zdania, dawaliśmy nowe pomysły jeden drugiemu.

Podstawą Until Dawn są postacie i studio chciało, by muzyka była czymś w rodzaju kolejnej z nich. Cieszyło mnie to, że nie zrobią z tego zwykłej gierki straszącej tylko tym, co widzimy.

Najpierw wysłałem im "szkic" motywu przewodniego. Pomysł był taki, żeby uchwycił on wszystko, na czym miała się opierać gra - uczucia i emocje. Supermassive było bardzo zadowolone i nagraliśmy całość z profesjonalną orkiestrą. 

Tworząc muzykę, zawsze skupiasz się na emocjach i tym, jaki wywiera ona wpływ na słuchacza. W Until Dawn celowałem w chłodny, klimatyczny ton, pasujący do odosobnionych i zimnym gór z dodatkiem nutki tajemnicy. Zdecydowałem się na wykorzystanie klasycznej orkiestry i syntezatora analogowego. Orkiestra zagwarantowała emocjonalne napięcie i więź ze słuchaczem. [...] Syntezator to ukłon w stronę slasherów lat 70. i 80. - tam było go pełno i spodobała mi się możliwość oddania im w ten sposób hołdu, dostarczając jednocześnie czegoś świeżego.

Wszystko w tej ścieżce dźwiękowej wywołuje przyjemnie niepokojące uczucie. Znalazło się miejsce na wiele alternatywnych metod pozyskiwania dźwięków z przedmiotów walających się po studiu [...] Zamysł był taki, by mieć jak najwięcej unikatowych dźwięków, czyniąc utwory ciekawymi zarówno dla odbiorcy, jak i mnie.

A Wy mieliście okazję zagrać w Until Dawn (PS4)? Czy Scieżka dźwiękowa zapadłą Wam w pamięć?

Źródło: PlayStation Blog

Tagi: PlayStation 4 ścieżka dźwiękowa soundtrack Supermassive Games Until Dawn