Daniel Stroński Daniel Stroński 06.11.2015 14:11
Destiny wzorem dla twórców Fallouta 4 w kwestii modelu strzelania
727V

Destiny wzorem dla twórców Fallouta 4 w kwestii modelu strzelania

Można Destiny (PS4) kochać, można nienawidzić, ale każdy przyzna, że strzela się tam wyjątkowo przyjemnie. Przyjemnie do tego stopnia, że Bethesda postanowiła zadbać w nadchodzącym w Falloucie o porządny system strzelania i wiedzieli, na kim się wzorować.

W rozmowie z redakcją magazynu GameInformer, o systemie strzelania w F4 wypowiedział się Todd Howard z Bethesdy:

Zawsze myślimy o skali naszych gier. Nie jesteśmy studiem, które zrobi osiem broni i skupi się na dopracowaniu jednej z nich. Wiemy, że będą ich tysiące i musimy zaprojektować system, który ogarnie je wszystkie.

Dlatego też przyznał, że Destiny (PS4) było dla nich dużą inspiracją. Oczywiście w Falloucie dostaniemy system V.A.T.S., który pomoże naszej postaci strzelić w wybraną część ciała, ale niektórzy chcieliby samodzielnie korzystać z broni. W tym pomóc ma Josh Hamrick, który przeszedł do Bethesdy po sześciu latach pracy w Bungie. Jego zadaniem jest dopracowanie wszystkiego związanego z bronią palną. W czerwcowym wywiadzie udzielonym dla serwisu GameSpot powiedział:

Zaczęliśmy prace nad grą Fallout 4 z myślą "nie możemy tłumaczyć kiepskiego strzelania tym, że to produkcja RPG". Celem było stworzenie pierwszoosobowego shootera - i to takiego, który daje frajdę.

Pamiętając, jaką "frajdę" dawała obsługa broni w F3, pomysł ten wydaje się dobry. Oby tylko nie na tyle, byśmy nie korzystali zupełnie z V.A.T.S. O tym przekonamy się zresztą sami już w przyszłym tygodniu, 10 listopada.

Źródło: GameInformer, GameSpot

Tagi: Bethesda Softworks Bungie destiny Fallout 4 PlayStation 4