Bethesda pokazuje graficzne nowości w Falloucie 4
Silnik Gamebryo z którego wywodzi się Bethesdowe Creation Engine ma już kilkanaście lat. Podczas tworzenia podjęto decyzję o stworzeniu własnego silnika, z racji przestarzałości tehcnologicznej poprzedniego.
Creation Engine w trakcie produkcji również został rozwinięty, by nadrobić technologiczne braki. Bethesda na swoim blogu opublikowała wpis w którym uchylono rąbka tajemnicy i przedstawiono technologie, które dodano na potrzeby czwartego Fallouta.
Najważniejsze jest renderowanie oparte na fizyce, pozwalające na realistyczne odtworzenie materiałów obecnych w grze, stworzenie zróżnicowanego i robiącego wrażenie oświetlenia.
Kolejną nowością jest system dynamicznej pory dnia i nocy oraz zmienne warunki atmosferyczne. Oczywiście - zmieniane dynamicznie. Oczywiście część efektów, głównie opartych na nowych shaderach, które dodano do gry, rozwinie skrzydła na PC-tach z wykorzystaniem kart nVidii, ale konsolowcy nie powinni narzekać.
Tak prezentują się nowości technologiczne w silniku (dla zgodności z terminologią techniczną - wybrane nazwy zostawiamy w oryginalnym brzmieniu):
- Tiled Deferred Lighting
- Tymczasowe wygładzanie krawędzie (TAA)
- Screen Space Reflections
- Głębia ostrości z wykorzystaniem Bokeh
- Screen Space Ambient Occlusion
- Height Fog
- Motion Blur
- Filmowa tonacja sceny
- Własne shadery skóry i włosów
- Dynamiczne ćwiartowanie z wykorzystaniem sprzętowej teselacji
- Wolumetryczne oświetlenie
- Korekcja gammy w oparciu o cieniowanie w PBR
A poniżej zobaczycie kilka udostępnionych zrzutów.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fallout 4.