Japońscy deweloperzy opowiadają o planach na przyszłość

Gry
477V
Japońscy deweloperzy opowiadają o planach na przyszłość
Patryk Dzięglewicz | 07.10.2015, 23:14

Japoński magazyn Dengeki PlayStation w tym tygodniu świętuje swój sześćsetny numer. Z tej okazji redaktorzy zadali po kilka pytań przedstawicielom najważniejszych, japońskich producentów gier, m.in Capcom, Square Enix czy Koei Tecmo  o plany na przyszłość, odnośnie ich sztandarowych tytułów i serii. Można dowiedzieć się np. czy powstanie kiedyś sequel FFXV, co z Resident Evil 7 i kiedy dostaniemy nowe informacje odnośnie Kingdom Hearts III oraz o wielu innych kwestiach.

Poniżej znajdziecie pełną ankietę z pytaniami, jakie przedstawicielom najważniejszych japońskich koncernów, firm i studiów tworzących oraz publikujących gry, zadał magazyn Dengeki wraz z odpowiedziami. W wywiadzie udział wzięli m.in tacy twórcy jak: Akihiro Hino (Level 5), Masachika Kawata (Capcom), Keiichiro Toyama (Sony) czy Tetsuya Nomura (Square Enix). Zapraszam do lektury, bo warto.

Dalsza część tekstu pod wideo

Arc System Works - Toshimichi Mori

Pytanie: Czy byłbyś zainteresowany stworzeniem gry w stylu BlazBlue vs. Guilty Gear?

Odpowiedź: Sądzę iż nie pora teraz na to, ponieważ obie gry mają zbyt odmienne od siebie historie. W przyszłości jednak można by taki projekt rozważyć.

P: Jaka przyszłość czeka serię BlazBlue?

O: Zastanawiam się nad różnymi pomysłami... Mi.in chciałbym bardziej rozwinąć historię "Azure". 

Capcom -  Masachika Kawata 

P: Co sądzisz o opinii, że w serii Resident Evil powoli zanika klimat grozy?

O: Rzeczywiście na tle podobnych, czołowych produkcji może to tak wyglądać. Myślę, iż musimy się bardziej przyłożyć do tego typu tytułów i poczyniliśmy już pewne kroki w tym kierunku.

P: Zamierzacie wydać wersje HD Resident Evil 2, 3, oraz Outbreak?

O: To będzie pewnym problemem, ale mamy zamiar sprostać oczekiwaniom graczy.

P: Co z Resident Evil 7?

O: Obecnie nic nie mogę na ten temat powiedzieć... Proszę zachować cierpliwość.

Capcom - Hiroyuki Kobayashi

P: Jakie są obecnie plany na rozwój serii Sengoku Bazara pod względem anime oraz gier?

O: Chciałbym ją dalej rozwijać, ale decyzji jeszcze nie podjęto.

P: A plany odnośnie Devil May Cry oraz nowy Dragon Dogma, jako tytuł offline?

O: Też chciałbym się tym zająć, ale również decyzji jeszcze nie podjęto.

GungHo - Kazuki Morishita

P: Macie jakieś plany odnośnie gier na konsole PlayStation?

O: Plany oczywiście są. Przykro mi, ale na szczegóły musicie jeszcze trochę poczekać.

Gust - Yoshito Okamura

P: Powstanie czwarta część cyklu "Dusk" z serii Atelier?

O: Chciałbym, by tak się stało z uwagi na ciepłe przyjecie przez fanów. Potrzebujemy jednak dodatkowego impulsu, a obecnie jesteśmy na etapie zbierania pomysłów. Być może w najbliższej przyszłości będę mógł coś na ten temat powiedzieć. 

Koei Tecmo - Hisashi Koinuma

P: Dzieje się coś w temacie gry Ni-Oh, o której już ponad 10 lat cicho?

O: Stworzyliśmy dwie wersje testowe dla PS3, ale rezultaty nie były takie jakich oczekiwaliśmy. Dopiero PlayStation 4 dało nam odpowiednie możliwości, więc możemy ponownie zająć się tym tytułem.

P: Jaką grę w stylu Warriorsów chcielibyście stworzyć?

O: Stars Wars Warriors.

P: Chcemy Atelier Warriors!

O: Jeśli pomysł zyska uznanie wśród fanów rozważymy go.

Koei Tecmo - Yosuke Hayashi

P: Czy wkrótce pojawi się nowy Ninja Gaiden?

O: Wprawdzie część naszego personelu pracuje nad jednym, lecz jednak z powodu nawału innych projektów, nie jesteśmy w stanie posuwać się naprzód. Mamy wiele pomysłów i poinformujemy Was, gdy tylko nabiorą realnych kształtów.

Comcept - Keiji Inafune

P: Czy trwają prace nad nowym Souls Sacrifice?

O: Zapytajcie Sony Computer Entertaiment. Sam też czekam na odpowiedź. 

Square Enix - Hajime Tabata

P: Jaką grę chciałbyś stworzyć po Final Fantasy XV?

O: Kolejna gra jest już postanowiona. Chciałbym wyzwania na wiele większą skalę niż do tej pory. Nie będzie to jednak kontynuacja  Final Fantasy XV czy też Final Fantasy Type-0.

Square Enix - Tetsuya Nomura

P: Masz  pomysły na jakieś całkiem nowe dzieło w przyszłości?

O: Mam tonę pomysłów, które chciałbym zrealizować, ale jak na razie nie mam okazji.

P: Powiedz nam coś nowego o Kingdom Hearts III!

O: Najnowsze wieści przekażemy 3 listopada podczas imprezy Disney Event "D23".

Spike Chunsoft -  Kazutaka Kodaka

P: Dlaczego nie ma portu Danganropy 1 i 2 na PlayStation 4.

O: Moglibyśmy to zrobić, ale firma sobie nie zażyczyła. Osobiście rzecz ujmując zrobiłem to, co mi zlecono i nie interesują mnie tego typu sprawy.

P: Powiedz nam coś o New Danganronpa V3!

O: Ja zajmuje się scenariuszem, Rui Komatsuzaki projektowaniem postaci. 

Sega - Satoshi Sakai

P: Nie wydacie już żadnych gier z serii Phantasy Star Universe Portable? Chcemy coś skierowanego nie tylko dla wielbicieli Phantasy Star Online 2.

O: Niestety nie mamy takich planów. Jeśli uznamy, że koniecznie musi powstać coś nawiązującego do PSO2, to może wtedy.

P: Chcielibyśmy wreszcie zobaczyć grę ze smokiem w roli głównej, coś jak Panzer Dragoon.

O: Chciałbym coś takiego stworzyć, lecz niestety obecnie taka gra nie sprzeda się dobrze.

Sega - Toshihiro Nagoshi

P: Czy Yakuza Studio zastanawia się nad nowymi IP?

O: Winno być bez komentarza, ale tak rozważamy to.

P: Czy Yakuza 2 otrzyma pełny remake?

O: Najpierw wydamy Kiwami, a później będziemy się nad tym zastanawiać. 

Sony Computer Entertaiment -  Keiichiro Toyama

P: Czy trwają już prace nad nowym Siren?

O: Osobiście chciałbym, żeby tak było, ale nie mogą zostać podjęte z powodu różnorakich przeszkód.

P: Jak wielkie jest miasto w Gravity Rush 2?

O: Wciąż nie mogę zdradzić szczegółów, ale należy sporo oczekiwać. Niedawny zwiastun pokazywał tylko jedną jego część.

Sony Computer Entertaiment - Masami Yamamoto

P: Czy nowy Holy Badman jest już w produkcji?

O: Czujnie wypatruje okazji, lecz wstyd przyznać, że jako głowa departamentu daje priorytet własnym IP.

Falcom - Toshihiro Kondo

P: Czy wydacie Trails of Cold Steel I i II na PlayStation 4?

O: Chociaż nie mam nic przeciwko, by gry trafiły na PlayStation 4, to jednak na skupiamy się na nowych tytułach. W miarę możliwości chciałbym przenieść całą serię Trails na PS4 i myślę, że wtedy załatwilibyśmy sprawę ze wspomnianymi grami.

P:  Wygląda na to, że seria Trails wciąż żyje. Ile jeszcze lat będziecie ją rozwijać.

O: Trudno powiedzieć ile lat, ale licząc łącznie z Trails of Cold Steel II udało nam się zrealizować 60% całości. 

Nippon Ichi Software - Sohei Niikawa

P: Czy kiedykolwiek przywrócicie do życia serię Marl Kingdom [znana na zachodzie, jako Rhapsody A Musicial Adventure]

O: Słyszeliśmy, że fani chcą wznowienia. Stale zastanawiamy się czy warto odnowić serię w standardach obecnej generacji konsol, czy stworzyć całkiem nowy, muzyczny tytuł.

P: Kiedy wyjdzie Makai Wars? I ta biedna Asagi!

O: Wydamy tak szybko, jak będziemy mogli.

Bandai Namco - Yusuke Tomizawa

P: Czy dziewczyny raduje zabawa z Summer Lesson?

O: Kobiety z naszego zespołu zabawa cieszyła. Aczkolwiek część chciała, by wprowadzić do gry przystojnych facetów.

P: Abstrahując od Summer Lesson, macie inne plany związane z wirtualną rzeczywistością?

O: Zaplanowaliśmy już co nieco za kulisami. Najbardziej podoba mi się mahjong z czterema osobami w VR.

Marvelous - Kenichiro Takaki

P: Czy zobaczymy kiedyś jakąś część serii Senran Kagura w takiej jakości jak wejściówka z Senran Kagura: Estival Versus?

O: Chciałby to zrealizować, gdy tylko nasza znajomość tajników PS4 będzie odpowiednia.

P: Gdybyście mogli stworzyć grę w wirtualnej rzeczywistości,to jaka by ona była?

O: Super zboczona.

Mages - Chiyomaru Shikura

P: Kiedy usłyszymy więcej o Anonymous;Code?

O: Myślę, że pod koniec roku.

P: Co ze wspólnym projektem z Kojimą?

O: Metal Gear Solid V już wyszedł, więc myślę, że wkrótce się rozpocznie.

Level-5 - Akihiro Hino

P: Czy możliwe jest, że Yo-kai Watch pojawi się na PlayStation 4 i PS Vicie?

O: Możliwe. Gdy tylko będziemy wymagać nowego "pola" dla różnych form elektronicznej rozrywki.

P: Co się dzieje z Waszą najnowszą grą PlayStation 4, która ma być o wiele bardziej epicka niż White Knight Chronicles?

O: Prace trwają. We właściwym czasie poinformujemy o nich.

 

 

 

Źródło: http://gematsu.com/2015/10/dengeki-playstation-creators-questionnaire-level-5-capcom-square-enix-koei-tecmo-sce-more

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper