Darmowy dodatek do Helldivers dostępny od dzisiaj
Parę dni temu poznaliśmy wstępne szczegóły odnośnie darmowe rozszerzenia do . Oficjalny Blog PlayStation ujawnił pełną listę nowości oraz dodatkowe paczki wsparcia zawierające nowe jednostki. Udostępniono także garść statystyk.
Dodatek Podgrzewamy atmosferę prezentuje się następująco:
- podniesiony poziom z 25 do 27,
- nowe trofea,
- nowe środowisko: wulkaniczne planety pełne niebezpieczeństw,
- nowi wrogowie: robal nabijacz, cybernetyczny ogar, oświetlony obelisk,
- nowe typy zadań: znajdź i uruchom artylerię, analiza geologiczna, znajdź i rozbrój materiał wybuchowy,
- nowy strój: zestaw wulkanicznego kamuflażu,
- nowy atut: silne ramię umożliwiające dalsze rzuty.
Aby uczcić wypuszczenie dodatku, udostępniono specjalną edycję gry - HELLDIVERS Zestaw z Podgrzewamy atmosferę wycenioną na 89zł. Owa edycja zawiera grę oraz Dodatek Specjalisty, w skład którego wchodzi uniform Specjalisty, laserowy karabin SMG LAS-12 „Tanto” oraz manewr bliskiego wsparcia powietrznego. Oferta będzie dostępna tylko przez określony czas - do 30 czerwca.
Nowe jednostki, wycenione na 12,50 zł każda, prezentują się następująco:
Specjaliści Helldivers to wysoce wyszkolone jednostki wsparcia ofensywnego. Ich głównymi atutami jest wykorzystanie artylerii oraz ognia zaporowego. Dzięki treningowi mogą wykorzystać wzmocnione wsparcie powietrze. Dodatek Specjalisty zawiera:
- Uniform Specjalisty (hełm, zbroja, peleryna),
- LAS-12 ‘Tanto': karabin laserowy z bardzo ograniczonym zasięgiem. Skupiona wiązka jest bardzo potężna, rekompensuje krótki zasięg,
- Manewr bliskiego wsparcia z powietrza: „Orzeł” wystrzeliwuje parę pocisków przeciwczołgowych. Efektywny przy zadawani obrażeń każdemu celowi jednak ma jedną wadę – jest nieprzewidywalny.
Saperzy Helldivers są ekspertami w wysadzaniu wszystkiego. Podobno są nieostrożni w obchodzeniu się z ładunkami wybuchowymi chociaż może to być zła interpretacja ich znajomości z tymi ładunkami. Dodatek Sapera zawiera:
- Uniform Sapera (hełm, zbroja, peleryna),
- MK-105 „Stalwart”: lekki karabin maszynowy wzorowany na AR-19 „Wyzwoliciel”. jest bardzo potężny jednak posiada nieprzewidywalny rozrzut,
- REC-6 „Demolisher”: zdalnie sterowany ładunek wybuchowy dolny do wysadzenia obiektów oraz ciężko opancerzonych wrogów. Użytkownik może decydować kiedy zdetonować ładunek.
Biologiczne Służby Helldivers są wyszkoleni w chemicznej i biologicznej walce oraz ochronie. Często są unikani przez inne jednostki Helldivers przez używane nieludzkich działań wojennych jednak wielu cieszy się mając ich u swego boku podczas misji na śmierć i życie. Wszak wróg nie jest człowiekiem. Dodatek Służby Biologiczne zawiera:
- Uniform Służb Biologicznych (hełm, zbroja, peleryna),
- AR-14D „Paragon”: ciężki półautomatyczny karabin wystrzeliwujący pociski podobne do AR-20L „Sprawiedliwość” jednak bez zdolności penetracyjnych. Zamiast tego pociski są wypełnione neurotoksyną, która spowalnia przeciwników,
- TOX-13 „Mściciel”: broń wystrzeliwujące płyn pod wysokim ciśnieniem podobna do FLAM-40 „Podpalacz”. Zamiast wystrzeliwania płonącego napalmu broń ta emituje neurotoksynę spowalniającą wrogów powodując nieodwracalne zmiany w mózgu.
Piloci Helldivers są wyszkoleni aby operować szerokim arsenałem pojazdów dostępnych dla wojska Helldivers. Ich specjalnością jest wykorzystanie egzokombinezonu EXO-48 „Obsidian”. Pomimo preferowania użycia pojazdów nadal są groźną piechotą Helldivers. Dodatek Pilota zawiera:
- Uniform Pilota (hełm, zbroja, peleryna),
- Strzelba Łukowa AC-5 : najnowsze osiągnięcie technologii łukowej AC-5 wystrzeliwuje szerokie stożki o krótkim zasięgu uszkadzające wszystko na swojej drodze. Naładowanie jest znacznie szybsze niż w przypadku oryginalnego Miotacza Łukowego,
- EXO-48 „Obsidian”: potężny egzokombinezon z dwoma podwójnymi działami automatycznymi. Siłą ognia tego chodzącego monstrum unicestwia lekką i średnią piechotę. Jedyną wadą tego mecha jest brak przeciwczołgowego zastosowania.
Na zakończenie wspomniana wcześniej garść statystyk:
- został wystrzelonych 9,5 miliarda pocisków (średnia celność to 38%),
- unicestwiono 1,04 miliarda przeciwników Super-Ziemii,
- zagrano 22 miliony misji,
- wyzwolono 1,4 planet,
- zginęło 19 milionów Helldivers,
- zdobyto 2 miliony trofeów,
- zdobyto 90 tysięcy trofeów Dancing Queen.