Wiedźmin 3: Dziki Gon pozwoli Geraltowi zarosnąć - mamy masę nowych szczegółów
"Dwa dni spędzone z Geraltem to najpiękniejsze chwile w mojej 33-letniej karierze gracza" - niemiecka redakcja magazynu GameStar miała okazję spędzić wiele godzin w świecie gry na PC i przyniosła wiele szczegółów dotyczących rozgrywki.
Redaktor GameStara spędził z grą dwa dni - całe 12 godzin zabawy. W tym czasie dobił 7. poziomu doświadczenia i był w stanie sporo napisać o rozgrywce i stornie technicznej gry:
- będą cztery poziomy trudności (Łatwy, Średni, Trudny i Mroczny), które nie zmienią ilości życia potworów, a ich zakres umiejętności
- po ukończonej misji będzie można się targować o nagrodę - forma minigierki
- na wyższych poziomach trudności mikstury są niezbędne
- zażywanie silnych mikstur będzie truło bohatera szybciej
- Novigrad i Ziemia Niczyja stanowią jedną ogromną mapę, większą niż w Skyrimie. Pojawią się też wyspy Skellige i kilka odseparowanych miejsc (np. Kaer Morhen)
- przeciwnicy nie będą się respawnowali (a przynajmniej nieczęsto)
- najlepsze przedmioty będą dostępnie jedynie poprzez crafting
- wybory moralnie nie są oczywiste, a zapisywanie i wczytanie gry będzie znacznie utrudnione, by gracze pozostawali z konsekwencjami
- gra nie pokaże nam, które opcje dialogowe są złe, a które dobre
- w grze znajdą się dwa duże miasta - Novigrad i Oxenfurt, a na Ziemi Niczyjej znajdzie się 25 mniejszych miasteczek, niektóre porównywalne wielkością do Flotsam z drugiego Wiedźmina
- Geralt może okradać ludzi, ale redaktorowi GameStara wydało się to zbyt proste i niedopracowane
- potwory nie skalują siędo poziomu naszej postaci
- elementy rozgrywki z Ciri mieszczą się w granicach 5-10 godzin i mamy wtedy do czynienia bardziej z grą akcji niż RPG-iem
- dodatkowe miejsce na przedmioty można uzyskać przez tworzenie juków
- wszystkie wyekwipowane przedmioty są widoczne na Geralcie
- będzie walka na pięści, lecz nie będzie już bazowała na QTE
- dziennikarz nie napotkał ani jednej misji typu "pójdź, znajdź i przynieś"
- broda Geralta rośnie z czasem
- pogoda wydała się redaktorowi najbardizej realistyczną, jaką widział dotychczas w grze
- animacje będą bardziej brutalne niż w drugiej części
- chmury rzucają cień
- czasy wczytywania są bardzo krótkie
- ostatnie miejsce na aktywnego skilla (dwunaste) zostaje udostępnione na 50. poziomie doświadczenia, nie wiadomo, czy jest to limit
- HUD można dostosować wedle potrzeb gracza
- dziennikarz nie napotkał dwóch takich samych NPC-ów
- będzie łatka premierowa
Ponadto redakcja GameInformera spytała twórców o sam zarost bohatera. Okazuje się, że broda będzie rosła z czasem, widoczne będzie to przy podróżach w odległe miejsca. Geralt będzie mógł wyhodować sobie pokaźną brodę, lecz nic w stylu Gandalfa. Po ściągnięciu darmowego Beard and Hairstyle DLC, gracz będzie w stanie wybrać odpowiadający mu rodzaj zarostu i zostawić go na stałe.
Premiera za dwa miesiące, 19 maja.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.