Wolność czy spójność? Dylematy Hideo Kojimy
Hideo Kojima wciąż ciężko pracuje nad , czemu dał wyraz, dzieląc się swoimi rozważaniami na temat pewnego dużego problemu, z którym jako twórca musi się zmierzyć.
Czym jest wolność w grach z otwartym światem, każdy z nas wie. Jak jednak uczynić ją spójną z całą fabułą, tak aby gracz nie poczuł, że ta jest tylko dodatkiem do gry? Czyli jednym słowem, jak zjeść ciastko i mieć ciastko?
MGSV allows you free stealth mission in open world. Not only broad map but also infiltrate routes/transport methods depends on you. (cont)
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) luty 26, 2015
We must compensate spontaneous freedom in order to avoid incoherency. What I'm doing right now is to solve such problem.
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) luty 26, 2015
Let's say we plan on climbing mountain. We start from preliminary investigation, training, mapping, getting gear, simulating before action.
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) luty 26, 2015
(cont) But unexpected happens (different map, bad weather, dead-end road, wrong gear, thin air, someone gets sick) when actually climbed.
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) luty 26, 2015
It is the same as game/movie creation. We encounter many various problems during dev from big to small but it never completes unless solving
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) luty 26, 2015
Przyjmując założenie, że to produkcja z otwartym światem, Hideo Kojima musi zmierzyć się z problemem spójności wszystkiego, co zobaczymy. Głębiej się nad tym zastanawiając, połączenie dobrze wyreżyserowanej fabuły z otwartym światem nie jest wcale takie proste i wiele tytułów tego typu ma z tym duży problem.
A, i jeszcze jedno. Kojima odpowiedział na pytanie, czemu właściwie ciągle wrzuca zdjęcia ze śmigłowca:
I know you guys are tired of seeing my tweet of Snake in Chopper screenshot but I only can take a shot while my hands are having break.
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) luty 26, 2015
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.