SKLEP

Forum - Platforma - VR - VR, które najlepsze waszym zdaniem?

padzik
Poziom: 10
REP.: 17
Czytelnik
padzik dodano: 26.01.2018, 20:04 #1
Witam,

Jakie są aktualnie najlepsze okulary VR na rynku i jak rozwija się Oculus Rift?
rkBrain
Poziom: 60
REP.: 3450
Czytelnik
rkBrain dodano: 27.01.2018 16:35 #2
Najlepsze okulary to PS VR. Są w miarę tanie i oferują dosyć dobrą bibliotekę gier. Uruchomienie PS VR zajmuje mi minutę.

Oculusa w ogóle nie warto brać pod uwagę ze względu na aferę z patentami, właścicielami itd. Coś się wyjaśniło w tym temacie? Z tego co pamiętam zaczęto to sprzedawać za bezcen, a potem jakoś zapowiedziano nowszą wersję. Teraz nie wiem.

HTC Vive z kolei to dla mnie żart i zabawka dla burżujów. W jego przypadku trzeba wydzielić cały pokoju. Nie wyobrażam sobie chowania i ustawiania tego za każdym razem gdy zachce mi się grać. Nawet nie miałbym gdzie tego postawić.

Poza tym ze względu na głupawkę z Bitcoinami karty graficzne zaczęły drożeć, więc mało kogo stać dzisiaj na kupienie dwóch topowych kart połączonych w SLI.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 27.01.2018 o godz. 16:37

Marous
Poziom: 49
REP.: 4147
Czytelnik
Marous dodano: 07.05.2018 18:47 #3
Każdy chwali to co ma a ja mam psvr i jestem mega zadowolony w zestawie z pro oferują super doznania napewno nie polecam gogli z telefonem to pomyłka szkoda kasy
CPeacemaker
Poziom: 15
REP.: 52
Czytelnik
CPeacemaker dodano: 22.01.2019 09:00 #4

rkBrain napisał:

Najlepsze okulary to PS VR. Są w miarę tanie i oferują dosyć dobrą bibliotekę gier. Uruchomienie PS VR zajmuje mi minutę.

Oculusa w ogóle nie warto brać pod uwagę ze względu na aferę z patentami, właścicielami itd. Coś się wyjaśniło w tym temacie? Z tego co pamiętam zaczęto to sprzedawać za bezcen, a potem jakoś zapowiedziano nowszą wersję. Teraz nie wiem.

HTC Vive z kolei to dla mnie żart i zabawka dla burżujów. W jego przypadku trzeba wydzielić cały pokoju. Nie wyobrażam sobie chowania i ustawiania tego za każdym razem gdy zachce mi się grać. Nawet nie miałbym gdzie tego postawić.

Poza tym ze względu na głupawkę z Bitcoinami karty graficzne zaczęły drożeć, więc mało kogo stać dzisiaj na kupienie dwóch topowych kart połączonych w SLI.


Pozwolę sobie odkopać temat :)
Zależy co się ma. Jeśli PS4 Pro (zwykłe PS4 prezentuje wyraźnie gorszą grafikę) to jak najbardziej PS VR. Jeżeli zaś dobrego PC-ta to Oculus Rift. I tutaj można zakończyć temat... ale jako, że to mój pierwszy post na tym forum to będę skrobał dalej. Gitara

Same gogle oferują podobną jakość obrazu/imersji. Oczywiście na dobrym PC grafika będzie zdecydowanie lepsza niż na konsoli. Ale jest dużo gier, które nie potrzebują wymagającej grafy aby dobrze wyglądać w VR (Superhot, Tetris, platformówki itp.) Ale mniejsza o gry - opisujemy urządzenia. Na plus Oculusa dochodzi jeszcze fakt posiadania dobrych słuchawek i kontrolerów. Plus dla PS VR to mocowanie na głowie oraz cena. Jedne i drugie można włączyć w mniej niż minutę :)
Ceny urządzeń podobne. PS VR Mega Pack 1450 zł + 300 zł za PS Move = 1750 zł czyli praktycznie tyle samo co Oculus, za którego trzeba dać 400 €.
Kontent jest raczej podobny ale nie da się ukryć, że aktualnie Sony lepiej dba o swoje gogle niż Oculus VR.

Piszesz o problemach prawnych Oculus VR. Nie śledzę tematu bo jak by przycichł (chyba się dogadali) ale też nie odczuwam go w żaden sposób.
Sklep Oculus działa i ciągle jest aktualizowany (a gdyby nie był to jest Steam). Serwis Oculusa działa wzorowo. Kontaktowałem się z nimi 2x. I jestem bardzo zadowolony z tego jak rozpatrzyli moje sprawy.

Kończąc.
HTC Vive jest drogi ale oferuje większe pole śledzenia... i tyle. Ciekawszy jest HTC Vive Pro ale jest zdecydowanie za drogi (większa rozdzielczość i jeszcze większe pole śledzenia ale FOV to ciągle 110 stopni).
Ciekawym projektem jest Windows Mixed Reality. Cenowo też niczego sobie (blisko PS VR i Oculus). Słyszałem, że zdarzają się problemy ze śledzeniem kontrolerów. Wykonanie gogli też wygląda różnie - zależy od producenta. Najciekawiej prezentują się gogle Samsung Odyssey ale są trochę droższe.
Jest jeszcze Pimax ze swoim 200° FOV (i to jest znacząca ewolucja) ale kupowanie tego jest jeszcze ryzykowne.
No i być może w tym roku się dowiemy o następcy PS VR :)

aha.. piszesz jeszcze o kartach. Po niedawnym spadku kursu Bitcoina oraz premierze RTXów. Dosyć łatwo i za bardzo rozsądne pieniądze można kupić kartę Nvidia serii 1070 lub 1080 (nie trzeba SLI). Lub tańsze, firmy AMD. Zobacz Allegro.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 22.01.2019 o godz. 09:01

Posiadacz najfajniejszych gameroomów! :P
Dobermann
Poziom: 77
REP.: 41405
Czytelnik
Dobermann dodano: 22.01.2019 09:38 #5
dodam od siebie ze uzywanych kart graficznych sie nie kupuje, wlasnie przez to ze wiekszosc z nich byla uzywana do kopania kryptowalut czyli sa zajechane na smierc ;]
Best regards #smiesznypiesek
CPeacemaker
Poziom: 15
REP.: 52
Czytelnik
CPeacemaker dodano: 22.01.2019 10:06 #6

Dobermann napisał:

dodam od siebie ze uzywanych kart graficznych sie nie kupuje, wlasnie przez to ze wiekszosc z nich byla uzywana do kopania kryptowalut czyli sa zajechane na smierc ;]


Kolejna ludowa mądrość. Jak są zarznięte na śmierć to raczej jest to zauważalne :)

Jest dużo kart z rynku wtórnego, które nie kopały, a nawet te które kopały są często ok. Wolę już kartę, która kopała w dobrych warunkach i ma jeszcze powiedzmy 2 lata gwarancji. Niż od gościa, który grzał ją w zakurzonej budzie.
Akurat jestem w temacie bo niedawno zmieniałem karty. I kupiłem w końcu używaną w dobrej cenie. Jak nowa i na gwarancji.
aha.. swoje karty (i inne podzespoły) również sprzedaję na rynku wtórny i ZAWSZE są w stanie idealnym. Nie kopię ale też nie grzeję w zakurzonej budzie :)
Więc proszę - nie uogólniaj.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 22.01.2019 o godz. 10:07

Posiadacz najfajniejszych gameroomów! :P
Dobermann
Poziom: 77
REP.: 41405
Czytelnik
Dobermann dodano: 22.01.2019 10:25 #7
nie, zazwyczaj nie widac, akurat z koparek mialem troche w rekach i nie jak o nie zadbasz to nie widac ze karta pracowala w nich kilka/nascie miesiecy 24h/dobe, pozostaje potem pytanie ile jeszcze pociagnie - to jest niestety loteria.
to ze ty dbasz o sprzet nie znaczy ze robia to wszyscy - wiesz zawsze zakladaj najgorszy scenariusz, no i pamietaj ze nawet majac gwarancje producent nie uzna ci jej jesli zweryfikuje ze karta byla uzywana do kopania Mrugnięcie
dlatego tez zwyczajnie przestrzegam przed nieprzemyslanymi zakupami uzywek "bo tanio byla"
Best regards #smiesznypiesek
CPeacemaker
Poziom: 15
REP.: 52
Czytelnik
CPeacemaker dodano: 22.01.2019 10:40 #8
Przestrogę to rozumiem. Wcześniej napisałeś stanowczo, że nie kupuje się używanych.
Ale nadal utrzymuję, że z koparki wcale nie musi być zła. Z reguły działają w stałej temperaturze i często z obniżonym napięciem.
Zgadzam się z Tobą, że kupowanie używek (szczególnie tych bardzo okazyjnie) to niemałe ryzyko ale kto nie ryzykuje.. itd.

Zresztą kupując nową też nie masz 100% pewności, że z kartą i/lub sklepem będzie wszystko ok. Mrugnięcie
Życie bez muzyki byłoby pomyłką.
Maciej2801
Poziom: 86
REP.: 92067
Czytelnik
Maciej2801 dodano: 22.01.2019 20:37 #9
Jak masz konsole to PS 4 jak PC to HTC
Bober
Poziom: 13
REP.: 8
Czytelnik
Bober dodano: 10.02.2019 17:02 #10
Ja też pozwole sobie nieco odkopać temat i dodać parę informacji o PSVR których nie byłem świadomy przed zakupem, recenzje jakoś o nich nigdy nie wspominają, będą to raczej wady.

1) Wszyscy piszą ze są bardzo wygodne; owszem są aczkolwiek wcale nie tak łatwo je sobie odpowiednio na głowie założyć. Brakuje regulacji pochylenia, przez co trzeba kombinować z odpowiednim kątem nałożenia na głowie a i tak zawsze mam mały prześwit na dole. Zdaża się takżę ze trzeba wybierac albo dociską w głowę albo obraz jest nie najostrzejszy.

2) Gogle mają też mały sweet point i trudno w nigo trafić.

3) Mimo przewiewności przy bardziej ruchliwych grach gogle nieco parują nie jakoś bardzo ale jednak trzeba je przetrzeć.

4) Soczewki mają tendencje do brudzenia się, są też podobno bardzo delikatne

5) Z tego co można wyczytać w internecie wynika że każde nawet najmniejsze uszkodzenie które chiałoby się naprawić w serwisie sony kosztują 900 zł. Przerwany kabeł 900 zł, porysowane soczewki 900zł itd. No ale to akturat nie powinno dziwić, Sony raczej nie ma najlpeszego podejścia do Klienta.

6) Jedna z największych wad, tak zwany drift który polega na samoistnym obracaniu się kontrolera w grze mimo ze trzymamy go nieruchomo, dotyczy to pada oraz aim controlera na movie tego nie zaobserwowałem. Niestety jest to bardzo irytujące i mimo róźnych sztuczek nie bardzo da się to wyeliminować. Dużo też zależy od konkretnej gry.

7) Tracking, ogólnie psvr ma najgorszy tracking ze wszyskich big vr, podobnie jak powyżej sporo zależy od gry ale i tak czesto sa z nim mniejsze lub większe problemy.

8) Kabel od kamery jest dość krótki a przedłużacza nie da się kupić w rozsądnych pieniądzach.

Mimo wymienionych przeze mnie wad uważam zakup za udany, gra się naprawde fajnie trzeba jednak mieć świadomość ze obecna generacja googli to jest tak naprawde demo technologicze i posiada sporo niedociągnięć.
Posiadacz najfajniejszych gameroomów! :P
Dobermann
Poziom: 77
REP.: 41405
Czytelnik
Dobermann dodano: 11.02.2019 13:19 #11
ad, 6 i 7 to kwestia oswietlenia - mam dwa rozne setupy na konsoli i na obu nie mam tego problemu bo gram po ciemku lub przy prawie zerowym oswietleniu (jesli za soba masz jakiekolwiek zrodlo swiatla to zakloca to prace kamery), dwa ze ustaw kamere na wysokosci oczu jak siedzisz,wtedy cie najlepiej trackuje, przetestowane przez dziesiatki godzin w firewallu gdzie wzorcowy tracking to podstawa udanej rozgrywki ;D
Best regards #smiesznypiesek
Bober
Poziom: 13
REP.: 8
Czytelnik
Bober dodano: 16.02.2019 20:35 #12
Ja tam próbowałem różnych sposobów i niestety cały czas występuje, szczególnie mam z tym problem w astrobocie.

Jeśli Ci się udało to naprawić to spoko ze się da tylko ze ten problem nie powinien w ogole występować. Z tego co wyczytałem to w nim chodzi raczej o akcelerometry w kontrolerach ale to nie potwierdzone info.
rkBrain
Poziom: 60
REP.: 3450
Czytelnik
rkBrain dodano: 21.02.2019 21:16 #13

Bober napisał:

Ja tam próbowałem różnych sposobów i niestety cały czas występuje, szczególnie mam z tym problem w astrobocie.

Jeśli Ci się udało to naprawić to spoko ze się da tylko ze ten problem nie powinien w ogole występować. Z tego co wyczytałem to w nim chodzi raczej o akcelerometry w kontrolerach ale to nie potwierdzone info.
Przyczyny są zazwyczaj dwie. Albo światło dzienne wpadające przez okno, albo światło telewizora.
MarcinPLx
Sakishiro
Poziom: 25
REP.: 366
Czytelnik
Sakishiro dodano: 24.04.2019 10:40 #14
Ja pogrywam na VR od Sony od dnia premiery i jak dla mnie sa dobre , choć niestety zapomniane .
First Never Follows

Szybka odpowiedź

Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych