Przejdź do strony

Strona

2019 rokiem Death Stranding
SajmonLDZ
Poziom: 63
REP.: 16792
Czytelnik
SajmonLDZ dodano: 24.11.2017, 13:35 #1
Ktoś już grał? Jak wrażenia i sterowanie? Interesuje mnie szczególnie jak sprawują się move. Za jakiś czas na pewno kupię ale już ciekawią mnie opinie.
k0zik
Poziom: 46
REP.: 969
Czytelnik
k0zik dodano: 24.11.2017 14:35 #2
Też jestem ciekawe. Poczytałem trochę recenzji i różnie piszą.
Szkoda, że nie ma możliwości zagrania w jakieś demo. W końcu gra trochę kosztuje i szkoda by było wtopić kasę.
2019 rokiem Death Stranding
SajmonLDZ
Poziom: 63
REP.: 16792
Czytelnik
SajmonLDZ dodano: 24.11.2017 14:49 #3
Ja czekam na jakąś promke bo też uważam, że jest za drogo a czuję, że cena spadnie szybko bo to w końcu skyrim. Zawsze na pierwszy ogień można wziąć dooma który jest o wiele tańszy.
k0zik
Poziom: 46
REP.: 969
Czytelnik
k0zik dodano: 24.11.2017 15:09 #4
No ale ten Doom to jeszcze nie wyszedł, nie ?
Bo w PS store jest pre-order...
2019 rokiem Death Stranding
SajmonLDZ
Poziom: 63
REP.: 16792
Czytelnik
SajmonLDZ dodano: 24.11.2017 17:20 #5
Poczatek grudnia premiera. Malo osob w pl ma vr wiec ciezko bedzie tutaj cos wylqpac o wrazeniach.
k0zik
Poziom: 46
REP.: 969
Czytelnik
k0zik dodano: 24.11.2017 19:58 #6
No ja Dooma kupię raczej na pewno. Gameplay'e na necie wyglądają bardzo zachęcająco.
Normalną wersję ograłem już dwa razy ale gra jest na tyle świetna, że z chęcią pomłócę jeszcze w Dooma.

Szkoda, że ludzie chociaż nie sprawdzą tego VR, tylko od razu krytyka. Wrażenia są świetne i to pomimo rozdzielczości i jakości grafiki.
2019 rokiem Death Stranding
SajmonLDZ
Poziom: 63
REP.: 16792
Czytelnik
SajmonLDZ dodano: 24.11.2017 22:40 #7
Grunt to wiedziec czego sie spodziewac. Pierwszy kontakt z vr mialem z htc bo byla jakas objazdowka po Polsce i wtedy zobaczylem czym to sie je. Wiedzialem, ze rozdzielczosc i ostrosc nie bedzie taka jak podczas grania w tv ale psvr bardzo na plus zaskoczylo mnie, ze nie czuc tego screen door effect! Jak dla mnie to najwieksza wada vr a tu psvr wygrywa zdecydowanie z htc(nie wiem jak oculus). Imersja nadrabia wszystkie braki a gry takie hak batman, rush of blood czy london heist to cos niesamowitego. Mam to szczescie, ze nigdy nie skonczylem skyrima i juz wiem w haki sposob go przejde, tylko vr! Mialem pierwsze podejscie na pc x lat temu ale jakos zapal upadl i kupilem w psstore edycje na ps4 na zapas ale przyszlo e3 i okazalo sie, ze bedzie edycja vr to juz wiedzialem ze tylko w ten sposob ogram. Dobrze wiem jaka jakosc oferuje vr ale imersja wynagradza mi caly temat tylko pozostaje kwestia sterowania bo skyrim to nie gra stricte pod vr. Bardzo ciekawi mnie tez farpoint i gdyby nie moje postanowienie, ze mam nadrobic kupke wstydu to juz jutro bym byl w saturnie/mm po edycje z aim controler MrGreen Cena skyrima spadnie i chce znowu zanurzyc sie w tym swiecie, bo to co widzialem na pc to w trybie vr moze byc swietna przygoda tylko trzeba byc swiadomym jakie na ta chwile ma mozliwosci vr.
k0zik
Poziom: 46
REP.: 969
Czytelnik
k0zik dodano: 24.11.2017 23:08 #8
No ja szczerze mówiąc nigdy nie grałem w Skyrima. Kiedyś grałem troszkę w Obliviona ale to tyle jeśli chodzi o to uniwersum.
Uwielbiam takie gry ale jakoś to uniwersum mnie omijało. Dlatego właśnie chce zagrać w Skyrima na VR. Wiem, że będę grał padem :) Jednak wole swobodę ruchu niż swobodę walki muvami.

Dziś zagrałem pierwszy raz w Rush of Blood i strasznie żałowałem, że to takie krótkie. Aż nabrałem ochoty na REVII :)
Ale chyba jednak na pierwszy ogień pójdzie jednak Farpoint.
Niczego mi nie braknie
Cherubinek
Poziom: 93
REP.: 85211
Czytelnik
Cherubinek dodano: 25.11.2017 07:09 #9
Wprawdzie nie na VR, ale wczoraj zacząłem grać w Resident Evil VII i gra naprawdę potrafi być straszna nawet na telewizorze. Do grania w goglach przydałyby się pieluchy ;-D
Dominus illuminatio mea et salus mea; quem timebo? Dominus protector vitae meae; a quo trepidabo?
2019 rokiem Death Stranding
SajmonLDZ
Poziom: 63
REP.: 16792
Czytelnik
SajmonLDZ dodano: 04.12.2017 13:55 #10
http://www.pssit(...)ps4.html Ze skyrimem nie jest tak źle widać:)
k0zik
Poziom: 46
REP.: 969
Czytelnik
k0zik dodano: 04.12.2017 19:15 #11
Sam nie wiem... W większości recenzji piszą raczej o rozczarowaniu... Najlepiej byłoby zagrać samemu, ale wersji demo brak... a gra droga. Uwielbiam RPG w takich klimatach i jestem gotów sporo wybaczyć, ale podobno atakuje nas max 1 przeciwnik a NPC pojawiają nam się dopiero metr przed nosem... Czyli faktycznie jest cienko.
Ja na razie odpuszczę, poczekam na opinie osób które grają / grały.
Póki co cekam na Fairpointa i od razu kontroler będzie pod DOOMa :)
2019 rokiem Death Stranding
SajmonLDZ
Poziom: 63
REP.: 16792
Czytelnik
SajmonLDZ dodano: 05.12.2017 08:59 #12
Na metacritic ocena 78 czyli jak na gre vr to jest wysoka. Ale na co tu czekac jak juz jest farpoint?MrGreen a jakbten aim pracuje z doomem to nie slyszalem, widzialem tylko jak typki na move graja.
k0zik
Poziom: 46
REP.: 969
Czytelnik
k0zik dodano: 05.12.2017 21:14 #13
Czekam na dostawę :) Na trailerze DOOMa była informacja, że działa z aim'em.
2019 rokiem Death Stranding
SajmonLDZ
Poziom: 63
REP.: 16792
Czytelnik
SajmonLDZ dodano: 07.12.2017 08:49 #14
Daj znac jak wrazenia
rkBrain
Poziom: 62
REP.: 3706
Czytelnik
rkBrain dodano: 19.01.2018 14:24 #15
Pograłem już parę godzin i mogę napisać parę słów.
Skyrim VR to jakby dwie gry w jednej, które zupełnie się różnią w zależności od tego na czym gramy.

W przypadku kontrolerów Move mamy większą imersję, ale mimo wszystko jest to skierowane bardziej do casuali. Ogólnie przeniesiono praktycznie całą funkcjonalność z DualShocków z wyłączeniem kilku rzeczy, jak na przykład możliwość blokownia tylko przy użyciu tarczy. Jeśli w lewym ręku nie mamy broni to po prostu uderzamy z pięści zamiast blokować. Ogólnie poruszanie polega na wciskaniu lewego przycisku Move i wychyleniu kontrolera w odpowiednim kierunku. Obracanie przypisane jest do kwadrata i trójkąta na prawym Move'ie. Z początku jest to mocno upierdliwe, ale po dłuższym obeznaniu da się chyba grać jak na zwykłych gałkach. Ja dałem sobie spokój z paru powodów.

Strzelanie z łuku jest cholernie trudne, bo po pierwsze nie ma celownika, a po drugie trzeba wyrobić pewne nawyki. Da się to opanować, ale ciężko jest trafić nawet głupiego niedźwiedzia.

Walka bronią białą jest nieco popsuta, co chyba każdy już widział na YT. Ciosy są po prostu źle interpretowane, co dosyć mocno widać przy machaniu toporem. Opuszczamy rękę i zadajemy cios. Proste i logiczne. Sęk w tym, że przy podnoszeniu ręki z powrotem do góry gra interpretuje to jako drugie trafienie. Najfajniejsze jest to, że broń można trzymać w dowolny sposób. Można równie dobrze trzymać broń ostrzem do dołu i dźgać przeciwników, co na DualShocku jest niemożliwe. Mocniejsze ciosy ogłuszające wykonuje się po przytrzymaniu triggera na prawym lub lewym Move'ie. Nie ma znaczenia z jaką siłą machamy kontrolerem. Każdy dynamiczniejszy ruch jest odczytywany jako cios. I tu pojawia się zgrzyt. Bo jeśli przeciwnik nas ogłuszy to znikają nam bronie i przez chwilę nie możemy atakować. Wielu pseudo-recenzentów myślało, że to błąd gry i kamera przestaje śledzić Move'y. Gówno prawda. Śledzenie jest bardzo precyzyjne, tylko to ogłuszanie zrealizowano w dość głupi sposób.

Z pojedynkami miałem dwa główne problemy. Przez to, że lewym Movem jednocześnie chodzimy i machamy bronią walka dwoma mieczami nie do końca się sprawdza. Ciężko jest wyczuć zasięg. Kto grał na padzie na wyższych poziomach trudności ten wie jak ważne jest zachowanie dystansu od przeciwnika. Ciężko jest za pomocą Move jednocześnie chodzić, zadawać ciosy i zachowywać odpowiednią odległość. Po drugie i najważniejsze, grając na Move zmienione jest tzw. aggro. Przeciwnicy skupiają się na naszym pomagierze i zachowują się jakby nas nie było. Muszę to jeszcze sprawdzić, ale takie odniosłem wrażenie. Chyba, że zależy to od wybranego poziomu trudności. Z resztą sama gra ustawiona jest domyślnie na najłatwiejszy poziom, więc nie oczekujcie poważnego grania. Ja grałem na średnim i łatwo nie było.

Osobiście gram na joypadzie na poziomie Master i tak jest moim zdaniem najlepiej. Możliwość obracania głową zupełnie zmienia odbiór tej gry. Sama walka jest przez to o wiele bardziej intuicyjna i łatwiejsza. Kto grał w RE7 ten wie o co chodzi. W wersji na PS3 zawsze miałem problem z pomagierami, którym przez przypadek podpalałem tyłki lub wbijałem strzałę w plecy. W VR można z chirurgiczną precyzją strzelać ogniem i dosłownie nad głowami kompanów osmalać wrogów. Do tego wystarczy zwykły ruch głową, żeby ocenić co się dzieje na polu walki, kto gdzie stoi i czy nie mamy nikogo za plecami.

Graficznie jest biednie. Sporo modeli 3D zamieniono na dwuwymiarowe sprite'y. Najgorzej jest na otwartych przestrzeniach, bo dalszy plan jest zupełnie rozmazany. Osoby z krótkowzrocznością wiedzą o co chodzi. Sęk w tym, że po czasie można się do tego przyzwyczaić i szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie teraz powrotu do edycji specjalnej. W VR wszystko nabiera dosłownie innych kształtów. Coś co do tej pory wydawało się płaskie i nijakie staje się większe i realniejsze. Na przykład szczury w VR mogą rzeczywiście wystraszyć, jak wypadną te bydlaki znienacka. Samo okradanie NPCów jest znacznie bardziej emocjonujące. Morda sama się cieszy i chyba o to chodzi. Pierwsze wrażenia są jednak trochę rozczarowujące. Na PS4 Pro podobno jest nieco lepiej.

Skyrim VR przede wszystkim poleciłbym komuś kto już grał, ale nie przeszedł, albo komuś kto od paru lat nie miał styczności z tą grą. Osoby, które są świeżo po edycji specjalnej raczej będą zawiedzione, bo to nadal ta sama gra. Ja jestem zachwycony, bo grałem w pierwszą wersję i nigdy jej nie ukończyłem, ze względu na pewne schematy i uproszczenia. Brakowało mi w tym wszystkim jakiejś głębi i teraz ją otrzymałem w wersji VR.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 19.01.2018 o godz. 14:26

Przejdź do strony

Strona

Szybka odpowiedź

Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych